Alo: "U Sarajevu 50-60 autobusa za plaćene demonstrante"

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

"Alo” ponovo laže u člancima o BiH.

Raskrinkali smo
Princip Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Info Bijeljina Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Alo Lažna vijest; Teorija zavjere; Alternativna televizija Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; RTRS Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Srna Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Argumenti Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere;

Srbijanski tabloid “Alo” objavio je trećeg oktobra vijest bez ijednog dokaza pod naslovom:

Otkriven pakleni plan za miting Dodika u Banjaluci, "ludaci" spremni na sve, snage bezbednosti u najvišem stepenu pripravnosti, OČEKUJE SE PAKAO!

Glavna tvrdnja ovog članka je da se u Sarajevu trenutno nalazi 50 do 60 parkiranih autobusa, koji čekaju 5. oktobar kako bi u Banjaluku prevezli plaćene demonstrante. Oko navedene teze, razvila se cijela jedna teorija. Za razliku od ranijih sličnih vijesti kada su izvori bili navedeni kao npr „izvor blizak jednoj ambasadi u Sarajevu“, ovaj put se izvor uopšte ne pominje.

U sarajevskim naseljima Bistrik, Vraca i Hrasno, trenutno je parkirano između 50 i 60 autobusa koji će u petak krenuti put Banjaluke.
Služba za zaštitu ustavnog poretka Republike Srpske došla je do informacija da će se autobusi kretati preko dva pravca.
Prvi će biti preko Travnika gde će manji deo autobusa kupiti putnike u pomenutom gradu, dok će drugi ići preko Maglaja i Doboja gde se očekuje veći broj putnika.
Uprava za borbu protiv terorizma i ekstremizma RS došla je do informacija da se u međuentitetskim mestima Tešnju i Jelahu, u jednoj porodičnoj kući vrši isplata dnevnica za one koji su spremni da u petak krenu na Trg Krajine.

U tekstu se pominju Služba za zaštitu ustavnog poretka Republike Srpske te Uprava za borbu protiv terorizma i ekstremizma RS, iako se ne navode konkretna imena niti bilo kakvi dokazi koji bi išli u prilog cijeloj priči. Ipak, najzanimljiviji dio članka je onaj koji govori o “dnevnicama”:

Dnevnice variraju od toga ko je koliko "lud", što je čovek luđi i spreman veću glupost da napravi, dnevnica je veća.
Takođe se plaća gorivo onima koji idu svojim automobilima, sve ostale pokupiće gore pomenuti autobusi.

Ovaj članak prenijeli su prvo novinska agencija “Srna”, pa onda i “Alternativna televizija”, “Radio Televizija Republike Srpske” te portali “Argumenti”, “Princip news” i “Info Bijeljina”

Redakcija “Raskrinkavanja” odlučila je provjeriti glavnu tvrdnju u članku, i onu jedninu provjerljivu, koja govori o parkiranim autobusima. Prošli smo kroz sva 3 navedena sarajevska naselja u potrazi za parkiranim autobusima, a cijeli video koji smo objavili jučer na našoj Facebook stranici, možete pogledati na ovom LINKU.

 

 

 

 

Tom prilikom nismo naišli ni na jedan autobus koji je parkiran. Sve što smo uočili tokom puta, jeste jedan trolejbus u pokretu koji je dio voznog parka “GRASA” koji vrši javni gradski prevoz, te autobus kompanije “Centrotrans”, također u pokretu. S tim u vezi, članak portala "Alo" ocjenjujemo kao lažnu vijest i teoriju zavjere. 

Naime već po objavljivanju članaka na pomenutim portalima, uslijedile su i reakcije. “TV1” je obavijestila da je “Alo” objavio tekst i cijelog ga citirao, a slično je uradio i “Source”: “Skandalozan tekst beogradskog lista "Alo": Iz Sarajeva kreće 50 autobusa za Banjaluku, dnevnica je veća što je čovjek spremniji da napravi veću glupost”

“Radio Sarajevo” je imao autorski članak u kom se autor osvrnuo na cjelokupnu zavjeru o rušenju Republike Srpske. “Faktor” je u u članku “Pogledajte autobuse koji će prevesti plaćenike iz Sarajeva u Banju Luku” uz fotografije uzlica bez autobusa dao kritički osvrt na originalni članak, dok je “eTrafika” imala analizu istog i napomenu na apel grupe “Pravda za Davida” na građane da petak budu “savjest ove grupe i kontrolori reda i mira”, a “Fokus” je objavio članak pod naslovom “Vučićev “recept” za dobijanje izbora: Šta se “kuha” u kući između Jelaha i Tešnja”

Nije prvi put naime ni da “Raskrinkavanje” piše o portalu “Alo” i njegovim zavjerama o Bosni i Hercegovini i grupi “Pravda za Davida”. Nije ni posljednji, obzirom da današnja naslovnica tabloida "Alo" izgleda ovako:

Pozivamo Vas da pratite “Raskrinkavanje” obzirom da ćemo se nastaviti baviti ovom temom, te objaviti novu analizu koja će obuhvatiti navedenu naslovnicu tabloida “Alo”, ali i širu analizu medija koji također govore o sličnim ili istim temama. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 04. 10. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 8 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Analiza
Pregled sedmice: O Mektiću i Davidu neosnovano

U proteklim danima pisali smo o seriji članaka koji su objavljivani na portalu...

Dezinformacija
Klikbejt o imenima

Kako od „običnog“ Zakona o ličnom imenu napraviti klikbejt? Nekoliko medija...

Dezinformacija Klikbejt
Klikbejt
Nije “konačno otkriveno" zbog čega je ubijen David

U emisiji “Izazovi” bivši advokat porodice Dragičević izjavio je kako...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me