ANP, Dodik i klikbejt

Prilikom preuzimanja članka sa portala Radio Slobodna Evropa, Slobodna Bosna i još nekoliko anonimnih portala promijenili su originalni naslov članka učinivši ga senzacionalisitčkim i dezinformativnim.

Ocijenjeni članci
Objektiva Klikbejt; BH dijaspora Klikbejt; IBalkan Klikbejt; Slobodna Bosna Klikbejt;

Anonimni portal BH dijaspora objavio je 20. novembra članak pod sljedećm naslovom:

Znate ko je natjerao Dodika da pristane na ANP? Ovo niko nije mogao očekivati

Članak čiji naslov nagovještava odgovor na pitanje “ko je natjerao Dodika da pristane na ANP” nije potpisan, odnosno nije naveden njegov originalni izvor. 

Portal IBalkan imao je vrlo sličan naslov za isti članak objavljen na ovom portalu:

ZNA SE: Kako je Dodik, pristao na ANP, ko je izvršio presudni PRITISAK…

Identičan članak, sa nešto drugačijim naslovom, pronašli smo i na portalima Slobodna Bosna i Objektiva. Naslov koji je Slobodna Bosna odabrala za ovaj članak, a koji je Objektiva zajedno sa njegovim naslovom prenijela, glasi:

OTKRIVENO: Kako je Dodik pristao na ANP, evo ko je je izvršio presudni PRITISAK!

Kako u slučaju Slobodne Bosne, tako i kod portala koji su od Slobodne Bosne prenijeli članak, naslovi najavljuju odgovor na pitanje “ko je natjerao Dodika da pristane na ANP”, odnosno “ko je je izvršio presudni pritisak” zbog kojeg je “Dodik pristao na ANP”. Tekst, se, pak, time uopšte ne bavi. 

Iz uvodnog pasusa uviđamo da je originalni izvor ovog članka Radio Slobodna Evropa, iako izvor nije eksplicitno naveden ni na jednom portalu koji je članak prenio . 

U Brisel iz Bosne i Hercegovine (BiH) ide Program reformi koji se suštinski, ne razlikuje od Godišnjeg nacionalnog programa (ANP) koji se šalje Sjevernoatlantskom vojnom savezu (NATO). Rezultat je to kompromisa koje su članovi Predsjedništva Bosne i Hercegovine napravili uz pomoć međunarodnih partnera, potvrdio je Radiju Slobodna Evropa izvor upućen u pregovore.

Radio Slobodna Evropa u svom članku donosi izjave nekoliko sagovornika, međutim ni u jednom trenutku se u tekstu Program reformi ne naziva ANP-om, niti se tekst generalno bavi pitanjem “ko je je izvršio presudni pritisak”. Budući da ni ANP ni Program reformi nisu dostupni javnosti, te da se o sadržaju usvojenog dokumenta mogu pročitati kontradiktorne izjave domaćih zvaničnika, zapravo je nemoguće sa sigurnošću utvrditi na šta je “pristao” Milorad Dodik - a to i nije bila tema teksta koji je originalno objavljen na RSE

Pored toga, Radio Slobodna Evropa ima značajno drugačiji naslov od svih ostalih portala koji su tema ove analize:

Dokument koji ide u NATO dovoljan da BiH nastavi integracije
- (Radio Slobodna Evropa, 20.11.2019.)

RSE u svom naslovu dakle niti implicita da je “Dodik pristao na ANP”, niti najavljuje odgovor na pitanje “ko je natjerao Dodika da pristane na ANP”. Takve implikacije i najave mogu se pronaći samo na portalima koji su, bez navođenja izvora, preuzeli članak sa portala RSE i pritom izmijenili naslov, učinivši ga senzacionalističkim i dezinformativnim.

Zbog naslova koji su prilikom prenošenja članka promijenjeni, a koji neosnovano najavljuju odgovor na pitanje ko je izvršio pritisak na Milorada Dodika, ali i koji pogrešno impliciraju da je usvojeni dokument ANP - sve članke ocjenjujemo kao klikbejt

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 27. 11. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 nedjelja

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Nesreća ministra Crnatka ispraćena senzacionalističkim člancima

Ministar vanjskih poslova Igor Crnadak nije povrijeđen u saobraćajnoj nesre...

Klikbejt
Lažna vijest
Fotografija “psa koji zove upomoć da bi spasio život” nije nastala u Albaniji

Fotografija koja na internetu postoji od januara, postala je aktuelna na dr...

Lažna vijest Demantirano
Dezinformacija
Ruska vojska u svemir nije poslala tajni satelit

Ministarstvo odbrane Rusije nedavno je lansiralo novi satelit u svemir, što...

Dezinformacija Klikbejt Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me