Bahati vozač nije Fadilov

Video snimak star skoro četiri godine “recikliran” je na nekoliko portala i Facebook stranica, uz pogrešan opis dešavanja koje prikazuje.

Ocijenjeni članci
Tron Vijesti Lažna vijest; Dnevnik.ba Prenošenje lažnih vijesti; ARTinfo Prenošenje lažnih vijesti;

Portal “Tron vijesti” objavio je 13. maja članak koji sadrži jedan video snimak, naslov i dvije rečenice:

[1]VIDEO: Vozač poznatog premijera Fadila Novalića prijeti: “Priđi još jednom batine ćeš dobiti!”
Vozač Fadila Novalića prijeti: Priđi još jednom batine ćeš dobiti!
Pogledajte i podijelite video bahatosti bh. političara!

Na dnu ovog “članka” prikazan je Youtube video, objavljen još 7. novembra 2014. godine, sa sljedećim opisom:

Cesta M-18, potez Živinice-Tuzla, passat 7 zatamnjenih stakala s davanjem svjetlecih (nelegalnih) znakova ugrozava ostale ucesnike u prometu i na kraju prijeti vozaču iza.

O ovom slučaju pisali su tada mnogi mediji, između ostalih i “Klix”:

[2]Na cesti Živinice – Tuzla neimenovani građanin je doživio neugodan susret sa uposlenikom Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH koji brine o sigurnosti Denisa Bećirovića, prvog zamjenika predsjedavajućeg Predstavničkog doma PSBiH i sada već bivšeg člana predsjedništva SDP-a BiH.

Dakle, video datira još iz 2014. godine i ne prikazuje vozača Fadila Novalića, nego uposlenika Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH koji brine o sigurnosti Denisa Bećirovića.

No, zanimljiva su prenošenja ove lažne vijesti dalje od njegovog izvora - portala “Tron”. Obzirom da je na originalnom video snimku na Youtube-u vidljiv datum objave, ostali koji su prenosili video odlučili su ga ponovo objaviti na svojim stranicama, sa novim datumom.

Isti snimak se tako pojavio na nekoliko Facebook stranica. “Vijesti.com” su ga objavile pod naslovom “Krkan za volanom”, a snimak je sa ove stranice podijeljen preko 1.000 puta.

Ova Facebook stranica povezana je sa portalom Zmajevi BiH 7” čije linkove svakodnevno dijeli:

Isti video, uz identičan opis, objavljen je i na stranici “ARBiH” dan kasnije, odakle je podijeljen oko 500 puta:

Facebook stranica “ARBiH” zapravo je povezana sa portalom “Koktel” čije linkove dijeli svakodnevno:

Cijela priča nije stala na Facebook stranicama, jer su je portali dalje preuzimali i predstavili kao aktuelnu vijest. “Dnevnik” je 14. maja objavio članak u kojemu je prenio video sa stranice “vijesti.com”:

[3](VIDEO) Pogledajte kako vozač premijera Federacije BiH prijeti drugim sudionicima u prometu
Ono što je svojstveno cestama u Bosni i Hercegovini je bahatost vozača na cestu.  Ipak, vozač premijera FBiH Fadila Novalića, jednoga od SDA prvaka, digao je tu bahatost na  višu razinu. Pogledajte u videoprilogu kao to izgleda.

Portal “Art info” prenio je “Dnevnikov” članak, a “Radio Sarajevo” također je pisalo o ovom slučaju 14. maja, međutim na ovom portalu nisu tvrdili da je u pitanju vozač Fadila Novalića, nego su se osvrnuli na pisanja drugih:

[4]Drugi pišu / Bahatost vozača bh. političara: Priđi još jednom i batine ćeš dobiti
Portal dnevnik.ba objavio je video snimak, koji ilustruje bahatost vozača jedne službene limuzine u BiH, a za kojeg se tvrdi da je vozač premijera FBiH Fadila Novalića. Snimak je nastao iz vozila koje je vozilo iza navedene limuzine, tačnije automobila VW. Međutim, u komentarima na ovaj snimak tvrdi se da se, ipak, ne radi o vozaču federalnog premijera, iako se ne spori da je riječ o osobi koja je vozač nekog funkcionera. Bilo kako bilo, a što je vidljivo na snimku,  vozač navedene limuzine u više navrata je prestizao preko pune linije ugrožavajući sigurnost u saobraćaju, te je u jednom momentu zaustavio vozilo nakon čega je izašao i prišao automobilu iz kojeg je nastao snimak. On se obratio vozaču riječima "priđi još jednom i batine ćeš dobiti".

Članak na portalu “Tron vijesti” ocjenjujemo kao lažnu vijest, a na portalima “Dnevnik”, “Art info” i Facebook stranicama “Vijesti” i “ARBiH” kao prenošenje lažne vijesti.

Redakcija "Raskrinkavanja" se javila svakome ko je objavio navedeni video uz pogrešan opis. Do trenutka pisanja ove analize, dobili smo odgovor samo od administratora Facebook stranice "ARBiH", koji je izbrisao video. 

(Raskrinkavanje.ba)

Footnotes

  1. ^ Citat: "Tron vijesti"
  2. ^ Citat: "Klix"
  3. ^ Citat: "Dnevnik"
  4. ^ Citat: "Radio Sarajevo"
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 16. 05. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Prenošenje lažnih vijesti
Švajcarska nije uvela zabranu dezodoransa

Na skoro 40 portala je objavljena vijest o tome da je Švajcarska “zabranila...

Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama
Klikbejt
Amerika nije “objavila rat” Iranu

Iako je situacija u odnosima Irana i Sjedinjenih Američkih Država postala n...

Klikbejt
Dezinformacija
Netačno prenešena informacija iz priče stare 40 godina

Priča o bolesti i smrti članova glumačke ekipe filma “Osvajač”, snimljenog...

Dezinformacija Klikbejt Neprovjereno
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me