Bećirović u parlamentu nije “ponovo” govorio o Dodiku

Portal Klix pisao je o izjavama Denisa Bećirovića na 17. sjednici Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH prije nego je ista uopće započeta. Do kraja dana, tu dezinformaciju je prenijelo ukupno 14 portala.

Ocijenjeni članci
Klix Greška; Avaz Greška; Novi Greška; Oslobođenje Greška; Ispravljeno; Hayat Greška; Ispravljeno; Slobodna Bosna Greška; Ispravljeno; Saff Greška; Bolja Bosna Greška; Ispravljeno; Cenzura Greška; Objektivno Greška; Cazin net Greška; Ispravljeno; Sandzaklive Greška; Haber (.rs) Greška; Bosnae Greška; BH dijaspora Greška; Ispravljeno;

Klix je 27.4.2021. u 10:41 sati objavio članak pod naslovom “Bećirović ponovo na Domu naroda: Nema nikakvog mirnog razdruživanja u BiH, Dodik poziva na rat”.

U uvodnoj rečenici članka navedeno je da je Bećirović o Dodiku govorio na “današnjoj” sjednici, odnosno sjednici održanoj 27.4.2021.

Denis Bećirović, delegat Socijaldemokratske partije (SDP) BiH, na današnjem zasjedanju ponovo je problematizirao rad predsjedavajućeg Predsjedništva BiH Milorada Dodika.

Članak nadalje prepričava i citira sljedeće Bećirovićeve izjave:

On kaže kako Dodik javno poručuje kako ima koncept razbijanja države Bosne i Hercegovine te smatra da je vrijeme da mu se odgovori na te antiustavne i antidejtonske poruke, ne na nekom sporednom mjestu, već baš u državnom parlamentu.
"Razdruživanje koje koristi Dodik je jedan obični separatistički euufemizam. Nema nikakvog razdruživanja u BiH, riječ razdruživanje je zamjena za rat. Dodik poziva na rat i to treba javno reći", kazao je Bećirović.
On kaže kako nema niti može biti mirnog razdruživanja, nije moglo devedesetih, neće moći nikada.
"Milorad Dodik treba to da upamti za sva vremena", poručio je Bećirović.
Navodi dalje da, ako krene u razdrživanje države, Dodik treba znati da je on odgovoran za unilateralno rušenje Dejtonskog sporazuma i ustava BiH.
"Tužilaštvo i sud moraju raditi svoj posao te su organi dužni, ako Dodik krene u 'razdruživanje', uhapsiti odmah i njega i sve saučesnike", kazao je Bećirović.
Delegat SDP-a kazao je da ovo nije njegov lični stav, već stav cijelog Kluba Bošnjaka, kao i delegata Zlatka Miletića iz Kluba Hrvata.

Iako je ovaj članak vrlo brzo uklonjen sa portala Klix, bio je dostupan dovoljno dugo da ga prenese još 14 drugih portala.

17. sjednica Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine trebala je početi u 11 sati. Članak portala Klix je, kako smo već spomenuli, objavljen u 10:41, dakle, skoro 20 minuta prije početka događaja o kojem je govorio.

Na osnovu snimka sjednice dostupnog na YouTube kanalu Doma Naroda PSBIH, može se zaključiti da na ovoj sjednici Bećirović nije govorio o Dodiku. Međutim, snimak prethodne, 16. sjednice Doma naroda PSBiH od 8.4.2021, pokazuje da je Bećirović tada iznio izjave za koje je Klix naveo da su izgovorene 27. aprila.

Za Raskrinkavanje su i iz SDP-a potvrdili da izjave Bećirovića jesu autentične, ali da nisu izgovorene 27. aprila, nego na prethodnoj sjednici održanoj 8. aprila.

Poštovani, izjava je sadržajno autentična, ali je u medijima prenesen pogrešan datum od 27.4.2021. godine jer je izjava gospodina Bećirovića izrečena ranije na jednoj prethodnoj sjednici Doma naroda PSBiH. Izjavu možete pogledati ovdje na datum sjednice. https://www.youtube.com/watch?v=OvvYXRgM65U&t=2s

Klix je još 8.4.2021. pisao o Bećirovićevim izjavama vezanim za Dodika, onda kada one zaista i jesu izgovorene u Parlamentu. Poslali smo upit redakciji Klixa oko toga kako se desilo da ovaj portal ustvrdi da je Bećirović isto ponovio i na sjednici 27.4.2021.
Njihov glavni i odgovorni urednik Semir Hambo je objasnio da je do pogreške došlo tako što je prijenos sjednice praćen na pogrešnom linku, zbog čega je objavljena stara vijest, koja je zatim i povučena.

Članak portala Klix dobija ocjenu greška, a istu ocjenu dajemo i tvrdnjama objavljenim na portalima Avaz, Novi, Hayat, Oslobođenje, Objektivno, Cazin (.net), Saff, Sandžak Live, Haber (.rs), Bosnae, BH Dijaspora, Slobodna Bosna, Bolja Bosna i Cenzura, koji su je prenijeli od Klixa.

Napomena

30.4.2021: Portali BH Dijaspora, Hayat, Bolja Bosna i Slobodna Bosna su ispravili netačne tvrdnje iz svojih članaka, te im dajemo i ocjenu ispravljeno.

5.5.2021: Portal Cazin Net je također ispravio netačnu tvrdnju u svom članku, te i njemu dajemo ocjenu ispravljeno.

10.05.2021: Portal Oslobođenje je ispravio netačnu tvrdnju u svom članku i tom je članku dodana ocjena ispravljeno.

(Aldin Karahasanović, Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Redakcija Objavljeno: 29. 04. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 2 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Viralni snimak ne prikazuje “prisilnu vakcinaciju” na krovu u Argentini

Snimak na kojem nekoliko uniformisanih osoba obuzdava muškarca u evidentnom...

Lažna vijest
Lažna vijest
Dirljiva priča o majci koja je poginula štiteći bebu je netačna

Potresne priče koje se šire društvenim mrežama često nemaju uporište u stva...

Lažna vijest
Manipulisanje činjenicama
Stari klikbejt i novo manipulisanje činjenicama o virusu Zapadnog Nila u Srbiji

Nakon što je u Srbiji otkriven virus Zapadnog Nila u komarcima, pojedini po...

Manipulisanje činjenicama Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me