Bermudski trougao i satira daju lažnu vijest

Američki portal je objavio satiričnu vijest o brodu koji se misteriozno pojavio nakon 90 godina. Četiri godine nakon objave, “vijest” se još uvijek objavljuje kao magnet za klikove.

Ocijenjeni članci
Magazin Alfa Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Svaki Dan Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Vesti punkt Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Vedra strana Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Šta Ima Novo Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Internet Novine Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Novi Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; LikeMag Lažna vijest; Klikbejt;

Iako se smatra da je “misterija” bermudskog trougla davno raskrinkana, još uvijek se šire priče o misterioznim nestancima i pojavljivanjima brodova. Tako je na portalu “LikeMag”  2017. godine objavljen članak o brodu koji se, navodno, iznenada pojavio u Bermudskom trouglu 90 godina nakon nestanka. Članak se od tada pojavio na mnogim anonimnim portalima, uvijek sa istim naslovom, a portal “Vesti punkt” objavio ga je 25.4.2019. godine. U naslovu stoji sljedeće:

Ovaj brod je nestao u Bermudskom trouglu. Posle 90 godina, iznenada se POJAVLJUJE ponovo ...

Svi portali koji su objavili ovaj članak imaju isti naslov i isti tekst u kojem se tvrdi da se tanker nakon 90 godina misteriozno pojavio u na obali Kube.

Nestanak ovog broda je bio prijavljen na obali Kube pre 90 godina. On je nestao u Bermudskom trouglu, verovatno zauvek ... Ali nakon svih ovih godina tamo se pojavio „sam od sebe” opet. 
Naučnici su šokirani i oduševljeni - ali još uvek istražuju veliku zagonetku.
Gde je tanker bio gotovo 100 godina? Zašto je umrla posada? Kako su mogli da se izgube - i zašto se nikada nisu ponovo vratili na pravu putanju? Pitanje za pitanjem, na koja ćemo sada (konačno) doboti odgovor. Težak zadatak... 

Jedina razlika između članka objavljenog na “LikeMag” i ostalih koji su uslijedili je video klip u kojem kompjuterski generisan glas čita članak koji je u originalu nastao na američkom satiričnom portalu “World News Daily Report”.

U američkom članku, koji ne sadrži video, te u samom videu na portalu “LikeMag” navodi se da je riječ o brodu SS Cotopaxi koji je nestao 1925. godine, a svi članci su opremljeni fotografijom zahrđalog broda koja potiče sa oline servisa za kupovinu slika (stock images).

Iako je izvor satirični portal koji za sebe kaže da je mjesto gdje činjenice nisu bitne, priča je objavljivana na portalima koji se bave teorijama zavjere poput “Disclose.tv”.

Platforma za provjeru činjenica “Snopes” i  “AFP”, oba potpisnici principa Međunarodne mreže za provjeru činjenica (IFCN), objavili su da je riječ o lažnoj vijesti 2015., odnosno 2018. godine kada je u amerićčkim medijima prenošen članak AFP.

Zbog činjenice da je riječ o “vijesti” koja je potekla sa satiričnog portala, pa prenošana kao vijest, portal “LikeMag” će dobiti ocjenu lažna vijest, dok će svi portali koji su je prenijeli dobiti prenošenje lažne vijesti. Zbog netačne tvrdnje u naslovu svi članci će biti ocijenjeni i kao klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 27. 04. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 4 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Analiza
Pregled sedmice: od Povorke ponosa do “čovjekolikih bića" na Blidinju i u Kalesiji

O prvoj bh. Povorci ponosa plasiran je niz dezinformacija i malicioznih čla...

Lažna vijest
U Kalesiji nije “rođeno čovjekoliko janje sa sedam nogu”

Fotografija za koju se tvrdi da prikazuje “čovjekoliko janje” iz Kalesije,...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama
Lažna vijest
HINA i Index: Različito predstavljanje istih poruka

Hrvatska novinska agencija, “Index” i niz drugih medija, na različit način...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Pristrasno izvještavanje
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me