CERN-ov direktor nije rekao da smo od 2012. svi u "alternativnoj stvarnosti"

Tvrdnja da je CERN-ov veliki akcelerator čestica “prebacio planetu u alternativnu stvarnost” prenesena je kao stvarna vijest na nekoliko portala.

U članku, objavljenom 19. januara na portalu “Web tribune”, navodi se da su naučnici iz Evropske organizacije za nuklearna istraživanja (CERN) “priznali da su 2012. napravili grešku” i da je djelovanjem akceleratora atomskih i subatomskih čestica (Large Hadron Collider - LHC) čitava planeta “prebačena u alternativnu stvarnost”:

DOGODILA SE UŠASNA NESREĆA KOJU SU OD NAS SAKRILI: CERN naucnici priznali da su greškom još 2012. promenili našu stvarnost i budućnost

 

U tekstu članka prenose se navodne izjave koje je dao Rolf-Dieter Heuer, njemački fizičar i bivši direktor CERN-a:

“Nama je zaista žao zbog ovog celog nereda, ali smo slučajno prouzrokovali kraj sveta pre sedam godina”, počeo je direktor CERN-a Rolf-Diter Hjuer“, da, zeznuli smo, i znamo da je ovo verovatno teško razumeti, ali sada, niko od nas tehnički ne postoji. Nisam siguran da li je iko od vas primetio čudna dešavanja tokom proteklih nekoliko godina, ali mi smo se prebacili u paralelni univerzum”, rekao je on, tad vec jezivo tihom auditorijumu, “Tramp, besmisleni ratovi, sve veći broj viđenih NLO-a, nepredvidivi šabloni klimatskih uslova, sve je to naša krivica i nama je vrlo žao sedam i po milijardi ljudi koji sada žive ovde”.
Tim naučnika je sa nervozom upozorio, da ce biti i više “ludih dešavanja” u budućnosti, urgirajući na populaciju planete da ostane oprezna u ovoj delikatnoj dimenziji.
“Sad, mi ne govorimo da je invazija čudnih vanzemaljskih bića izvesna, ali ako bi se mogli pripremiti na takvu stvar, to bi bilo sjajno”, zakljucio je Hjuer i brzo napustio konferenciju u pratnji oružane bezbednosti.


 

Jednostavnom pretragom ustanovili smo šta se krije iza cijele priče. U pitanju je satirični članak objavljen na portalu “Waterford whispers news”, kojeg su domaći portali preveli i predstavili kao činjenicu.

Prilikom prenošenja (evidentno neozbiljnih) tvrdnji o naučnicima iz CERN-a, domaći portali nisu naglasili najbitniju stvar, a to je da je u pitanju satirični portal, što je jasno naglašeno na ovoj stranici:

Waterford Whispers News je satirična i humoristična stranica koju objavljuje Waterford Whispers News.
Waterford Whispers News koristi izmišljena imena u svim svojim pričama, osim u slučajevima kada se javne osobe satiriziraju. Svaka druga upotreba stvarnih imena je slučajna i nenamjerna.
Sadržaj ove stranice (grafika, tekst i ostali elementi) nije dopušteno prerađivati ili prenositi, u cijelosti ili djelomično, bez izričitog pismenog odobrenja izdavača.
Waterford Whispers News nije namijenjen osobama mlađim od 18 godina.

 

Članak su sa portala “Web tribune” prenijeli portali “Sarajevo grad”, ”, “Moj” i “Slavenski jutarnji”. Niko od njih nije naveo stvarni izvor ove vijesti, niti naznačio da se radi o satiri. Na portalu “Web tribune” članak je objavljen u rubrici “Iza ogledala”; na portalu “Slavenski jutarnji” u rubrici “Šokantno”, a na portalu “Moj.ba” u rubrici “Zanimljivosti”.

Jedina intervencija u originalni tekst urađena je od strane portala “Web tribune”, koji je na kraju teksta dodao rečenicu “Da ne bude greške, napominjemo da je ovo vest od 16. januara 2018”, kojom bi se, vjerovatno, trebala garantovati njena autentičnost.

S obzirom da su satirični sadržaj predstavili kao stvarne činjenice, svi portali koji su vijest prenijeli bez napomene da se radi o satiri dobili su ocjenu lažna vijest i prenošenje lažne vijesti, a s obzirom da se nije ni desila nikakva nesreća o kojoj se govori u naslovu, svi članci dobijaju i ocjenu klikbejt. 

Raskrinkali smo
Webtribune Lažna vijest; Moj Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Sarajevo Grad Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Slavenski jutarnji Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt;
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 22. 01. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 4 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Urbana legenda iz Marylanda “preselila” u Lozovik

Urbana legenda iz savezne države Maryland je dobila lik na jednom online takmičenju...

Lažna vijest
Dezinformacija
“Plazma” keks: Jedna serija, dvije dezinformacije

Kada je sa slovenačkog tržišta povučena serija Plazma keksa zbog nedozvoljene...

Dezinformacija Greška Klikbejt
Klikbejt
“Važna obavijest” u službi klikbejta

Portal „Cazin Net“ je objavio važnu obavijest za vozače, međutim, u naslovu...

Klikbejt Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com