Čović, Novalić i plata od 400 KM: Izmišljeni dio stvarnog intervjua

Ni Novalić ni Čović nisu rekli da se može preživjeti sa platom od 400KM ukoliko znate kako.

Na portalu “Balkan-life” pronašli smo najstariji članak sa navodnom izjavom Fadila Novalića u kojoj kaže da se “može se živjeti sa platom od 400KM, samo treba znati”.

Novalić: Može se živjeti sa platom od 400KM, samo treba znati.

Članak je objavljen 10. septembra nešto iza 13 sati. Kao izvor, na kraju teksta je potpisan portal “Vijesti24h.info”, međutim na toj adresi nimo pronašli ništa. Prema informacijama koje smo pronašli na servisu koji pruža podatke o domenama i serverima, domena ovog portala istekla je 12. septembra, i on dakle više ne postoji.

Na početku članka je navedeno da je Premijer posjetio redakciju “jednog od bh. portala”, ne navodeći pritom kojeg:

Fadil Novalić, premijer Federacije BiH boravio je u posjeti redakciji jednog od bh. portala, gdje je otvoreno odgovarao na pitanja novinara, napominjući uz ostalo da zacrtani projekt zbog kojeg je preuzeo najznačajniju javnu funkciju u Federaciji BiH nije dovršen i da je za to neophodan još jedan mandat.

Ispod ovog pasusa slijedi opsežan tekst podijeljen prema temama, a u jednom dijelu je navedeno i sljedeće:

Na pitanje kako bi preživio sa prosječnom bh. platom Novalić je odgovorio:
“Što se toga tiče, u uslovima koji vladaju u BiH, može se preživjeti i normalno živjeti sa platom od 400KM, samo treba znati. Naš narod ima čudno razmišljanje i visoke ciljeve što u današnjici nije dobro za pojedince. Ne mora se svake godine ići na more, na skijanje i trošiti pare na luksuz, nisu svi u prilici da rade a kamo li da imaju i tih 400KM”, kazao je Novalić

“Jedan bh. portal” sa početka teksta kojemu je Novalić dao intervju, zapravo je “Klix”, koji je 3. avgusta objavio intervju sa Novalićem u članku “Fadil Novalić za Klix.ba: Imam manje novca otkako sam premijer”.

Pasus koji govori o preživljavanju sa platom od 400 KM u originalnom intervjuu  ne postoji. Taj dio izmislio je autor članka na portalu “Vijesti24h.info”. Pored izmišljenog pasusa, lažna izjava istaknuta je i u naslovu.

Ova vijest je u roku od 24 sata objavljena na 6 portala i to: “Balkan-life”, “Poslovni dnevnik”, “Puls24.info”, “Go vijesti” “Radio bet” i “Web novine”. Međutim, “Web novine” su odlučile otići i korak dalje.

Naime, na ovom portalu je članak sa lažnom izjavom objavljen 2 puta. Prvi put sa naslovom kao i na drugim portalima, a drugi put ovako:

Čović: Može se živjeti sa platom od 400KM, samo treba znati.

Autor članka je promijenio ime političara u naslovu, ali je tekst ostavio potpuno identičnim, pa i ovaj članak počinje riječima da je Fadil Novalić posjetio redakciju jednog portala.

“Vijesti24h.info” u ovoj analizi neće dobiti ocjenu, obzirom da više ne postoji. Svi ostali portali koji su prenijeli vijest sa  “Vijesti24h.info”, u ovoj analizi dobiće ocjenu prenošenje lažne vijesti. Redakcija portala “Radio bet” odgovorila je na upit “Raskrinkavanja”, te nakon uviđene greške članak je uklonjen. "Radiobet.eu" će u skladu s tim dobiti ocjenu greška. Portal "Web novine" će za članak sa izmišljenom izjavom Dragana Čovića dobiti ocjenu lažna vijest, obzirom da predstavlja njen izvor.

(Raskrinkavanje.ba)

Raskrinkali smo
Poslovni dnevnik Prenošenje lažnih vijesti; Puls 24h Prenošenje lažnih vijesti; Web novine Prenošenje lažnih vijesti; Go vijesti Prenošenje lažnih vijesti; Radio Bet Greška; Web novine Lažna vijest;
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 12. 09. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 2 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Slučaj Denis Šulić i etnička pripadnost

Predsjednici mladih SNDS-a i SDS-a bili su tema mnogih medijskih izvještaja...

Dezinformacija
Lažna vijest
Novosti “otkrivaju” još jednu laž

Srbijanske „Večernje novosti“ su u svom članku, bez ikakvih dokaza, ustvrdile...

Lažna vijest Pristrasno izvještavanje Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com