Fatamorgana, ne helikopter

Na jednoj Facebook stranici se pojavila netačna informacija o padu helikoptera, a ista je u nekoliko sati obišla region. Neki portali, ni 5 dana poslije, nisu objavili ispravku krivog navoda.

U ponedjeljak, 28.5.2018. godine medije su preplavili dramatični naslovi u kojima se tvrdilo da je helikopter pao u blizini Bratunca:

Srušio se helikopter u Ravnicama kod Bratunca (FENA)

Srušio se helikopter na području općine Bratunac (Udri Muški) 

Srušio se helikopter kod Bratunca, NE ZNA SE DA LI IMA ŽRTAVA (Espreso) 

Bratunac: Helikopter pao u minsko polje (Istinito)

U roku od svega dva sata ova vijest preplavila je online medije kako u BiH, tako i u regiji. Prema uvidu “Raskrinkavanja”, više od stotinu medija objavilo je vijest sa tvrdnjom da se na području općine Bratunac srušio helikopter. Mnogo manje njih objavilo je isti dan i istinitu verziju priče - da je došlo do kvara na dalekovodu.

Cijeli lanac pokrenuo je status na Facebook stranici „Mjesna Zajednica Konjević Polje“, koju prenosimo u integralnom obliku:

„Prema nezvanicnim informacijama dogodila se nesreca u Hrncicima iznad dzamije u sumu je pao helikopter. Vatrogasci su vec na terenu, nisu jos uspjeli da dodju do lica mjesta zbog teskog prilaza mjestu nesrece. O detaljima nesrece i ko je u pitanju blagovremeno cemo vas obavijestiti putem nase stranice. Selam“

Jedna od zanimljivosti vezanih uz ovu Facebook stranicu jeste da redovno prenosi članke portala „Info Svijet“, koji je bio u više navrata bio predmet analiza i ocjena “Raskrinkavanja”. Indikativna je i činjenica da se cijeli niz medija pozvao upravo na tu stranicu, bez dodatnih provjera. Tek nekoliko sati po objavljivanju inicijalne vijesti. Na kraju se, kako su to potvrdile nadležne službe, prije svega MUP RS, ispostavilo da se incident uopšte nije dogodio. Tačna informacija je da je došlo do strujnog udara na dalekovodu.

Demantij je objavljen 3 sata kasnije na stranici na kojoj je i prvobitna vijest objavljena:

Zanimljiv je odjek ove dezinformacije u javnosti. Oružane snage BiH, Helikopterski servis RS kao i Eufor, oglasili se povodom iste i izvijestili da nije u pitanju njihov helikopter.

Kao što je navedeno, “Raskrinkavanje” je zabilježilo blizu stotinu portala koji su objavili vijest da je helikopter pao. Ubrzo je došao i demantij iz MUPa RSa:

"Utvrđeno je da nije došlo do pada helikoptera, nego do kvara na dalekovodnoj mreži. Bit će izvršen uviđaj kako bi se ustanovio razlog događaja", potvrdio je Bobar za Klix.ba.

Međutim određeni broj portala, njih skoro 20, ni 5 dana poslije demantija nije ispravilo krivi navod, a svi su u ovoj analizi dobili ocjenu greška.

Napomena 2.6.2018.

Nakon objavljivanja analize, redakciji "Raskrinkavanja" javili su se sa portala "Kvaka" te nas obavijestili da su objavili demantij prvobitno objavljene dezinformacije. Članak ovog portala stoga je dobio i ocjenu demantirano. 

(Raskrinkavanje.ba)

Raskrinkali smo
FENA Greška; 24h Greška; ABC Greška; Udri Muški Greška; Ekspres Greška; Bosnor Greška; Espreso.rs Greška; ARTinfo Greška; Visokoin Greška; Info Bijeljina Greška; Sandžak.info Greška; Radio Donji Vakuf Greška; Mega Vijesti Greška; Istinito Greška; Info Balkan Greška; Sarajevo Grad Greška; Prijedor24 Greška; Narod Greška; Kvaka Greška; Demantirano;
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 02. 06. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 6 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Kad se dvije laži slože, klikovi se samo množe

Lažne izjave Fadila Novalića i najava da će Balkanci moći raditi bez viza...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Klikbejt
Analiza
Pregled sedmice: Još jedna sedmica u godini „Raskrinkavanja“

U sedmici iza nas dio medija je lagao, dezinformisao i proizvodio klikbejt kao...

Prenošenje lažnih vijesti
NLO nije letio iznad Sarajeva

Video objavljen na Youtube-u prije 5 godina koji je napravljen pomoću mobilne...

Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com