George Soros nije uhapšen

Uhapšen George Soros, tvrdnja je koju je 20. aprila ove godine objavio portal Ekskluzivno. Članak je preuzet sa Avala Info koji ga je objavio 2017. godine, ali slične tvrdnje se mogu pronaći i 2015. godine, kada je nekolicina portala pisala da je Putin izdao nalog za hapšenje Sorosa. Takve tvrdnje su dijeljene na portalima u toku aprila.

Ocijenjeni članci
Avala info Lažna vijest; Srbija Javlja Prenošenje lažnih vijesti; Ekskluzivno.me Prenošenje lažnih vijesti; Vesti net Prenošenje lažnih vijesti; Tragovi Sledi Prenošenje lažnih vijesti; Panopticum Lažna vijest; Respekt Prenošenje lažnih vijesti; Izbori Srbija Prenošenje lažnih vijesti; Mediagroup Prenošenje lažnih vijesti; Nasa borba Prenošenje lažnih vijesti; Balkans Press Prenošenje lažnih vijesti; Moje novosti Prenošenje lažnih vijesti; Novi Svjetski Poredak Prenošenje lažnih vijesti;

Na anonimnom portalu Ekskluzivno 20. aprila 2020. godine objavljena je vijest da je George Soros uhapšen. Vijest se pozivala na tvrdnje američkih medija: 

Prema američkom portalu “TRUEAMERICANS” na aerodromu u Los Angelesu, multimilijunaš George Soros uhićen je u trenutku kad je htio napustiti zemlju.
Nitko od američkih dužnosnika još nije potvrdio ovu informaciju, ako ovaj portal postane službeni, to bi bio jasan znak da Donald Trump slijedi Vladimira Putina i da će mir napokon zavladati u svijetu.

Ovaj članak prenijeli su portali Vestinet i Tragovi sledi. Pretraživanjem fraza poput “uhapšen Soroš” unutar alata za monitoring društvenih mreža CrowdTangle, uvrdili smo da je broj interakcija na Facebooku dosegao broj od preko 9.000, te da su one u porastu od sredine aprila: 

Objavljena je i fotografija Sorosa uz opis “Zločinac u zatvoru”:

Kao izvor za tvrdnju, u tekstu portala Ekskluziva je naveden link na članak portala Avala info. Ipak, članak koji je citiran na portalu Avala info objavljen je 30. maja 2017. godine, kada se vijest o Sorosevom navodnom hapšenju prvi put pronašla na našem govornom području. Tada je članak portala Avala Info prenio portal Srbija javlja: 

UDARNA VEST! AMERIČKI MEDIJI TVRDE: Da li je ovo moguće – uhapšen DŽORDŽ SOROŠ?

Na stranici portala Avala Info nije vidljivo kada i u koliko sati je objavljen članak. Ipak, ulaskom na tzv. “source code” članka vidimo da je isti objavljen 30. marta 2017. godine.

Pretragom u CrowdTangle utvrdili smo da je članak sa portala Avala Info u aprilu 2020. godine na Facebooku objavljen 79 puta:

Avala Info se u članku poziva na pisanje američkog portala TRUEAMERICANS. Na portalu TRUEAMERICANS su zapravo napisane samo tri rečenice, bez navođenja izvora informacije. Navodi se da je George Soros uhapšen na aerodromu u Los Angelesu i da će uskoro biti u zatvoru: 

TRENUTNO: George Soros uhapšen na aerodrom dok je odlazio . Da li podržavate ovo ?
Prije Dva Sata Na L.A. Aerodromu George Soros Je Uhapšen Dok Je Odlazio . Biti Će Smješten U Zatvor Uskoro .Da Li Podržavate Ovo ?

Reciklirane vijesti da je Soros uhapšen vezale su se nedavno i za Putina, pa je tako portal Panopticum 30. marta 2020. godine objavio članak u kojem se tvrdi da je Putin izdao nalog za hapšenje George Sorosa:

PUTIN ZATRAŽIO IZDAVANJE NALOGA ZA UHIĆENJE SOROSA

Iako je već otprije u SAD zatražena međunarodnim nalogom istraga i uhićenje milijardera Georga Sorosa, sada je to, a prema medijskim napisima iz EU,  zatražila i službena Rusija. Naime, nakon što je u Sjedinjenim Američkim Državama pokrenuta peticija kojom se traži da financijski špekulant George Soros bude procesuiran i snosi odgovornost za svoje postupke, i Vladimir Putin je pokrenuo mehanizme za uhićenjem osnivača Otvorenog društva.
Da podsjetimo, Amerikanci su uvjereni da Soros predstavlja prijetnju slobodnom svijetu. Objava na petitions.whitehouse.gov tražila je od savezne vlade SAD-a da poduzme mjere protiv američkog milijardera, koji se otvoreno protivi tome da Amerika opet postane velika svjetska sila. 

Portal Naša borba objavio je sličan članak 12. aprila 2020. godine, ovaj puta i uz spomen Rothschilda, bogate bankarske porodice. Ovaj članak je 9. marta 2015. godine objavljen na portalu CS Globe na engleskom jeziku. Nekoliko dana kasnije, isti članak, preveden s engleskog na srpski jezik, našao se i u regiji. U toku 2015. godine prenijeli su ga portali Moje novosti (16. maja 2015. godine) i Novi svjetski poredak (27. maja 2015. godine). Portal Moje novosti naveo je da je izvor za članak portal Radio Srbska, no on više ne postoji.

SOROŠ DRHTI: Putin Izdao 2 naloga za hapšenje Soroša i Rotšilda (...) Objavljene su sledeće izjave od strane Ruske Federacije i njenog predsednika Vladimira Putina, koji je zatražio poternice protiv međunarodnih finansijera terorizma, mađarskog finansijskog tajkuna Džordža Soroša. Ruske tajne službe su otkrile da je Soroš koristio derivate devize sa drugim Dancima da počnu napad protiv ruskih akcija i valute na tržištu.

Da li je Soros uhapšen?

Hrvatski fact checking portal Faktograf pisao je o navodnom hapšenju Sorosa 20. aprila 2020. godine. Faktograf tako navodi da “istoga dana (16. travnja) kada je portal Ekskluzivno objavio svoje lažne informacije o Sorosu, brojni američki mediji, uključujući i The New York Times, prenijeli su informaciju da Sorosev Institut za otvoreno društvo kroz različite grantove donira 130 milijuna dolara za borbu protiv pandemije koronavirusa.” Također napominju da je jednostavnom Google pretragom vidljvo da “nikakvi relevantni američki mediji nisu prenijeli takvu informaciju.”

Makedonski portal za provjeru medijskih tvrdnji F2n2 također je pisao o ovoj temi. U tekstu se navodi da se ovakve tvrdnje ponavljaju već godinama, a da se od 9. aprila 2020. godine ponovo šire društvenim mrežama.

Na web stranici Petitions.whitehouse.org je 2017. godine pokrenuta peticija za pokretanje međunarodne potjernice protiv Sorosa. Svako ko napravi nalog na ovoj stranici može pokrenuti peticiju, dakle obični građani. To ne znači da Kongres SAD-a pokreće tu peticiju, niti da istu mora prihvatiti. Ali Soros već godinama živi u SAD-u, te ima kuću na periferiji New Yorka, što znači da nalog za hapšenje Sorosa ne bi bio međunarodnog karaktera. 

Portal TRUEAMERICANS koji je prvi objavio informaciju da je uhapšen Soros, više ne postoji. Postojao je kao anonimni portal, ali smo pretragom na stranici whois.domaintools.com utvrdili da je domena na prodaju. Prema arhiviranim naslovnicama, može se zaključiti da se portal bavio temama koje se tiču američke politike. 

Među njima smo pronašli naslove poput “Da li Trump treba da okači krst u Bijelu kući nakon zavšetka mandata Obame”, “Da li Trump treba Sorosa staviti u zatvor”, te navod da “Soros plaća skoro 200 organizacija da napadnu Ameriku”, kao i videosnimke treninga ISIS-a, članke koji tematiziraju različite zabrane usmjerene protiv muslimana u SAD, i slično. Autori/ce članaka su umjesto imena koristili nadimke “Unforgiven”, “Morningstar”, “Systemofadown” i slično. Iz ovoga možemo zaključiti da se ne radi o kredibilnom mediju, već o portalu koji je služio za širenje senzacionalističkih naslova. 

Da li je Putin izdao nalog za hapšenje Sorosa i Rothschilda?

Portal za provjeru medijskih činjenica Factcheck je 2018. pisao o sličnim člancima koji su tada kružili po medijima. Putin je 2015. godine zabranio rad dvije humanitarne organizacije u Rusiji koje su pod upravom George Sorosa, ali nije izdao nalog za njegovo hapšenje. Putin zapravo ne može raspisivati međunarodne potjernice, nego to može uraditi Interpol. Na stranici Interpola mogu se pronaći imena i fotografije svake osobe koja se traži. 

S obzirom da George Soros nije uhapšen na aerodromu u Los Anđelesu, članak portala Avala info dobija ocjenu lažna vijest, dok ostali portali koji su prenijeli ovu vijest dobijaju ocjenu prenošenje lažnih vijesti

Također, s obzirom da ni Putin nije izdao nalog za hapšenje Sorosa ili Rotschilda, članak Panopticuma dobija ocjenu lažna vijest. Ostali portali koji su ovu vijest prenijeli dobivaju ocjenu prenošenje lažnih vijesti

Napomena: 10.07.2020.

Nakon objave naše analize, portal Izbori Srbija uklonio je članak zbog čega dobija i ocjenu demantirano.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Amina Čeliković Objavljeno: 23. 04. 2020 | Zadnji put osvježeno: prije 4 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Matrixworld i kompilacija teorija zavjere o osnivaču Svjetskog ekonomskog foruma

Teorije zavjere o Klausu Schwabu, osnivaču Svjetskog ekonomskog foruma, nis...

Lažna vijest Dezinformacija Teorija zavjere
Lažna vijest
Teorije zavjere o pandemiji kao “strategija” za prodaju ulja slatkog pelina

Na Facebook profilu Dr. Alen Azarić objavljen je video u kome ovaj nadrilje...

Lažna vijest Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Pseudonauka Teorija zavjere
Lažna vijest
Stari most u Mostaru nije “zasijao” u čast Maradone

Nekoliko portala u Bosni i Hercegovini objavilo je sliku Starog mosta u Mos...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me