Gluhi i lažni telefoni

Anonimni portal „CIK media“ se i ove sedmice vratio svom dobro poznatom „žanru“: preuzimanju članaka iz drugih medija sa vlastitom uredničkom opremom, koja u njihovom slučaju znači dodavanje izmišljenih ili neutemeljenih tvrdnji u naslove.

Ocijenjeni članci
CIK Lažna vijest; Klikbejt; Podrška Željku Komšiću Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt;

Ovaj put članak je objavljen 3. marta pod naslovom koji navodno donosi izjavu predsjednika DNS-a, Marka Pavića:

“Džaferović me zvao i ovako me ucjenio, šta to radiš svojoj Bosni”

Kao i u brojnim ranijim slučajevima, „CIK media“ je i ovaj članak preuzeo iz drugih medija, pritom dodajući u naslov tvrdnju koja je potpuno izmišljena. Članak zapravo donosi reakciju Marka Pavića, predsjednika DNS-a, na stavove koje je ranije izrekao Šafik Džaferović:

Predsjednik DNS-a Marko Pavić rekao je danas da ucjenjivački stav bošnjačkog člana Predsjedništva BiH Šefika Džaferovića kada je riječ o formiranju Savjeta ministara znači blokiranje institucije BiH i nefunkcionisanje BiH.
“Neka se oni koji nam nameću takvu politiku zamisle šta rade BiH. Nema smisla to što radi Džaferović, da ucjenjuje nečim što treba da bude dio budućih odluka, odluka o formiranju Vijeća ministara”, rekao je Pavić novinarima u Banjoj Luci.
Džaferović je izjavio da se "ne može dati mandat za sastav Savjeta ministara nekom ko unaprijed kaže da neće poštovati zakone, odluke i usvojene politike", te da je pitanje predaje Godišnjeg nacionalnog plana pitanja vladavine prava.

U tvrdnji iznesenoj u naslovu, pak, stoji kako je Pavić rekao ga da je Džaferović  “zvao i ucijenio”, i pored toga što u sadržaju članka nema nijednog navoda koji bi je makar i izbliza potkrijepio. Odnosno, izjava pripisana Marku Paviću u naslovu ne postoji u samom tekstu, baš kao što ni Džaferović nije “zvao” Pavića.

Originalno, članak je objavljen na portalu novinske agencije “Srna”, i to pod naslovom “DžAFEROVIĆEVE UCJENE - BLOKIRANjE INSTITUCIJA BiH”

S obzirom na to da je riječ o izmišljenoj izjavi koja je pripisana osobi koja je nikad nije izjavila, članak ocjenjujemo kao lažnu vijest, a zbog toga što naslov nije u skladu sa tekstom članka, isti će dobiti i ocjenu klikbejt.

Identičan članak objavljen je i na portalu “Podrška Željku Komšiću”, koji je za to dobio ocjene prenošenje lažne vijesti i klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 05. 03. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
U Srbiji se ne provodi “testiranje” kineskih vakcina

Zastarjela vijest o najavi učešća Srbije u trećoj fazi kliničkih ispitivanj...

Lažna vijest
Lažna vijest
Marija Stojaković u novoj epizodi dezinformacija i “zavjera” na YouTube platformi

Marija Stojaković, jedna od najglasnijih zagovornica antivakcinacijskog nar...

Lažna vijest Dezinformacija Pseudonauka Teorija zavjere
Lažna vijest
Naučnici nisu “priznali da će uskoro moći da vrate mrtve u život”

Pojedini portali objavili su članak u kojem se tvrdi da su naučnici priznal...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Pseudonauka Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me