Gluhi i lažni telefoni

Anonimni portal „CIK media“ se i ove sedmice vratio svom dobro poznatom „žanru“: preuzimanju članaka iz drugih medija sa vlastitom uredničkom opremom, koja u njihovom slučaju znači dodavanje izmišljenih ili neutemeljenih tvrdnji u naslove.

Raskrinkali smo
CIK Lažna vijest; Klikbejt; Podrška Željku Komšiću Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt;

Ovaj put članak je objavljen 3. marta pod naslovom koji navodno donosi izjavu predsjednika DNS-a, Marka Pavića:

“Džaferović me zvao i ovako me ucjenio, šta to radiš svojoj Bosni”

Kao i u brojnim ranijim slučajevima, „CIK media“ je i ovaj članak preuzeo iz drugih medija, pritom dodajući u naslov tvrdnju koja je potpuno izmišljena. Članak zapravo donosi reakciju Marka Pavića, predsjednika DNS-a, na stavove koje je ranije izrekao Šafik Džaferović:

Predsjednik DNS-a Marko Pavić rekao je danas da ucjenjivački stav bošnjačkog člana Predsjedništva BiH Šefika Džaferovića kada je riječ o formiranju Savjeta ministara znači blokiranje institucije BiH i nefunkcionisanje BiH.
“Neka se oni koji nam nameću takvu politiku zamisle šta rade BiH. Nema smisla to što radi Džaferović, da ucjenjuje nečim što treba da bude dio budućih odluka, odluka o formiranju Vijeća ministara”, rekao je Pavić novinarima u Banjoj Luci.
Džaferović je izjavio da se "ne može dati mandat za sastav Savjeta ministara nekom ko unaprijed kaže da neće poštovati zakone, odluke i usvojene politike", te da je pitanje predaje Godišnjeg nacionalnog plana pitanja vladavine prava.

U tvrdnji iznesenoj u naslovu, pak, stoji kako je Pavić rekao ga da je Džaferović  “zvao i ucijenio”, i pored toga što u sadržaju članka nema nijednog navoda koji bi je makar i izbliza potkrijepio. Odnosno, izjava pripisana Marku Paviću u naslovu ne postoji u samom tekstu, baš kao što ni Džaferović nije “zvao” Pavića.

Originalno, članak je objavljen na portalu novinske agencije “Srna”, i to pod naslovom “DžAFEROVIĆEVE UCJENE - BLOKIRANjE INSTITUCIJA BiH”

S obzirom na to da je riječ o izmišljenoj izjavi koja je pripisana osobi koja je nikad nije izjavila, članak ocjenjujemo kao lažnu vijest, a zbog toga što naslov nije u skladu sa tekstom članka, isti će dobiti i ocjenu klikbejt.

Identičan članak objavljen je i na portalu “Podrška Željku Komšiću”, koji je za to dobio ocjene prenošenje lažne vijesti i klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 05. 03. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 3 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Klikbejt o imenima

Kako od „običnog“ Zakona o ličnom imenu napraviti klikbejt? Nekoliko medija...

Dezinformacija Klikbejt
Klikbejt
Nije “konačno otkriveno" zbog čega je ubijen David

U emisiji “Izazovi” bivši advokat porodice Dragičević izjavio je kako...

Klikbejt
Lažna vijest
Migranti u Bihaću nisu zapalili kuće u kojima su boravili

Jesu li migranti zapalili kuće u Bihaću u kojima su boravili? Nisu. U pitanju...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me