I domaći mediji se “upecali” na satirični članak španskog Mundo deportiva

Satirični članak iz Španije je završio kao stvarna vijest u medijima diljem svijeta.

Više od deset medija, uključujući jednu novinsku agenciju, nekoliko televizija ali i tabloide, objavilo je kako Gerard Pique, nogometaš Barcelone, 2020. završava karijeru i planira postati novi predsjednik kluba. U svim člancima se navodi kako je izvor vijesti “Mundo deportivo”.

Iako ima samo 31 godinu, Pique želi igrati još samo jednu sezonu nakon čega će se potpuno posvetiti kandidaturi za predsjednika. Izbori će biti održani 2021. godine, a pomenuti španski list prenosi kako Pique već ima planove kako i šta želi promijeniti u klubu.
Oko sebe bi okupio klupske legende i bivše saigrače poput Puyola, Xavija i Inieste. Puyolu bi dao poziciju tehničkog direktora, a Xaviju i Iniesti trenerske funkcije.
Zanimljivo, njegova namjera bi bila i komercijalizacija stadiona Camp Nou koji bi se u budućnosti mogao zvati Waka Waka Camp Nou. Također, u planu je i izgradnja košarkaške dvorane, kao i osnivanje teniske sekcije.

Međutim, članak portala “Klix” sadrži i jednu dodatnu informaciju koju ne pronalazimo na ostalim portalima:

Treba istaći da se 28. decembar u Španiji obilježava i kao "El Día de los Santos Inocentes", odnosno kao dan kada se zbijaju šale na tuđi račun, nešto slično kao 1. april. Stoga ovaj članak uglednog Mundo Deportiva u svakom slučaju treba uzeti s rezervom.

“Mundo deportivo” koji je izvor ove vijesti, dan nakon njenog objavljivanja, objavio je novi članak. U njemu je pojašnjeno da se radi o šali i konstatovano da je vijest obišla svijest.

“Raskrinkavanje” je svim medijima koji su vijest objavili poslalo upit. Do trenutka objavljivanja ove avalize odgovor smo dobili od portala "Mozzart sport" gdje je objavljen novi članak u kojem je navedeno:

Delovalo je realno, mnogi su se svetski mediji upecali, među njima i MOZZART Sport, ali nam je danas stigao mejl u kome nam se ukazuje da smo ispali naivni i naseli na šalu. Promakla nam je vest dan kasnije, Mundo Deportivo je objavio demanti u kojem je priznao da se samo našalio ne očekujući da će se “vest“ tako brzo proširiti i van Španije, posebno ne u zemljama u kojima 28. decembra nema takav značaj.

Portal "Mozzart sport" je za ispravku dobio ocjenu demantirano. Svi ostali portali dobili su ocjenu greška, obzirom da u originalnom članku nije postojala napomena o satiričnom sadržaju.

Napomena 24.12.2020.

Redakcija portala Kurir nas je obavijestila o ispravkama unešenim u prvobitni članak, zbog čega mu je dodijeljena i ocjena ispravljeno.

Napomena 22.01.2021.

Nakon objave naše analize, portal Espreso objavio je ispravke u članku zbog čega dobija i ocjenu ispravljeno. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 10. 01. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Analiza
Pregled sedmice: Povorka ponosa i moralna panika oko Huggy Wuggy igračke

Raskrinkavanje je tokom protekle sedmice pisalo o nizu tema koje su bile ak...

Lažna vijest
Niti smilje raste samo na Balkanu, niti magično uklanja ožiljke od akni

Izvještavajući o učincima smilja na kožu, nekoliko portala iznijelo je neta...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Pseudonauka Ispravljeno
Lažna vijest
Ruska vojska nije zaplijenila oružje koje je Francuska poslala Ukrajini

Portali iz regije prenijeli su netačne tvrdnje iz tweeta francuskog advokat...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me