Izgubljeni u transkripciji: Bećirovićeve “nestale” milijarde postale milioni

Čitatelji/ke su nam prijavili/e članak u kome se tvrdi da je Denis Bećirović u razgovoru za televiziju Face rekao da će pokrenuti pitanje gdje je nestalo 20 miliona KM 1995. godine. Riječ je o pogrešnim navodima.

Foto: Socijaldemokratska partija Bosne i Hercegovine, Flickr

Na portalu Face je 21. maja 2022. godine objavljen članak pod naslovom:

 Bećirović: Izvući ćemo i mi mnoga pitanja! Gdje je nestalo 20 miliona KM 1995. godine?!

U  članku se prenose poruke Denisa Bećirovića, potpredsjednika Socijaldemokratske partije (SDP BiH), iznesene prilikom gostovanja na Face TV. Između ostalog, navodi se da je Bećirović rekao da će otvoriti pitanje “gdje je nestalo 20 miliona KM 1995. godine?!”

Oni koji misle da mogu izvući jedno pitanje, a da mi ne otvorimo brojna druga pitanja, neće moći! Izvući ćemo i mi mnoga pitanja, još od 1995. godine! Gdje je nestalo 20 miliona KM 1995. godine?!

Ovaj članak, s istim ili sličnim naslovom, prenijeli su Slobodna Bosna, Crna hronikaJavno, Sarajevo grad (.click), 100 posto (.info), Mreža (.co) i Vitez (.ba)

BH dijaspora objavila je nešto dužu verziju članka, koja takođe sadrži tvrdnju da je Bećirović govorio o 20 miliona KM nestalih 1995. godine. 

Istu tvrdnju pronašli smo u još jednom članku portala Face te u člancima portala Narod (.ba), Depo i Banjaluka in, u kojima je objavljen i  videosnimak gostovanja Bećirovića u emisiji “Centralni dnevnik” na Face TV.   


Šta su činjenice?

 

Potpredsjednik Socijaldemokratske partije (SDP BiH) Denis Bećirović predstavljen je u subotu, 21. maja, kao kandidat za člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine iz reda bošnjačkog naroda na predstojećim izborima. Istog dana, on je gostovao na Face TV u emisiji “Centralni dnevnik”.

Neki segmenti intervjua objavljeni su na portalu Face, a zatim i na drugim portalima. U ovim se člancima navodi da je Bećirović rekao da će pokrenuti pitanje gdje je nestalo 20 miliona konvertibilnih maraka 1995. godine. On je zapravo naveo da je 20 milijardi KM ušlo u Bosnu i Hercegovinu u periodu od 1995. do 2000. godine i postavio pitanje gdje je nestao taj novac, što se može čuti na videosnimku emisije (na 32.27).

Bećirović: Ti koji misle da mogu pincetom izvući jedno pitanje, a da mi ne otvorimo i brojna druga pitanja, ako neko hoće u retrovizor da gleda. Ti se grdno varaju. A nećemo tako. Otvorićemo mnoga pitanja. Krenućemo od 1995. godine. U ovu zemlju je od 1995. do 2000. godine ušlo oko 20 milijardi konvertibilnih maraka. Gdje je nestao taj novac? Hoće li neko odgovoriti na to pitanje.

Voditelj: Koga sumnjičite? 

Bećirović: Ko je bio vlast u to vrijeme? 

Voditelj: ‘95-2000?

Bećirović: Mi smo imali parlamentarnu državnu komisiju koju je vodio gospodin Sefer Halilović. Procjena je da je između četiri do osam milijardi maraka, da nemate nikakav podatak gdje je taj novac.


Dakle, Bećirović je govorio o 20 milijardi KM. Navod da je rekao 20 miliona KM je greška nastala prilikom transkripta emisije. No, također je netačno navedeno da je rekao da je taj iznos nestao 1995. godine. On je rekao da je 20 milijardi KM ušlo u Bosnu i Hercegovinu u periodu od 1995. do 2000. i nije precizirao kad je taj novac nestao. Na ovaj način promijenjeni su značenje i kontekst njegove izjave.

Shodno navedenom, tvrdnja da je Bećirović govorio o 20 miliona KM koji su nestali 1995. dobija ocjenu greška.

Napomena

27.5.2022. Portali BH dijaspora I Face su u međuvremenu izmijenili članake, oni sadrže tačne informacije, pa dobijaju i ocjenu ispravljeno.

30.5.2022. Članci portala Depo, Banjaluka in i Crna hronika su u međuvremenu izmijenjeni, sadrže tačne informacije pa dobijaju i ocjenu ispravljeno.

3.6.2022. Slobodna Bosna je u međuvremenu izmijenila članak, on sadrži tačne informacije pa dobija i ocjenu ispravljeno.


(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Marija Manojlović Objavljeno: 27. 05. 2022 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Tragediju na proslavi Noći vještica u Južnoj Koreji nije uzrokovala 5G mreža

Društvenim mrežama dijele se tvrdnje da je puštanje u rad 5G mreže uzrok ne...

Lažna vijest Teorija zavjere
Lažna vijest
Ukrajinski zvaničnici nikada nisu tvrdili da su ruski vojnici u Makijivki stradali od mine

Videosnimci s ratišta iz ukrajinskog sela Makijivka zaokupili su svjetsku p...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Ispravljeno
Manipulisanje činjenicama
Svastike na božićnoj jelci u Latviji nemaju veze s nacizmom

“Vatreni krst”, latvijska verzija svastike, bio je dio folklora naroda Latv...

Manipulisanje činjenicama
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me