Foto: Pixabay
Na Facebooku je 3. aprila 2025. godine objavljen oglas u kojem se reklamira proizvod za “blistavu i podmlađenu kožu” koji “eliminira svaku boru i brazdu”. U oglasu je podijeljen kratki snimak u kojem se navodno može vidjeti “čudotvorni” učinak tog proizvoda, odnosno kreme Biolift.
U snimku se navodi da je proizvod “trenutno na akciji”, i to u “ograničenim količinama”, te da je za narudžbu potrebno kliknuti na link u oglasu.
Link vodi na web stranicu s nizom različitih “preporuka” za korištenje proizvoda Biolift, uključujući i preporuke navodno zadovoljnih korisnika/ca te naučnika i stručnjaka. Piše i da je proizvod “kreirala” studentica medicine iz Sarajeva Ajla Kovačević. Na stranici je objavljen i navodni intervju s ovom studenticom.
Foto: Screenshot
“Potvrde stručnjaka” koji navodno garantuju efikasnost kreme Biolift također su objavljene na ovoj stranici.
Foto: Screenshot
Na kraju stranice je “nagradna igra” u kojoj se navodno može osvojiti popust na proizvod i koja otvara formular za narudžbu kreme Biolift. U formular se unose ime i broj telefona.
Foto: Screenshot
Izmišljena “izumiteljica” kreme Biolift
Oglas u kojem se promoviše Biolift objavljen je na Facebook stranici Životinje u prirodi, kreiranoj u septembru 2024. godine. Iako u opisu ove stranice piše da se radi o “prodavnici kozmetike”, na njoj trenutno nema drugih objava osim onih zaista vezanih za životinje i prirodu. U sekciji “Biblioteka oglasa” na ovoj stranici je u vrijeme pisanja ove analize bilo nekoliko oglasa u kojima se promovišu različiti proizvodi, uključujući i oglas za Biolift.
Stranica na koju vodi oglas kreirana je isključivo u svrhu prodaje proizvoda Biolift. Na stranici nema drugih sadržaja osim spomenutog teksta u kojem se proizvod promoviše i formulara za narudžbu. Fotografije u tekstu, koje navodno prikazuju “studenticu Ajlu Kovačević”, preuzete su iz članka objavljenog na ruskom jeziku, u kojem je žena na slici predstavljena kao studentica Svetlana Ismailova. Isti je slučaj i s fotografijom na kojoj je navodno “Samir Hadžić sa Univerziteta u Sarajevu”. Na fotografiji je zapravo ukrajinski doktor medicine Školjnikov Volodimir Semenovič.
Google pretrage pojma “Biolift krema” i imena “Ajla Kovačević”, koja je u tekstu predstavljena kao “izumiteljica” ovog proizvoda, nisu dale rezultate koji bi potvrdili da je osoba s ovim imenom zaista razvila takvu kremu (1, 2).
Iako se može pronaći u ponudi brojnih online trgovina (1, 2, 3), interesantno je da se ovaj proizvod prodaje uz različite informacije o sastojcima kreme Biolift, ali i informacije o tome ko je navodno osmislio ovaj “revolucionarni” preparat. Naprimjer, na jednoj od takvih trgovina link za kupovinu ovog preparata vodi na stranicu na kojoj se tvrdi da da je ovaj “nevjerojatan znanstveni napredak na polju pomlađivanja kože lica stvorila djevojka iz Njemačke za svoju dragu ostarjelu majku”. Iz “intervjua” objavljenog na ovoj stranici jasno je da se radi o skoro identičnom tekstu kojim se promoviše prodaja iste kreme.
Iz navedenog je jasno da je tekst na koji vodi Facebook oglas plasiran isključivo u svrhu povećanja prodaje proizvoda Biolift. U ovu su svrhu izmišljene i lažne preporuke za njegovo korištenje. Shodno tome, tekst s izmišljenim navodima o proizvodu Biolift ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)