Je li smijenjen urednik ATV-a i ko je novi vlasnik ove televizije?

Portal Banja Luka 24, pozivajući se na anonimni izvor, u javnost je plasirao netačne navode o smjeni urednika informativnog programa Alternativne televizije, navodno uzrokovanoj gostovanjem Draška Stanivukovića u emisiji “1 na 1”, kao i netačne navode o vlasništvu nad ovom televizijskom kućom.

Ocijenjeni članci
Banjaluka-24.com Lažna vijest; RTV BN Prenošenje lažnih vijesti; Trač Party Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Drina Media Prenošenje lažnih vijesti; Sarajevo grad (click) Prenošenje lažnih vijesti; Banjaluka-24.com Lažna vijest; Vijesti Srpske Prenošenje lažnih vijesti; Avaz Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Samo Provjereno Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Rama-Prozor info Prenošenje lažnih vijesti; Krtica Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Bišćani Prenošenje lažnih vijesti; Ilidža grad Prenošenje lažnih vijesti; BH novosti Prenošenje lažnih vijesti; Istok rs Prenošenje lažnih vijesti; Theworldnews Prenošenje lažnih vijesti; Slobodna Bosna Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Source.ba Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Crna Hronika Prenošenje lažnih vijesti; Ispravljeno; Info Media Balkan Prenošenje lažnih vijesti;

Na portalu Banja Luka 24, 18.4.2021. godine objavljen je članak sa naslovom u kojem se tvrdi da je “smijenjen glavni i odgovorni urednik ATV-a”:

Zbog gostovanja Stanivukovića smijenjen glavni i odgovorni urednik ATV-a

U članku se navodi da je nakon, odnosno zbog gostovanja gradonačelnika Banje Luke Draška Stanivukovića u emisiji “1 na1”, koja se emituje na Alternativnoj televiziji, sa pozicije glavnog i odgovornog urednika informativnog programa ATV-a smijenjen Nenad Trbić. Za ovu tvrdnju nisu ponuđeni nikakvi dokazi, a jedini izvor koji je u tekstu spomenut je neimenovani “dobro obaviješteni izvor portala”. Također se, bez ikakvih izvora ili dokaza, tvrdi i da je vlasništvo nad Alternativnom televizijom preuzela firma Sirius d.o.o, za koju se navodi da je “inače firma Igora Dodika”, sina predsjednika SNSD-a i srpskog člana Predsjedništva BiH Milorada Dodika.

Kako saznaje dobro obaviješteni izvor portala banjaluka-24.com zbog gostovanja na ATV-u gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića, smijenjen je glavni i odgovorni urednik informativnog programa Nenad Trbić.

Gradonačelnik Banje Luke Draško Stanivuković gostovao je na Alternativnoj televiziji, koja je do nedavno bila u vlasništvu privrednika Slobodana Stankovića, inače kuma Milorada Dodika.

Vlasništvo nad ATV-om preuzela je firma Sirius d.o.o., inače firma Igora Dodika.

Ovu vijest su u izvornom obliku potom prenijeli mnogobrojni domaći portali, kao što je RTV BN, Avaz, Sarajevo Grad, Istok RS, Biscani i drugi.

Istog dana je na portalu ATV objavljen demanti navoda iz članka portala Banja Luka 24:

Povodom tendencioznih i neprovjerenih navoda pojedinih domaćih medija, ATV ističe da glavni urednik Informativnog programa Nenad Trbić nije smijenjen niti su o njegovoj smjeni, zbog gostovanja gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića, rukovodstvo i vlasnici ATV ikada razmišljali.

Naprotiv, autor emisije u kojoj je gospodin Stanivuković gostovao, pozvao ga je uz saglasnost i podršku urednika Trbića.

Posebno odbacujemo navode da je „vlasništvo nad ATV odnedavno zvanično preuzela firma Sirius d.o.o.“ kao i da je gostovanje gradonačelnika Banjaluke Draška Stanivukovića u emisiji „1 na 1“ povod bilo kakvih kadrovskih i drugih odluka.

U Impressumu, koji se može pronaći na portalu Alternativne televizije, također se navodi da je Nenad Trbić urednik informativnog programa:

Portal Banja Luka 24 objavio je ovaj demanti i na svojoj web stranici. 

Par sati poslije, na istom portalu objavljen je još jedan članak pod naslovom:

Nakon pisanja našeg portala Trbić ipak ostaje urednik na ATV-u!?

U članku se, ponovo bez ikakvih dokaza, tvrdi da Nenad Trbić ipak ostaje na poziciji urednika informativnog programa, ali da se to desilo jer su “gazde” te TV kuće promijenile prvobitnu odluku o smjeni nakon teksta objavljenog na portalu Banja Luka 24, pozivajući se na isti anonimni izvor kao i u prvom članku:

Kako isti izvor tvrdi, nakon našeg pisanja sazvan je hitan sastanak na kome je zaključeno da bi negativne konotacije u javnosti imala Trbićeva smjena te je on ipak ostavljen na ATV-u.

(...)

Izvori iz te kuće tvrde, da su gazde te kuće, ako ne zvanični, onda oni u sjeni, promijenili odluku o smjeni Trbića jer su mišljenja da im to donosi još više štete u javnosti.

Je li vlasništvo nad ATV-om preuzela firma Sirius d.o.o?

Prema podacima iz Jedinstvenog informacionog sistema RS-a, u vlasničkoj strukturi kompanije Alternativna televizija d.o.o. Banja Luka ne spominje se “Sirius”. Vlasnici Alternativne televizije su kompanije K - 2 audio usluge i Prointer ITSS.

Identične podatke o vlasništvu ATV-a pruža i portal CompanyWall.

Dakle, tvrdnja da je vlasništvo nad Alternativnom televizijom preuzela firma Sirius d.o.o. je netačna. Tačno je, međutim, da se promjena vlasništva u ovoj kompaniji jeste desila, ali firma koja je postala novi vlasnik nije Sirius, nego Prointer. Kako se navodi na stranici CompanyWall, Printer je vlasništvo nad dijelom ATV-a preuzeo 14.4.2021. godine.

Zanimljivo je i da je Prointer isti dan postao vlasnik i firme K - 2 audio usluge, što de facto znači da je preuzeo potpuno vlasništvo nad ATV-om - dijelom direktno, dijelom kroz drugu firmu koja je u vlasništvu Prointera. O ovome je pisao i portal Moja Hercegovina 19. aprila, a potvrda ovih informacija može se pronaći i u Jedinstvenom informacionom sistemu RS-a, ali i na stranici CompanyWall.

U dijelu stranice CompanyWall pod nazivom “promjene” navedena su imena prethodnog direktora ATV-a, kao i prethodnih vlasnika ove firme. Nije jasno na osnovu čega je portal Banja Luka 24 ustvrdio da je Sirius preuzeo vlasništvo nad ATV-om, s obzirom na to da su informacije o Prointeru kao novom vlasniku bile javne.

Već 19. aprila, dan nakon objave članka na portalu Banja luka 24, na portalu Insajder (.in) objavljen je članak sa naslovom “Ko su vlasnici Alternativne televizije i od kojih državnih institucija i preduzeća su dobili novac?”. U članku su sva imena fizičkih i pravnih lica sa stranice CompanyWall, uključujući i trenutne i prošle vlasnike, pogrešno predstavljena kao trenutni vlasnici ATV-a:

Nakon jučerašnjih medijskih pisanja o vlasničkoj strukturi Alternativne televizije portal Insajder.in provjerio je šta kažu zvanični podaci, ali i koje poslove je ova medijska kuća imala od početka 2021. godine sa državnim institucijama, javnim ustanovama i preduzećima u vlasništvu države.

Prema zvaničnim podacima kao vlasnici Alternatvine televizije vode se sljedeće firme: 

K-2 audio uslude d.o.o.

Alternativna televizija d.o.o.

Grand-trade d.o.o.

Integra inženjering d.o.o.

Prointer ITSS d.o.o.

Kao prethodni vlasnici vode se: Danko Matić, Darko Aleksić, Dragana Banjac, Nataša Tešanović i Slaviša Krunić.

Jesu li firme Sirius i Prointer “firme Igora Dodika”?

Prema podacima Jedinstvenog informacionog sistema RS-a, ali i stranice CompanyWall, vlasnik firme Sirius 2010, sa sjedištem u Banjoj Luci, jeste Nemanja Reljin, a direktor je Duško Opajić.

Prema podacima istog registra i iste stranice, vlasnici firme PROINTER ITSS d.o.o, sa sjedištem u Banjoj Luci, kompanija je Infinity International Group, te Dejan Ilić i Siniša Mijatović.

Dakle, ime Igora Dodika se u vlasničkim i upravljačkim strukturama navedene firme ne navodi čak ni formalno. Međutim, iako se u vlasničkoj strukturi firme Prointer ITSS nigdje zvanično ne navodi ime Igora Dodika, ova firma se već neko vrijeme dovodi u vezu sa njim. Kako su mnogi mediji pisali, poput portala Capital, firma Prointer koja, prema nezvaničnim informacijama, ima veze sa porodicom Dodik, već neko vrijeme putem tendera i javnih nabavki dobija milionske poslove. Tako je Capital u martu objavio da će ova firma od Elektroprivrede Republike Srpske dobiti  11,5 miliona maraka kako bi joj izradila sistem za upravljanje imovinom, elektronske radne naloge i praćenje efikasnosti, ali i  2,1 milion maraka od ministra finansija Republike Srpske za izradu računarskog sistema za nadzor nad priređivanjem igara na sreću. Samo u novembru 2020. su Direkcija za civilno vazduhoplovstvo BiH (BHDCA), Pošte Srpske i Zavod za zapošljavanje RS-a odlučili da obnove informatičku i elektronsku opremu i sisteme te su s kompanijom Prointer zaključili ugovore u vrijednosti oko 725.000 KM.

Capital je 2019. pisao i da je predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik potvrdio da je njegov sin Igor Dodik povezan sa kompanijom Prointer ITSS.

Dodik je na sjednici Narodne skupštine Republike Srpske rekao da je njegov sin završio fakultet u Milanu i da se bavi „novim tehnologijama“.

„Nije vlasnik, ni ovlašteno lice ali jeste saradnik te firme, bavi se novim tehnologijama, sarađuje sa inostranim firmama i ima od toga prihode“, rekao je, između ostalog, Dodik odgovarajući opozicionim poslanicima.

Mediji kompaniju „Prointer“ dovode u vezu sa Igorom, sinom Milorada Dodika, što je on ranije zvanično demantovao, ali činjenica je da ova, relativno nova firma, poslednjih nekoliko godina dobija najveće IT javne nabavke u Republici Srpskoj.

Dakle, firma Prointer jeste preuzela vlasništvo nad Alternativnom televizijom, ali ona nije, bar ne formalno, u vlasništvu Igora Dodika.

Sa druge strane, i kompanija Sirius se u medijima dovodi u vezu sa kompanijom Prointer, te Igorom Dodikom. Kako navodi Capital, “firma ‘Sirius 2010’ poznata je po milionskom ugovoru za nastavak implementacije integrisanog informacionog sistema koji je, u saradnji sa ‘Prointerom’ iz Beograda i Banjaluke, potpisala sa Poreskom upravom RS.”

Na portalu InfoVeza, 8.6.2020. godine je objavljen članak koji tematizira javne nabavke firmi koje se dovode u vezu sa porodicom Dodik, a u kojem se navodi veza između Siriusa i Prointera:

Kako Infoveza saznaje, direktor “Siriusa” je Duško Opajić, bivši uposlenik i direktor kompanije “Teleklik”, a čiji je prethodnik na istoj poziciji u “Telekliku” bio Bojan Vujić, isti onaj Bojan Vujić koji je danas direktor “Prointera”. Vujić i Opajić su saradnju iz “Teleklika” nastavili i kroz nabavke u javnim institucijama.

U međuvremenu je, nakon članka portala InfoVeza, Bojan Vujić prestao biti direktor Prointera te je postao direktor Infinity International Group, firme koja je vlasnik i osnivač Prointera, što je u svom članku naveo i Direkt portal.

Ipak, kao i u slučaju Prointera, ne postoje zvanični podaci koji ukazuju na to da je Igor Dodik formalni vlasnik firme Sirius2010. Iako postoje osnovane tvrdnje o povezanosti porodice Dodik sa navedenim firmama, u formalnim vlasničkim i upravljačkim strukturama se ne navode imena nikoga iz porodice Dodik.

S obzirom na činjenice, tvrdnju portala Banja Luka 24 o tome da je Sirius “firma Igora Dodika” ocjenjujemo kao lažnu vijest, s obzirom na to da se njegovo ime ne nalazi u formalnim vlasničkim i upravljačkim strukturama.

Osim toga, tvrdnju ovog portala, da je Sirius preuzeo vlasništvo nad ATV-om, također ocjenjujemo kao lažnu vijest, s obzirom na to da Sirius nema nikakav udio vlasništva u ATV-u.

Tvrdnju da je Nenad Trbić smijenjen sa pozicije urednika informativnog programa na Alternativnoj televiziji zbog gostovanja Draška Stanivukovića, objavljenu u članku istog portala, također ocjenjujemo kao lažnu vijest

I tvrdnju portala Banja luka 24 o tome da je odluka o smjeni urednika Trbića navodno povučena nakon pisanja ovog portala, također ocjenjujemo kao lažnu vijest, s obzirom na to da za nju nije ponuđen nikakav dokaz.

Sva prenošenja ovih tvrdnji na drugim portalima ocjenjujemo kao prenošenje lažne vijesti.

Napomena

23.4.2021.​​​​Nakon objave ove analize portali Slobodna Bosna, Krtica, Avaz, Samo provjereno i Trač Party ispravili su svoje članke, zbog čega im dajemo i ocjenu ispravljeno.

26.4.2021. Nakon objave ove analize portal Crna Hronika ispravio je svoj članak zbog čega im dajemo i ocjenu ispravljeno.

8.6.2021. Nakon objave ove analize portal Source ispravio je svoj članak zbog čega im dajemo i ocjenu ispravljeno.

(Emir Zulehjić, Nerma Šehović, Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Redakcija Objavljeno: 22. 04. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Besmisleni “eksperiment” s prašinom i magnetom kao opravdanje za opasno odvraćanje od vakcinacije

U snimku koji je postao vrlo popularan na društvenim mrežama, muškarac izvo...

Lažna vijest Teorija zavjere
Prenošenje lažnih vijesti
Stara kompilacija netačnih tvrdnji o vakcinama “oživljena” u vrijeme imunizacije protiv Covid-19

U videosnimku koji godinama kruži internetom, klinička embriologinja i prot...

Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Pseudonauka
Lažna vijest
Stari spisak mogućih neželjenih reakcija na vakcine protiv Covid-19 kao “dokaz” za zavjeru

Na jednom srbijanskom portalu objavljen je članak koji se bavi opširnim spi...

Lažna vijest Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me