Jesu li mediji “lagali o broju učesnika/ca Bh. povorke ponosa”?

Ova analiza je označena kao: Preko margine

Mediji koji su izvještavali sa prve Bh. povorke ponosa su broj učesnika/ca procijenili u hiljadama. Jesu li bili u pravu?

Prilikom izvještavanja o prvoj bh. povorci ponosa koja se u Sarajevu održala 8.9.2019. godine online, mediji su davali i svoju procjenu broja učesnika.

Pogledajte šetnju više hiljada učesnika prve povorke ponosa u Sarajevu (Klix)

Više hiljada na prvoj Paradi ponosa u Sarajevu, završena pesmom i aplauzima (N1 Srbija)

Ubrzo su se na ovakvim člancima pojavili i brojni komentari u kojima su čitatelji/ke izražavali sumnju u broj ljudi koji su prisustvovali povorci, pa i iznosili optužbe na račun medija koji su izvještavali sa lica mjesta i davali svoje procjene broja učesnika/ca - uključujući i tvrdnje da su za to “plaćeni od strane organizatora”.

S obzirom na tvrdnje da je riječ o medijskom napuhavanju stvarnog broja ljudi koji su se odazvali pozivu na prvu bosanskohercegovačku povorku ponosa, odlučili smo da provjerimo ove tvrdnje putem servisa za procjenu broja ljudi na javnim skupovima.

Na lijevoj strani je fotografija napravljena iz zraka tokom povorke, a na desnoj je prostor koji je povorka u tom trenutku zauzimala, označen na mapi. 

Image

Označeni dio obuhvata samo prostor koji su zauzimali učesnici/e povorke (cesta u ulici Maršala Tita), dok su zaštitari i policija hodali sa strane (pločnikom), te nisu uračunati u procjenu ukupnog broja ljudi.

Iako je kolona koja se vidi na slici bila prilično gusto “popunjena”, krenuli smo od konzervativne procjene, to jest od minimalnog broja ljudi koji se mogao nalaziti u povorci. Kako se može vidjeti na ovom vizuelnom prikazu, to bi podrazumijevalo dvije osobe po kvadratnom metru.  

Ukoliko se u aplikaciju mapchecking.com unese gustina od dvije osobe po metru kvadratnom za prostor koji je označen na slici, broj učesnika/ca povorke procjenjuje se na 2549 osoba. Ponovo, radi se o donjoj granici procjene, to jest o minimalnom procijenjenom broju učesnika/ca.

Image

Stvarni broj ljudi koji su šetali u nedjelju je vjerovatno bio i veći, te je jasno da u povorci definitivno nije hodalo “par stotina” ljudi, niti je broj od nekoliko hiljada učesnika/ca dobijen tako što su zajedno “prebrojani” i zaštitari i policija. Nije, dakle, bilo nikakvog “medijskog napuhavanja” u izvještajima medija čije su ekipe bile na terenu tokom prve bh. povorke ponosa.

(Raskrinkavanje.ba)

Tagovano:   LGBT
Autorica: Tijana Cvjetićanin Objavljeno: 10. 09. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Misteriozni sarajevski sastanak

Alternativna televizija je objavila informaciju da je u Sarajevu održan sas...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Lažna vijest
Maršalovi Otoci nisu legalizovali kokain

Vijest koja govori o tome da su Maršalovi Otoci legalizovali kokain prvi pu...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Klikbejt
Vježba, a ne “opsadno stanje” i “neredi”

Vježba koju je EUFOR pojačan rezervnim snagama, pripadnicima OSBiH i SIPA i...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me