Još jedna Dodikova izmišljena izjava

Izjava Milorada Dodika iz naslova članka objavljenog na portalu “Medion” - ne postoji.

Ocijenjeni članci
Medion Lažna vijest; Klikbejt; Euskola Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; USK danas Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Dijalog Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; DN-Vijesti Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Glas naroda BiH Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Saznajemo.net Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; Puls 24h Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt; BH-magazin info Prenošenje lažnih vijesti; Klikbejt;

Borba za klikove je bespoštedna i online portali konstantno pokušavaju smisliti nove načine da se izbore za “klik više”. Prenošenje tekstova za čije se naslove koriste izmišljene izjave javnih ličnosti jedna je od “tehnika” koje se sve češće koriste u tu svrhu. U ovom slučaju, portal „Medion“ prenio je saopštenje “Naše stranke” uz senzacionalistički naslov, koji nema veze sa sadržajem saopštenja.

Saopštenje stranke izdato je kao odgovor na izjave Milorada Dodika, u kojima je ezan sa džamije nazvao “arlaukanjem”:

Intenziviran govor mržnje predsjednika Republike Srpske, Milorada Dodika kako se približivaju Opći izbori u Bosni i Hercegovini, zabrinjavaju domaću, ali i svjetsku javnost, saopćeno je iz Naše stranke.

Predsjednik Naše stranke Predrag Kojović smatra da bi trebalo pravosuđe sankcionirati, te da treba doći kraj takvoj vrsti političkog istupanja, a tu odluku moraju donijeti birači.“

Međutim, „Medion“ je prenoseći saopštenje, dodao naslov koji nema aposlutno nikakvo utemeljenje u tekstu saopštenja i koji prenosimo u originalnoj verziji:

MILORAD DODIK-SA PONOSOM KAZEM DA MRZIM MUSLIMANE I JA I ZELJKA CVIJANOVIC MRZIM I BOSNU,NE KRIJEM KAO MNOGI STO TO RADE A TO TREBAJU DA POSTUJU

Tvrdnje  iz naslova u tekstu članka nema. Drugim riječima, izmišljena je sa samo jednim mogućim ciljem: privlačenje što više klikova. Pretragom smo ustanovili da Dodikova izjava iz naslova ne postoji ni u drugim medijima, to jest nigdje osim u naslovu ovog  članka. Članak sa lažnom tvrdnjom u naslovu preuzeli su portali „Euskola“, „USK Danas“ i „Dijalog“. Koliko god banalno moglo izgledati na prvi pogled, ovaj slučaj je jedan od onih koji potvrđuju da je granica između klikbejta i govora mržnje vrlo često tanka, ai nekada i potpuno neprepoznatljiva.

Zbog činjenice da tvrdnja iz naslova nema uporište u tekstu, ovaj članak ocjenjujemo kao klikbejt, a zbog izmišljanja izjave, ocjenjujemo ga i kao lažnu vijest. Portali koji su prenijeli članak dobili su ocjenu prenošenje lažne vijesti.

Napomena: 30.10.2019.

Više od godinu dana nakon što je originalno na portalu "Medion" objavljen članak sa izmišljenom izjavom Milorada Dodika u naslovu,  nekoliko portala odlučilo je ponovo objaviti istu lažnu izjavu. Portali "BH magazin", "Puls23", "Saznajemo", "Glas naroda" i "DN vijesti" u oktobru 2019. godine prenijeli su i objavili identičan članak onome koji je u ovoj analizi u avgustu 2018, dobio ocjene klikbejt i lažna vijest. Upravo zbog te činjenice i članke pomenutih portala ocjenjujemo kao lažnu vijest ali i kao klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 06. 08. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
UNICEF-ov rad ne tvrdi da pornografija nije štetna za djecu

Lažni navodi o tome da je UNICEF objavio izvještaj u kojem se tvrdi da porn...

Lažna vijest Dezinformacija
Lažna vijest
Izjava američkog ambasadora o obavezi Kosova da formira zajednicu srpskih opština poslužila za klikbejt naslove

Američki ambasador na Kosovu Philip Kosnett nedavno je za Radio Kontakt Plu...

Lažna vijest Klikbejt Ispravljeno
Lažna vijest
Priča o Billu Gatesu i novinarki kojoj je ponudio prazan ček je urbana legenda

Lažna priča o intervjuu tokom kojeg je Bill Gates novinarki ponudio prazan...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me