Kad laže Srna, laže i MUP

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

EUFOR nije dao procjenu o broju okupljenih na skupu “Pravda za Davida”.

Novinska agencija “Srna” je 5. oktobra objavila članak u kojem izvještava o skupu “Pravda za Davida” pod naslovom:

PREMA PROCJENAMA EUFOR-a, NA SKUPU OKO 7.000 LJUDI

Na samom početku teksta iznose se dvije procjene o broju okupljenih - jedna od policije i druga, navodno, od EUFOR-a:

BANjALUKA, 5. OKTOBRA /SRNA/ - Dron EUFOR-a nalazi se iznad Trga Krajine u Banjaluci gdje treba da počne skup grupe "Pravda za Davida", saznaje Srna.
Prema procjeni EUFOR-a, na Trgu Krajine trenutno je oko 7.000 pristalica grupe "Pravda za Davida".
Prema procjenama policije, na Trgu Krajine je oko 5.500 ljudi.

U tekstu pored navedenih rečenica, nisu navedene nikakve informacije o navodnom EUFOR-ovom dronu. Istu ovu vijest, prenijeli su i drugi mediji, poput portala “Zvornik danas”, “Princip news” i “Herceg TV”.

Naša redakcija kontaktirala je i EUFOR BiH, odakle smo dobili sljedeći odgovor:

Mogu potvrditi da EUFOR nikome NIJE dao nikakve podatke o broju prisutnih na skupu u Banjoj Luci. Dron koji je bio iznad Trga Krajine je vlasništvo nekog od  stanovnika, a ne EUFOR-a; on je bio spomenut i naveden na više web stranica i twitera na društvenim mrežama.  

Obzirom na ovaj odgovor, tvrdnju sa portala "Srne" o EUFOR-ovom dronu i procjeni o broju okupljenih, ocjenjujemo kao lažnu vijest. Zanimljivo je da je ovu informaciju od “Srne” preuzeo i MUP RS. U svom saopštenju koje su objavili dan nakon “Srne”, naveli su:

"Zabilježen je samo jedan incident za vrijeme održavanja neprijavljenog skupa na Trgu Krajine. Naime, dio lica sa skupa je blokirao odvijanje saobraćaja u pojedinim ulicama. Daljim radom, policijski službenici će identifikovati lica i prema njima preduzeti mjere i radnje u skladu sa zakonom. Na ovom skupu se prema procjenama MUP-a i EUFOR-a, koje su urađene na osnovu fotografije bespilotne letjelice, okupilo od 7 do 8 hiljada građana"

Ovaj identičan pasus smo pronašli i u medijima koji su prenijeli MUP-ovo saopštenje, poput “N1”, “Nezavisnih”, “Source.ba”, “TV1” i drugih.

Međutim, tvrdnja o EUFOR-ovom dronu u saopštenju MUP RS više ne postoji. Članak na njihovoj zvaničnoj stranici je još uvijek dostupan (LINK), međutim navodi se samo procjena MUP RS, ne i EUFOR-a.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 08. 10. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 4 godine

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Benzinske pumpe u Kiseljaku nisu imale najniže cijene goriva 8. decembra

Portal ART Info objavio je netačnu informaciju da je 8.12. najjeftinije gor...

Lažna vijest
Lažna vijest
The New York Times nije potvrdio da je Ukrajina počinila ratni zločin u Makijivki

Regionalni mediji tvrde da je The New York Times objavio analizu kojom je p...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama Pristrasno izvještavanje
Lažna vijest
Pogrešno prikazani podaci iskorišteni kao “dokaz” da vakcine ubijaju

Podaci o “višku” smrtnosti u Evropi iskorišteni su na portalu Hop, bez ikak...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me