Kad nemaš izjavu, onda je izmisliš

“Dnevni avaz” je, nakon 2016. godine, ponovo posegnuo za metodom izmišljanja izjava. Ovaj put je Matea Jerković navodno dala izjavu za printano izdanje ove novine 17. aprila. Matea “Avazu” nikada nije dala izjavu, “Avaz” nije odgovorio na naš upit, a izjavu ocjenjujemo kao lažnu vijest.

Raskrinkali smo
Avaz Lažna vijest;

“Dnevni Avaz” ponovo je izmislio izjavu koju je prenio, dodao joj ime i fotografiju preuzetu sa Facebooka i predstavio je kao autentičnu.

U štampanom izdanju “Dnevnog Avaza” od 17. aprila ove godine, u ovom listu pojavila se navodna izjava osobe po imenu Matea Jerković, uz koju je dodata i njena fotografija:

To je mnogo. U našoj zgradi na Malti za obnovu lifta svi stanari su dali dio sredstava, ali nije bilo 30 posto. Kako će penzioneri ili nezaposleni dati toliko novca.

Matea Jerković je saznala da je “dala izjavu” tek nakon što ju je vidjela u “Dnevnom avazu”. Istog dana, na svom Facebook profilu je napisala:

Danasnje izdanje Dnevnog Avaza...
Slucajno saznadoh da sam "dala" izjavu, te da stoji moja slika... Kupim isto izdanje, i zaista stoji. Izjava koju nikad nisam dala, niti me ko pitao, niti zivim na Malti... Moja slika, stara nekoliko godina iz Banja Luke, ocigledno skinuta sa Facebook-a, moje ime i prezime i izmisljena izjava.

Ovo nije prvi put da je “Dnevni Avaz” uhaćen u izmišljanju izjava. Nakon hapšenja Fahrudina Radončića, “Avaz” je objavio anketu koja je navodno provedena u Zenici, sa pitanjem šta građani misle o procesu koji se na Sudu Bosne i Hercegovine vodi protiv predsjednika Saveza za bolju budućnost.

Među “anketiranim Zeničanima” našla se i fotografija poznatog britanskog komičara Rickyja Gervaisa, koji je predstavljen kao Dževad Aličić. Nakon što je Slobodna Bosna objavila članak "ŠOKANTNO: Poznati britanski komičar prerušen u Dževada dao podršku Radončiću", na društvenim mrežama i portalima "otkriveno" je još nekoliko fotografija koje su objavljene u Avazu, a koje nemaju nikakve veze s "anketiranim" osobama.

Uz ime Bahrije Salač objavljena je fotografija Iračanke Bahre koja je govorila za magazin Medya. Fotografija uz ime Alme Kovačić objavljena je u maju 2012. godine na portalu "Share a bit of love" . Uz ime Maide Ćatić objavljena je fotografija koja datira od iz 2014. godine i objavljena je na blogu koji govori o doniranju organa. Također, uz ime Sakiba Smrike objavljena je fotografija starijeg muškarca iz Irana koji radi na pijaci u Teheranu. Dana 5. marta, u anketi o tome što građani misle o određivanju privora Radončiću, uz ime Mirsada Sejfoskog objavljena je fotografija američko-kanadskog pisca Roberta Charlesa Wilsona.

Svi odgovori izmišljenih osoba su, očekivano, bili izrazi nepodijeljene podrške Fahrudinu Radončiću. “Avaz” se, nakon što je otkriveno da se radilo o izmišljenoj anketi, izvinio čitaocima.

U ovom slučaju, Redakcija “Raskrinkavanja” pisala je “Dnevnom Avazu” povodom navodne izjave u izdanju od 17. aprila. Do trenutka objavljivanja ove analize, nismo dobili odgovor, a ovu izjavu smo ocijenili kao lažnu vijest.

(raskrinkavanje)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 24. 04. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godinu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Od horor priče do lažne urbane legende iz Rusije

Priča o navodnom eksperimentu u kom je grupa političkih zatvorenika u SSSR...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Prenošenje lažnih vijesti
Lažni “švedski dvojnici” Dodika i Izetbegovića

Društvenim mrežama proteklih dana kruži viralna fotografija koja prikazuje...

Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Prikriveno oglašavanje
 “Žena tri u jedan - Vidi, pomaže, štiti”: Prikriveno oglašavanje “magijskih usluga” na portalu “Aura”

Portal “Aura” često reklamira razne “duhovne iscjelitelje” i “vidovnjake”....

Prikriveno oglašavanje
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me