Klikbejt naslovi o Dodikovom “poniženju” u Rusiji

Izvještavajući o odgovoru Ruske Federacije na pismo dva člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine, nekoliko portala je objavilo senzacionalističke i netačne naslove o trećem članu Predsjedništva Miloradu Dodiku, koji se u člancima i ne spominje.

Na anonimnom portalu Banjaluka24 je 30.11.2021. godine objavljen članak sa naslovom:

DODIK PONIŽEN U RUSIJI: Molio da ga spase, OD ODGOVORA MU NIJE BILO DOBRO

U članku se izvještava da je ambasador Ruske Federacije u Bosni i Hercegovini Igor Kalabuhov prenio odgovor na pismo dvojice članova Predsjedništva Bosne i Hercegovine, koje su oni uputili Vladimiru Putinu, predsjedniku Ruske Federacije.

Odgovor Komšiću i Džaferoviću danas je prenio ambasador Ruske Federacije u BiH Igor Kalabuhov, saopšteno je iz Predsjedništva BiH.

– Rusija u potpunosti podržava suverenitet i teritorijalni integritet BiH, Dejtonski mirovni sporazum, te poštuje svako rješenje koje bude dogovoreno u BiH, odgovor je Ruske Federacije na pismo koje su ruskom predsjedniku Vladimiru Putinu uputili predsjedavajući Predsjedništva Željko Komšić i član Predsjedništva Šefik Džaferović.

Komšić i Džaferović uputili su pismo Putinu kao šefu države članice Upravnog odbora Savjeta za sprovođenje mira u vezi sa aktuelnom krizom u BiH u kojem su, između ostalog, naveli da “niko nema pravo da unilateralnim akcijama ruši državne institucije BiH formirane u skladu sa jasnim odredbama Dejtonskog sporazuma”.

Članak je, uz identičan naslov, objavljen i na portalu Press media, takođe 30.11, a na portalu Normala 3.12.2021. godine.

Analizirani članci su ostvarili više od 200 interakcija na društvenoj mreži Facebook, kako pokazuju podaci CrowdTanglea, alata kompanije Meta.

Portal Vijesti je 20.11.2021. godine objavio informaciju da su članovi Predsjedništva BiH Željko Komšić i Šefik Džaferović poslali pismo šefovima država i vlada koje sudjeluju u Vijeću za implementaciju mira (PIC). U tom pismu, članovi Predsjedništva su članove/ice PIC-a “upoznali sa sigurnosnom krizom u BiH”.

Potom je, kako je i objavljeno na zvaničnoj stranici Predsjedništva BiH 30.11.2021. godine, ambasador Ruske Federacije u BiH posjetio članove Predsjedništva Komšića i Džaferovića. Na tom sastanku, Kalabuhov je prenio odgovor Ruske Federacije na njihovo pismo. U obavještenju na stranici Predsjedništva BiH navodi se:

Ambasador je kazao da Ruska Federacija u potpunosti podržava suverenitet i teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine, Daytonski mirovni sporazum, te poštuje svako rješenje koje bude dogovoreno unutar Bosne i Hercegovine.

Članovi Predsjedništva BiH istakli su da niko nema pravo unilateralnim akcijama rušiti državne institucije Bosne i Hercegovine koje su formirane u skladu sa jasnim odredbama Daytonskog sporazuma, a uz saglasnost svih relevantnih predstavnika u Parlamentarnoj skupštini BiH.

Članovi Predsjedništva istakli su i to da je blokada rada institucija Bosne i Hercegovine antidejtonski i nedemokratski čin kojim se nanosi šteta svim građanima i stabilnosti države.

Iako se u naslovu anonimnog portala Banjaluka24, kao i njegovim prenošenjima, tvrdi da je Milorad Dodik “ponižen u Rusiji” nakon što je “molio da ga spase”, u samim člancima se Dodik uopšte ne spominje. 

Kao izvor članka portala Banjaluka24 navodi se portal Banjaluka (.net), koji je objavio članak istog sadržaja 30.11.2021, ali sa drugačijim naslovom:
 

Rusija odgovorila na pismo Komšiću i Džaferoviću

U članku portala Banjaluka (.net) se kao izvor navodi agencija Srna, no pretragom sajta, tu vijest nismo pronašli.

Činjenicu da se u članku, osim naslova, Dodik i ne spominje, primijetili su i korisnici/ce Facebooka u komentarima na objavu članka na stranici Banjaluka-24.

Podsjetimo da je Milorad Dodik otputovao u Rusku Federaciju 30.11.2021. godine, dakle, istog dana kad su objavljeni analizirani članci. Kako su domaći mediji izvijestili, imao je niz sastanaka, između ostalih, i sa predsjednikom ove zemlje Vladimirom Putinom.

Tvrdnje iz naslova portala Banjaluka24 i Press media da je Dodik “ponižen u Rusiji”, odnosno da je “molio da ga spase”, te da mu “od odgovora nije bilo dobro”, dobijaju ocjenu dezinformacija.

Budući da naslov nema uporište u samom tekstu, te da se navodi iz naslova ne pojavljuju u člancima, svi članci dobijaju i ocjenu klikbejt.

Napomena

10.12.2021. godine redakcija portala Press media nam je dostavila izmijenjenu verziju prvobitno objavljenog članka, koji sad sadrži tačne navode. Članak je ocijenjen i kao ispravljeno.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Mladen Lakić Objavljeno: 08. 12. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Prenošenje lažnih vijesti
Manipulativna tumačenja podataka o prijavljenim smrtima nakon primanja Pfizer vakcine

U prva tri mjeseca upotrebe Pfizer vakcine protiv Covid-19 prijavljene su 1...

Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija
Analiza
Pregled sedmice: 9. januar, Đoković i pandemija

U sedmici iza nas, Raskrinkavanje se bavilo dezinformacijama o aktuelnim de...

Lažna vijest
Dezinformacije “Bez pardona”: Novi niz netačnih tvrdnji o Covid-19 iz emisije TV Jadran

Telefonsko uključenje gledateljice u emisiju “Bez pardona” na TV Jadran dij...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me