Klikovi na račun porodične tragedije: Jašar Ahmedovski u središtu degutantnog viralnog sadržaja

Brojni portali objavili su klikbejt naslov koji čitatelje/ice pogrešno navodi na pomisao da je poginuo pjevač Jašar Ahmedovski.

Na portalu Ekskluziva, 21.4.2021. objavljen je članak sa naslovom:

Pogibija poznatog pjevača potresla Srbiju: Supruga Ahmedovskog jedva smogla snage da se oglasi preko poruka!

Članak je opremljen fotografijom pjevača narodne muzike Jašara Ahmedovskog i nadnaslovom koji glasi:

NIJE IMALA SNAGE DA SE OGLASI JAVNO

Isti dan su članak, sa identičnim naslovom, prenijeli portali Republika, BPortal i Otprilike novo, od kojih su posljednja dva u naslov dodala i riječ “tuga”. 

Članak su nakon toga, sa malim varijacijama u naslovu, prenijeli portali Dobar dan, Dnevno, Vaš glas, Izvorno, Nova danas, Nezavisni portal, Atraktivno, Radio Balkan šeher mahala, Glamur Press Online i Detaljno [1, 2], a objavljen je i na YouTube profilu Domaća kuhinja

Ovaj tekst imao je veliki broj interakcija na Facebooku, a svojim autorima priskrbio je i znatan broj pregleda na stranici, što se vidi na brojaču posjeta portala Ekskluziva, gdje je članak do trenutka objave ove analize imao 33.653 pregleda. Ukoliko se doda i ostalih devet stranica koje imaju javno dostupan brojač pregleda, ukupni pregledi prelaze cifru od 71.000. 

O čemu se zapravo radi?

Iako naslov članka Ekskluzive, zajedno sa fotografijom, navodi na zaključak da je poginuo pjevač Jašar Ahmedovski, u tekstu o tome nema govora. Radi se o intervjuu u kojem on zapravo govori o svom životu i karijeri, te se prisjeća svojih muzičkih početaka. Jedini dio članka u kojem se govori o pogibiji je onaj u kojem Ahmedovski priča o smrti svoga brata Ipčeta Ahmedovskog, također pjevača narodne muzike, koji je poginuo 1994. godine.

Pogibija brata Ipčeta Ahmedovskog za njega je bilo nešto najgore u njegovom životu i, kako kaže, pamti svaki trenutak, ali o tome nerado priča.

"Bilo je to 1994. godine, sjećam se svakog trenutka. O tome slabo i pričam. Ne bih poželio ni najvećem neprijatelju da to doživi. Za sve nas je bio šok kada smo čuli, i dalje se teško nosimo sa tim, ne može da se prepriča. Vijest da je Ipče poginuo mi je javila njegova djevojka Zlata u pet ujutru. Bio sam u šoku, i dalje ne znam kako sam to preživio. Bilo mi je neshvatljivo, nisam mogao da vjerujem. To me je koštalo psihe, razmišljanja o budućnosti. I dan-danas mi je jako teško, nikada to neću zaboraviti, niti mogu izbrisati..."

Međutim, nigdje u tekstu nema nikakvog spomena supruge koja je, kako se tvrdi u naslovu, “jedva smogla snage da se oglasi preko poruka”, te nije jasno na koga se misli. U tekstu se ne spominje nikakva supruga, nego samo djevojka Ipčeta Ahmedovskog, koja je Jašaru javila da je njegov brat preminuo. Međutim, tvrdnje iz naslova o navodnim “porukama” su neutemeljene, s obzirom na to da se ne spominju u tekstu.

Osim toga, ovakav naslov događaj o kojem se govori u tekstu prikazuje kao novost, a ne nešto što se desilo 1994. godine.

Intervju sa Ahmedovskim, koji su nazvali njegovom “velikom životnom ispoviješću”, prvi je objavio portal Kurir 4.4.2021, sa naslovom:

JEDVA PREŽIVEO IPČETOVU POGIBIJU! Jašar Ahmedovski za KURIR o najtežem periodu: Njegova devojka mi je u 5 ujutru javila za NESREĆU

Portal Mondo je ovaj intervju dopunio i 21.4.2021. objavio sa naslovom:

OTVORIO DUŠU

NAJVEĆA BOL MU JE ŠTO NEMA DETE, A JEDNU TRAGEDIJU JE JEDVA PREŽIVEO: O ovim stvarima Jašar Ahmedovski NIKADA ne priča!a!

Nakon toga su ga preuzeli drugi portali i opremili senzacionalističkim naslovima, dok je sam tekst ostao većinom nepromijenjen.

Članak opremljen naslovom i fotografijom koju je iskoristio portal Ekskluziva, a zatim i brojni drugi portali, čitatelje navodi na zaključak da je pjevač koji se spominje u naslovu, Jašar Ahmedovski, preminuo. Da je tekst naveo mnoge čitatelje/ice ovih portala da pomisle upravo to, pokazuju komentari koji se nalaze ispod tekstova. Pojedini čitatelji/ke prepoznali su da se radi o klikbejtu i kritikovali/e naslov.


 

Tvrdnja da je supruga poginulog pjevača “jedva smogla snage da se oglasi preko poruka” nema uporište u činjenicama, te članak portala Republika dobija ocjenu lažna vijest. Svi portali koji su vijest prenijeli dobijaju ocjenu prenošenje lažne vijesti. Budući da je naslov senzacionalistički i da čitaoce navodi na pogrešan zaključak, ocjenjujemo ga kao klikbejt

Napomena:

5.5.2021: Portali Republika, B Portal i Nezavisni portal su nakon objave ove analize ispravili netačne navode u svom članku, zbog čega su članci ocijenjeni i kao ispravljeno.

6.5.2021: Portali Radio Balkan šeher mahala i Glamur Press su nakon objave ove analize ispravili netačne navode u svom članku, zbog čega su članci ocijenjeni i kao ispravljeno.

7.5.2021: Portal Nova danas je nakon objave ove analize ispravio netačne navode u svom članku, zbog čega je članak ocijenjen i kao ispravljeno. 

13.5.2021: U analizi je kao izvor spornog naslova pogrešno označen portal Ekskluziva. Naslov je prvo objavljen u članku portala Republika. Nakon što nam je ukazano na propust, ocjena lažna vijest koja je u analizi dodijeljena portalu Ekskluziva promijenjena je u ocjenu prenošenje lažne vijesti. Portal Raskrinkavanje i autorica se izvinjavaju za ovu grešku. U analizi je naknadno (23.11.2021.) napravljena izmjena prilikom koje je iz analize uklonjeno da je članak portal Ekskluziva dobio ocjenu lažna vijest, te je dodano da je tu ocjenu dobio članak portala Republika. 

17.5.2021: Portal Atraktivno je nakon objave ove analize ispravio netačne navode u svom članku, zbog čega je članak ocijenjen i kao ispravljeno. 28.5.2021: Portal Ekskluziva je nakon objave ove analize ispravio netačne navode u svom članku, zbog čega je članak ocijenjen i kao ispravljeno.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Maida Salkanović Objavljeno: 30. 04. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Manipulisanje činjenicama
Video koji “otkriva nove detalje” nestanka Mateja Periša nije autentičan

Regionalni mediji objavili su tvrdnju da viralni snimak iz restorana Savano...

Manipulisanje činjenicama
Lažna vijest
Video njemačkog doktora koji širi neistine o vakcinama dijeli se i kod nas

Na društvenim mrežama dijele se videosnimci na kojima doktor Sucharit Bhakd...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Manipulisanje činjenicama
Prenošenje lažnih vijesti
Policija u Doboju nije navela da je oduzela “zastave Armije RBiH”

Niz portala u Bosni i Hercegovini ustvrdio je da je Policijska uprava Doboj...

Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me