Koji je portal najčitaniji u BiH?

“Raskrinkavanju” je na provjeru prijavljen članak u kom se tvrdi da je portal “Avaz” najčitaniji u BiH.

Raskrinkali smo
Avaz

Portal “Avaz” je 6. marta objavio članak u kojem se proglasio najčitanijim portalom u BiH. U nadnaslovu, naslovu i podnaslovu stoji sljedeće:

ANALITIKA Veliki uspjeh najutjecajnijeg i najtiražnijeg medija u BiH
Fantastični rezultati: Avaz.ba najčitaniji portal u BiH
Naš portal u februaru je dosegao 95 miliona otvaranja stranica (page views) te time daleko otišao ispred svih drugih u BiH

Kao izvor za ovakve tvrdnje Avaz je naveo vlastiti Google Analytics račun, što nam je potvrdio i Fadil Mandal, glavni i odgovorni urednik “Dnevnog avaza”.

Fadil Mandal, urednik “Avaza”:
Prema podacima koji se mogu naći na Google Analytics-u, mi smo u prošlom mjesecu imali 95 miliona otvaranja. To je najrelevantniji podatak i zašto ga DotMetrics izbjegava koristiti nije teško zaključiti, a mi smo zbog zbog toga raskinuli poslovnu saradnju s njima.

Napominjemo da su podaci Google Analytics računa, koji prate posjećenost stranice, privatni i dostupni samo vlasnicima portala i Google računa. Ovim povodom smo kontaktirali i “Ipsos”, kompaniju koja se bavi analizom tržišta, te primjenjuje “DotMetrics” metodologiju mjerenja posjećenosti internet stranica. Pitali smo ih da li nam mogu reći koji je najčitaniji portal, odnosno da li mogu potvrditi tačnost informacija koje su objavljene na portalu “Avaz”. Tim povodom Edin Čalkić iz “Ipsosa” nam je rekao da ne može odgovoriti na upit jer se ne radi o njihovim podacima.

Edin Čalkić, IPSOS:
Mi smo odgovorni za DotMetrics rezultate i u slučaju da su objavljeni naši podaci mogli bismo reagovati. Pored toga, avaz.ba više nije sastavni dio mjerenja DotMetrics.

S obzirom na to da “Avaz” više nije dio mjerenja “DotMetrics”, zamolili smo gospodina Čalkića da pojasni koja je osnovna razlika Google Analytics i nihovog mjerenja.

Edin Čalkić, IPSOS:
U suštini i Google Analytics i DotMetrics mjere posjećenost internet portala.  Kod Google Analyticsa, samo indikator “page views” je ista metodologija kao kod DotMetricsa, dok se ostali indikatori u određenoj mjeri razlikuju. Konkretno, kada su u pitanju unique useri (kao često jedna od najvažnijih mjera), Google Analytics tu mjeri “cookies”, dok mi mjerimo uređaje koje poslije pomoću konverzijskog koeficijenta pretvaramo u ljude. To radimo na način da provodimo godišnje anketu na 6.000 ljudi, gdje ispitujemo navike korištenja interneta, koji broj uređaja posjetitelji koriste, koje demografske skupine koriste određene uređaje i sl. Dakle, kada zabilježimo broj uređaja (koji je egzaktna, tehnička mjera) na osnovu podataka koje dobijamo kroz offline istraživanje pretvaramo taj broj u “unique usere” (jedinsvene korisnike) koristeći konverzijske koeficijente.

Pored ukupnog broja učitavanja “Avazovih” stranica, Fadil Mandal nam je dao i informaciju o uređajima putem kojih su ta učitavanja napravljena.

Fadil Mandal, urednik “Avaza”:
Naravno da se, kada su podaci u pitanju, oslanjamo na naš Google Analytics račun. Od registriranih 95.007.420 otvaranja stranica, na mobilnim aplikacijama je zabilježeno 31.748.598 otvaranja, a 63.258.822 su ostvareni na desktop, tablet i mobilnim platformama.

“Avaz” međutim nije jedini portal koji se pohvalio posjećenošću. “Klix” je prvog dana 2019. godine objavio članak koji kaže da je “Klix” najposjećeniji portal. Kao osnov za svoj članak “Klix” je koristio nalaze “DotMetricsa” koji kažu da je ovaj portal u decembru imao 516.000 jedinstvenih posjetilaca i blizu 63 miliona pageviews/učitavanja. Međutim, “Klix” tvrdi da je broj učitavanja veći:

Prema DotMetricsovom mjerenju, koje trenutno ne uključuje mobilne aplikacije, Klix.ba je u oktobru posjetilo najviše čitatelja iz Bosne i Hercegovine - čak 516 hiljada.
(...)
Sa aplikacijama Klix.ba ima više od 100 miliona učitavanja stranica mjesečno.

“Avaz” je u svom članku govorio o ukupnom broju učitavanja koje su posjetioci napravili, dok “Klix” govori i o učitavanjima i o brojevima stvarnih osoba. Međutim, “Klix” je do cifre od 100 miliona klikova došao kombinacijom “DotMetrics” mjerenja i rezultata vlastite analitike, za koju, kao i u slučaju “Avaza”, nije priložen dokaz.

S obzirom na to da je “Avaz” u svom članku koristio podatke vlastitog Google Analyticsa za broj učitavanja, te da je “Klix”, koji također tvrdi da ima najviše učitavanja, do tog rezultata došao kombinujući “DotMetrics” i vlastitu analitiku, nije moguće utvrditi relevantne činjenice jer se do podataka oba portala došlo na različite načine.

Ovu analizu ćemo zaključiti nastavkom odgovora Edina Čalkića na pitanje da li nam mogu reći je li “Avazova” tvrdnja tačna.

Edin Čalkić, IPSOS:
Od početka projekta se trudimo da se rezultati DotMetricsa ne objavljuju javno jer smatramo da bi osnovna svrha statistike posjećenosti trebala biti poslovna komunikacija među partnerima i klijentima, medijsko planiranje te interna upotreba podataka od strane portala da bi unaprijedili svoj sadržaj i strategiju.

S obzirom na to da na osnovu javno dostupnih podataka nije moguće utvrditi koji je najčitaniji portal u BiH, članak objavljen na portalu “Avaz” neće biti ocijenjen.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 03. 04. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 4 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Klikbejt
Iz legitimne vijesti u morbidni klikbejt

Jedna pogrešna riječ u naslovu od legitimne vijesti može – namjerno ili...

Klikbejt
Analiza
PREGLED SEDMICE: Fikcija kao medijski izvještaj

U sedmici koja je iza nas ponovili smo da na ličnoj karti ne postoji broj koji...

Lažna vijest
Pasoši i matura - od šale do suza

Fotografija koja prikazuje 13 osoba koje drže pasoše 13 različitih država,...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me