Koronavirus nije “stigao u Sarajevo”

Informaciju da se u Sarajevu tri osobe iz NR Kine nalaze pod specijalnim zdravstvenim nadzorom, pojedini portali su iskoristili za širenje neutemeljene tvrdnje da je koronavirus već “stigao” u ovaj grad.

BN Televizija je 21.02.2020. na svom portalu objavila članak sa sljedećim naslovom:

Korona virus iz Kine stigao u Sarajevo

Ovu tvrdnju su prenijeli i portali Novi glas, Buzimski portal i Big portal, čiji je članak naknadno izbrisan

Vijest je na facebook stranici BN Televizije podijeljena na sljedeći način:

U članku se navodi da se radi o slučajevima tri osobe u Kantonu Sarajevo koje su nedavno doputovale iz NR Kine a koje su, shodno rješenju sanitarne inspekcije, stavljene pod zdravstveni nadzor. No, u tekstu članka nema nikakve potvrde za tvrdnju, iznesenu u naslovu, da je COVID19 “stigao u Sarajevo”.

I u prethodnom periodu u KS su se redovno provodile mjere zdravstvenog nadzora nad osobama kojima je sanitarna inspekcija izdala rješenje za stavljanje pod zdravstveni nadzor. Trenutno su u Kantonu Sarajevo pod zdravstvenim nadzorom tri osobe koje su doputovale iz NR Kine, a što je u skladu s propisanim procedurama i naredbama nadležnih institucija. Dužina trajanja nadzora je vremenski interval najdužeg inkubacionog perioda za određenu zaraznu bolest, što je u ovom slučaju 14 dana - navode iz Kriznog štaba.  

Informacija da se u Kantonu Sarajevo nalaze tri osobe pod posebnim zdravstvenim nadzorom poslužila je za širenje neutemeljene tvrdnje da su u Sarajevu već zabilježeni slučajevi koronavirusa. Kod osoba koje su smještene pod poseban zdravstveni nadzor, a koji traje 14 dana - što odgovara vremenu inkubacije infektivne bolesti - nije bilo poznato da li su bile inficirane novim koronavirusom u periodu kada su se članci sa neutemeljenim tvrdnjama u naslovima širili internetom. Potvrda da su osobe pod zdravstvenim nadzorom bile negativne na koronavirus došla je par dana kasnije, 25.02.2020.

S obzirom da je tvrdnja da je korona virus stigao u Sarajevo predstavljena u naslovu kao činjenica, a da za nju ne postoje potvrde u tekstu članaka, svi navedeni članci dobivaju ocjene dezinformacija i klikbejt.

Nakon što smo kontaktirali sve portale koji su objavili članak sa navedenim naslovom, odgovor smo dobili od portala Novi glas, koji je članak izbrisao i za to dobio ocjenu demantirano

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Amar Karađuz Objavljeno: 05. 03. 2020 | Zadnji put osvježeno: prije 2 godine

Posljednje objavljene analize

Analiza
Čemu služi priča o Ukrajini kao nacističkoj državi?

Od početka invazije na Ukrajinu ruska propaganda pokušavala je ovu državu d...

Analize
Lažna vijest
Imunizacija putem konzumacije mesa vakcinisanih životinja nije moguća

Nekoliko portala objavilo je članke u kojima se netačno tvrdi da je Bill Ga...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Teorija zavjere
Prenošenje lažnih vijesti
Besramno predstavljanje zemljotresa u Turskoj i Siriji kao “uništavanje duboke države”

Razorni zemljotresi u Turskoj i Siriji, koji su odnijeli hiljade života, pr...

Prenošenje lažnih vijesti Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me