Kupci mobilnih telefona nisu prevareni

Jedan komentar na Twitteru bio je dovoljan da “Telegraf” o tome napiše netačnu vijest i da u naslov stavi dezinformaciju.

Raskrinkali smo
Faktor Dezinformacija; Klikbejt; Demantirano; Telegraf Dezinformacija; Klikbejt;

Njemački tviteraš Ronald Quandt je objavio sliku slajda sa promocije novog telefona kompanije “Xiaomi” (Šaomi) i iz toga zaključio da su ljudi “bacali novac” kupujući nove telefone, odnosno da su bili prevareni jer procesori navodno nisu postajali bolji godinama i razvojem.

Na osnovu tog tvita, na portalu “Telegraf” je 25.2.2019. godine objavljen članak pod naslovom:

Svi koji su kupili nov telefon između 2015. i 2017. godine - mogu da se smatraju prevarenim

Prilikom predstavljanja telefona “Mi 9” u Barceloni, kompanija Xiaomi je pokazala slajd koji govori o performansama nove jezgre koja se nalazi u procesoru “Snapdragon 855”. Fotografija govori kako novi procesor ima 45% bolje performanse u odnosu na svog prethodnika “Snapdragon 845”.

U članku “Telegrafa” koji je prenesen, a onda i obrisan na portalu “Faktor”, donose se neutemeljeni zaključci na osnovu jednog slajda koji se ne vidi u cjelosti i mišljenja jednog Twitter korisnika.

Kineski porizvođač telefona Xiaomi održao je svoju prezentaciju na Svetskom mobilnog kongresu u Barseloni. Tokom ovog događaja, Xiaomi je prikazao sliku koja prati performanse različitih Snapdragon procesora tokom godina - počevši od modela Snapdragon 805 koji je predstavljen u novembru 2013.

Slika koja je poslužila kao “izvor” članka nije kompletna, pa tako 805 nije bio početni model, već “Snapdragon 800” koji se na fotografiji ne vidi od kamermana.

Cilj je bio da se naglasi brzina novog Snapdragon 855 procesora. Međutim, ova lista otkrila je nešto još zanimljivije što se mnogima neće svideti. Grafika pokazuje da Snapdragon 810, 820 i 835 gotovo da nisu imali nikakvu međusobnu razliku u brzini.
Drugim rečima, svi koji su kupovali telefone nadajući se da će nov procesor sa sobom doneti i veću brzinu u radu telefona - napravili su veliku grešku koja ih je koštala onoliko koliko su platili telefon s novijim čipovima.

U trenutku kada je slajd prikazan, prezenter telefona je govorio o tome kako je novi procesor za 45% brži od svog prethodnika, dok su od prvog procesora iz serije 800 do ovog posljednjeg, performanse narasle za 370%, što je grafički prikazano strelicom, a ne krivuljom.  Naime, riječ je o marketinškom grafikonu koji je poslužio baš onako kako je u članku “Telegrafa” navedeno: “da se naglasi brzina novog procesora”. Tako prostor između rozih linija predstavlja povećanje performansi od 370% od prvog do posljednjeg procesora, dok dio od zelene linije do gornje roze predstavlja 45% porast u performansama novog procesora u odnosu na prethodnika.

Na performanse svakog telefona utiče više faktora, dok vrhunski telefoni imaju dobru ravnotežu između procesora, grafičkog procesora i RAM-a. Pored ovog “trojstva”, novi modeli telefona donose i druge nove odlike, poput bolje kamere, ekrana, načina punjenja baterije i sl.

U zaključku članka autor/ica otvoreno govori o tome da je riječ o neprovjerenoj informaciji, iako je osnovna svrha medija da objavljuje provjerene informacije.

Naravno, postoji i šansa da ovaj slajd nije tačan, ili je Xiaomi dobio pogrešne podatke. U slučaju da je sve ipak istinito, mnogi će biti besni.

Tačnost ovog slajda je bilo lako provjeriti. Na stranici “Versus” uporedili smo procesore Snapdragon 820 i 835 koji su u istoj ravni na spornom slajdu. Kao što možete vidjeti na slici niže (a putem linka i detaljnije), postoji značajno poboljšanje u performansama procesora Snapdragon 835.

Brzina procesora je 2,3 puta veća od brzine prethodnika, ima četiri jezgre umjesto dvije, poluprovodnici su značajno manji što je uticalo na to da performanse budu bolje, a što se može vidjeti na vizualizaciji. To i definitivno znači da je grafikon bio ilustracija da se istakne najnoviji procesor, a ne performanse prošlih modela. Također, ovi podaci nam govore da nije tačna ni tvrdnja da se procesori godinama nisu razvijali niti da su kupci prevareni.

I u samom članku se navodi da postoji mogućnost da slajd nije tačan, međutim obaveza autora članka je bila provjeriti navode prije objavljivanja članka. Kontaktirali smo redakciju “Telegrafa” međutim do objavljivanja ove analize nismo dobili odgovor.

Zbog činjenice da je objavljena informaciju koja nije tačna i pritome netačan zaključak stavljen u naslov, članak na portalu “Telegraf” ćemo ocijeniti kao dezinformaciju i klikbejt, dok će članak na portalu “Faktor” dobiti ocjenu demantirano.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 20. 03. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 4 nedjelje

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Portal “Narodni” o ubistvu Davida, operaciji Lepe Brene i bratu Jale Brata

Video-snimci koje je Davor Dragićević objavio na Facebook grupi “Pravda...

Lažna vijest Klikbejt
Lažna vijest
Klikbejtom do smrti

I pored toga što javne ličnosti ne uživaju – i opšteprihvaćeno je da...

Lažna vijest Klikbejt
Dezinformacija
Kada mediji od ubistva naprave “seks skandal”

Mediji su krajnje neprofesionalo izvijestili o ubistvu mlade žene koje se dogodilo...

Dezinformacija Klikbejt Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me