Foto: Racool_studio/Freepik
Krajem 2024. godine pisali smo o nekoliko lažnih nagradnih igara na Facebook stranicama koje zloupotrebljavaju imena i vizuelne identitete trgovačkih lanaca Bingo, FIS i Tropic. No, ovi trgovački lanci nisu bili i jedini čije je ime zloupotrijebljeno za lažnu nagradnu igru.
Na Facebook stranici L1DL FAN'S 13. novembra 2024. godine objavljena je slika na kojoj su vrećice s oznakom “Lidl” i brojevima od jedan do osam. U opisu objave navedeno je da svaka “sadrži nagradu”. Onima koji izaberu jednu od vrećica obećani su “gotovina i vaučeri za kupovinu”.
Do vremena pisanja analize objava je zabilježila više od 1.600 interakcija.
Foto: Screenshot/Facebook
Ostavili smo komentar ispod ove “nagradne igre” s brojem jedne od “srećnih torbi”. Dobili smo poruku s linkom koji vodi na “zvaničnu stranicu” na kojoj se potrebno registrovati za “izvlačenje” nagrada.
Foto: Screenshot
Link vodi na stranicu s obavještenjem da su nagrada “novi Samsung Galaxy telefon” i 5.000 eura u gotovini i linkom za registraciju. Obavještenje je prepuno gramatičkih grešaka. Očigledno je da nije riječ o zvaničnoj stranici lanca Lidl.
Foto: Screenshot
Klik na dugme za registraciju vodi na novu stranicu na engleskom jeziku, na kojoj se od “dobitnika” traži da klikom na dugme potvrde registraciju.
Foto: Screenshot
Korisnici/e browsera Chrome koji/e pokušaju otvoriti ovu stranicu dobit će upozorenje da se radi o opasnoj web lokaciji.
Foto: Opasna lokacija: napadači na web lokaciji koju ste pokušali posjetiti mogu vas prevariti da instalirate softver ili otkrijete stvari poput vaših lozinki, broja telefona ili kreditnih kartica. Chrome preporučuje da se vratite na sigurno.
Upućivanje na stranicu koja samo podsjeća na zvaničnu stranicu neke kompanije, a zapravo je alat za krađu ličnih podataka, zove se phishing. U sekciji o tome šta je phishing i kako ga prepoznati, na stranici Phishing.com navodi se da je to “cyber kriminal u kojem neko ko se predstavlja kao legitimna institucija kontaktira žrtvu e-poštom, telefonom ili tekstualnom porukom kako bi je namamio da da osjetljive podatke, kao što su privatni podaci o identitetu te detalji o bankarskim i kreditnim karticama i lozinke. Informacije se zatim koriste za pristup važnim nalozima i za rezultat mogu imati krađu identiteta, ali i finansijski gubitak”.
U sekciji “Informacije” na Facebook stranici L1DL FAN'S nema nikakvih kontakt-podataka niti linkova koji bi bili povezani s kompanijom Lidl. Osim “nagradne igre”, na stranici su podijeljene dvije fotografije, od kojih je jedna logo kompanije Lidl. U sekciji “Transparentnost stranice” piše da je kreirana 13. novembra 2024, dakle, kad je i objavljena “nagradna igra”. Nema podataka o administratorima/kama stranice.
Foto: Screenshot
Lanac Lidl ima Facebook stranice koje u svom nazivu imaju i ime zemlje. Tako postoje Facebook stranice Lidl Hrvatska i Lidl Srbija. Ove stranice u sekciji “Informacije” imaju navedeno da je riječ o kompaniji za maloprodaju, uz kontakt-telefon, e-mail te zvanične web stranice (1, 2) kompanije.
Dakle, Facebook stranica L1DL FAN'S je anonimna stranica na kojoj se pomoću lažne nagradne igre korisnici/e usmjeravaju na stranicu za “registraciju” za preuzimanje nagrade. Međutim, “registracija” na ovoj stranici nosi rizik krađe ličnih podataka. Shodno navedenom, objavu nagradne igre na Facebook stranici L1DL FAN'S ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)