Na Facebooku je sredinom decembra objavljeno nekoliko “nagradnih igara” na stranicama koje zloupotrebljavaju ime i vizuelni identitet trgovačkog lanca Bingo. U ovim “nagradnim igrama” obećane su različite nagrade, ali umjesto njih, oni koji se odluče “zaigrati”, mogli bi završiti s neželjenim finansijskim troškom.
Tako je na Facebook stranici BINGOfans (𝗕𝗜𝗡𝗚𝗢ᶠᵃⁿˢ.) 13. decembra 2024. godine objavljena “nagradna igra” u kojoj su obećani gotovina, iPhone i bonovi za kupovinu. U opisu ove objave navedeno je sljedeće:
Za dobrodošlicu Božiću. Danas dijelimo gotovinu, iPhone i bonove za kupovinu. Odaberite svoju sretnu omotnicu. Svaka kuverta sadrži dar; Sretno.
Nakon što smo u komentar ispod objave upisali broj koverte, u inbox nam je stigla poruka da trebamo potvrditi prijem poklona pritiskom na dugme “da” u poruci.
Nakon potvrde u poruci, došla je sljedeća poruka u kojoj nam je rečeno da objavu podijelimo u deset do 15 Facebook grupa, a zatim još jedna poruka s linkom za registraciju za preuzimanje "nagrade". Link vodi na stranicu koja koristi vizuelni identitet kompanije Bingo i na kojoj se nalazi dugme za registraciju.
Klik na dugme za registraciju otvara novu stranicu na kojoj je potrebno unijeti broj telefona.
Ispod polja za unos broja telefona sitnim slovima ispisano je da unos potvrđuje pretplatničku uslugu koja košta 6 KM sedmično i koja se obnavlja automatski.
Dakle, umjesto nagrade, registracija potvrđuje pretplatu na uslugu i potencijalno neželjen finansijski trošak koji će biti vidljiv na telefonskom računu.
U sličnom primjeru lažne nagradne igre koja je objavljena 14. decembra 2024. na Facebook stranici BINGO.fans (𝘽𝙄𝙉𝙂𝙊 .ᶠᵃⁿˢ) također smo slijedili i u komentaru upisali odgovor na pitanje iz objave.
U ovoj objavi navedeno je da će onaj ko pogodi šta se nalazi na slici dobiti nagradu.
Dobili smo sličan odgovor u inbox, kao i link za registraciju.
Link vodi na drugu stranicu koja imitira izgled zvanične stranice lanca Bingo i na kojoj je također dugme za registraciju. Odveo nas je na istu stranicu kao u prethodnom slučaju, na kojoj umjesto nagrada čeka registracija na pretplatničku uslugu koja košta 6 KM sedmično.
Ove lažne nagradne igre objavljene su na Facebook stranicama koje nemaju nikakve veze s lancem Bingo, što se može zaključiti iz samih naziva stranica, datuma kreiranja, broja pratitelja/ki i slično. BINGOfans stranica kreirana je 30. oktobra 2024. godine. Imala je ukupno dvije objave i prati je tek 140 korisnika/ca Facebooka. Stranica BINGO.fans kreirana je 19. novembra 2024. godine, ima 50 pratitelja/ki i također dvije objave.
Nijedna od “nagradnih igara” na ovim Facebook stranicama nije objavljena na zvaničnoj stranici lanca Bingo, kao ni na njihovim stranicama na društvenim mrežama Facebook i Instagram. Kompanija se obratila redakciji Raskrinkavanja e-mailom, u kojem su naglasili da sve svoje nagradne igre i darivanja objavljuju na svojim službenim stranicama i nalozima na društvenim mrežama te da se ograđuju od odgovornosti za lažne nagradne igre.
O sličnim primjerima lažnih nagradnih igara u kojima je zloupotrijebljen vizuelni identitet lanca Bingo pisali smo i ranije (1, 2, 3, 4).
Shodno navedenom, analizirane objave “nagradnih igara” na Facebook stanicama koje oponašaju Bingo ocjenjujemo kao lažnu vijest.
(Raskrinkavanje.ba)