“Majka koja doji 12-godišnje dijete” zapravo je komičar iz Brooklyna

Žena koja se žali na nerazumijevanje okoline dok javno doji svog 12-godišnjeg sina uopšte ne postoji. To nije spriječilo tabloide u regionu da već par mjeseci objavljuju njenu navodnu ispovijest.

Ocijenjeni članci
Žena Lažna vijest; Alo Prenošenje lažnih vijesti; Aktuelno 24h Prenošenje lažnih vijesti; Kurir Prenošenje lažnih vijesti; Ekskluziva Prenošenje lažnih vijesti; Hayat Prenošenje lažnih vijesti; Aura Lažna vijest; Mega portal Prenošenje lažnih vijesti; Kutaknet Prenošenje lažnih vijesti; Krstarica Prenošenje lažnih vijesti; Informacije za vas Prenošenje lažnih vijesti; Čitaj muški Prenošenje lažnih vijesti;

U julu ove godine, portal "Blic Žena" objavio je članak naslovljen Sin mi ima 12 godina i DOJIM GA U JAVNOSTI: Rekla sam mu da ne brije bradu jer mi tako VIŠE GODI. Tekst je pisan u prvom licu i u njemu neimenovana žena opisuje kako je izbačena iz kina kada je pokušala da podoji svog 12-godišnjeg sina. 

Dan kasnije, tekst je objavio i portal “Alo” (Dojim sina od 12 godina, kad se ne brije više mi godi), a zatim i “Kurir” (ŠOKANTNA ISPOVEST MAJKE: Moj sin ima 12 godina i dojim ga u javnosti, evo kako nas ljudi gledaju), "Aktuelno 24h", Ekskluziva", “Hayat” i niz drugih. Tekst se još uvijek prenosi po internetu. U trenutku pisanja ovog teksta, posljednja zabilježena objava bila je na "Mega Portalu" (OVO JE ZA SVAKU OSUDU “Dojim sina od 12 godina, kad se ne brije više mi godi), 21.11.2017.

Tekst je, očekivano, izazvao burne reakcije gdje god je objavljen. U komentarima (njih 590) na Facebook stranici portala “Ekskluziva”, na stotine čitalaca i čitateljki razjareno se obračunavalo sa nepostojećom ženom, izražavajući paničnu zabrinutost za nepostojeće 12-godišnje dijete. Brojni su komentari ostavljeni i na drugim objavama. 

Vlasnica bloga “Recepti za sve” uvjerava čitateljku da je priča koju su objavili stvarna, dodajući (ničim potkrijepljenu) tvrdnju o “Amerikancima koji su komentarisali događaj”. Članak je u međuvremenu uklonjen sa ovog sajta. (Izvor)

 

Ništa od napisanog, međutim, nije istina. Prije nekoliko godina, na portalu Thought Catalog osvanuo je tekst pod naslovom Ja sam jedna od onih majki koje doje svoje dijete u pubertetu, koji je poslužio kao izvor za ovu priču. Nicole Mullen, potpisana kao autorka ovog teksta, nije stvarna osoba. U pitanju je jedan od aliasa njujorškog komičara Nicka Mullena, koji je pod tim imenom objavljivao satirične tekstove na ovom portalu.

Za ovu informaciju bila su nam dovoljna dva klika: odlazak na profil Nicole Mullen, te na Twitter nalog stvarnog Mullena, koji je vrlo jasno vidljiv na profilu fiktivne Nicole. Ipak, portal “Blic Žena” nije uložio čak ni taj minimalni trud da provjeri autentičnost teksta prije nego što ga je objavio. Druga mogućnost je, naravno, ta da je članak objavljen i pored toga što je "autoru/ki" bilo jasno da se ne radi o stvarnoj vijesti.

Da bi to prije mogao biti slučaj, pokazuje i autorska intervencija u članku kojim je ova satira predstavljena kao istinita priča. U uvodu se, naime, implicira da je navodno dojenje djece u pubertetskom uzrastu dokumentovano još negdje osim u ovoj fiktivnoj ispovijesti. Za to, naravno, nisu ponuđeni nikakvi dokazi, kao što nije navedeno ni ime navodne majke, niti ime autora/ke članka. “Thought Catalog” jeste naveden kao izvor, ali bez linka na originalni tekst.

Blic Žena “objašnjava”

“Poznato je koliko je dojenje zdravo i da će dete biti otpornije što duže jede majčino mleko. Međutim, neke žene ne prestaju da doje decu čak i kad ona odrastu i uđu u pubertet. Tako je jedna žena odlučila da sa drugima podeli zašto to radi.”


Ilustracije koje su odabrane za "opremu" ove lažne vijesti posebno su zanimljive, naročito one koje su poslužile za generisanje novih neistina. 

Centralna fotografija u “Kurirovom” članku prikazuje ženu i dječaka koji sjede jedno naspram drugog i gledaju se u oči. O izvoru ove slike nema nikakvih informacija, dok je za ostale fotografije kojima je tekst opremljen jasno naznačeno da su preuzete sa servisa "Profimedia". Tako je stvoren netačan dojam da slika prikazuje majku i sina o kojima se govori u tekstu. Istu fotografiju su u svojim člancima iskoristili Aktuelno 24h, Ekskluziva i Hayat, s tim da su posljednja dva naznačila da se radi o ilustraciji.

Neki su lažnu ispovijest doslovno “čuli svojim ušima” 

Ovu potpunu izmišljotinu iskoristio je i YouTube kanal “Reflektor”, koji je 10.07.2017. objavio video pod nazivom Doji sina od 12 god i doživljava TORTURU - ISPOVEST, u kom ženski glas čita lažnu vijest objavljenu u “Blic Ženi”.

U trenutku pisanja ove analize, video je imao preko 39.000 pregleda.

Korak dalje otišao je portal “Aura”, koji je tekst istog sadržaja objavio par dana kasnije (GRIJEŠNA ILI BRIŽNA MAJKA: DOJI 12 – GODIŠNJEG SINA ČAK I U KINO SALI). U ovom slučaju kao izvor je naveden "kekbhm.com" - pogrešno napisana adresa portala kekbfm.com na kom je u avgustu 2014. objavljen osvrt na “ispovijest majke koja doji dvanaestogodišnjaka”. Uz članak je objavljena fotografija na kojoj se grle odrasla žena i tinejdžer (očigledno stariji od 12 godina) uz koju je jasno naznačeno da se radi o stock fotografiji sa servisa ThinkStock.  

Aura je, međutim, preuzela fotografiju i dodala joj natpis “Majka Nikol i njen sin Mejson”, bez svake sumnje znajući da slika ne prikazuje majku i sina iz objavljene priče,  čime je proizvedena i dodatna lažna vijest.


 

Gore: Fotografija objavljena na portalu "Aura" uz neistinit natpis
Dolje: Originalna stock fotografija 

 

Prema našoj pretrazi, članak je do danas objavilo 14 blogova i portala, od kojih neki imaju ogroman doseg. “Ekskluzivu”, tako, na Facebooku prati skoro 2.000.000 ljudi. Portal “Alo” na ovoj društvenoj mreži ima publiku od oko 420.000 korisnika/ca. Tako je ova, u potpunosti izmišljena priča, vjerovatno došla do nekoliko stotina hiljada ljudi i predstavljena im je kao stvarna vijest.

Portali “Blic Žena” i “Aura” za svoje objave dobijaju ocjenu “lažna vijest”, dok ostali mediji dobijaju ocjenu “prenošenje lažne vijesti”.

(Raskrinkavanje.ba)

 

Autorica: Tijana Cvjetićanin Objavljeno: 28. 11. 2017 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Izetbegović nije obećao “milion radnih mjesta”

Portal “Slavorum” prenio je izvještaj sa Kongresa SDA koji je objavila N1 t...

Lažna vijest Klikbejt
Dezinformacija
Ne juri prema Zemlji i svi znaju šta je - kometa

Svako novo nebesko tijelo koje se pojavi u Sunčevom sistemu obraduje astron...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Mirza Hatić nije pretukao učesnike Povorke ponosa

Anonimni portal na kojem postoje samo dva članka izvor je lažne vijesti o M...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me