Manipulisanje naslovima

Na osnovu upita čitatelja, analizirali smo članak čiji naslov govori da je “džamija u Banjaluci gađana svinjskim mesom”.

Raskrinkali smo
Bosniaks info Dezinformacija; Klikbejt; Blic Dezinformacija; Klikbejt; ZASREBRENICU.BA Dezinformacija; Klikbejt; Novost Dezinformacija; Klikbejt; Oslobođenje Dezinformacija; Klikbejt; Bosnor Dezinformacija; Klikbejt;

Link koji je redakcija “Raskrinkavanja” dobila među upitima čitatelja odveo nas je na portal “Bosniaks info” gdje je ovaj članak objavljen sa naslovom:

ŠOKANTNO: Džamija u Banjoj Luci gađana svinjskim mesom tokom proslave srpskog Božića?

U samom članku se prenosi Facebook status Nihada Aličkovića:

Na društvenim mrežama su se pojavile slike u kojima se tvrdi kako je tokom proslave Badnjaka u Banjaluci džamija pogođena svinjskim mesom.
Objavu Nihada Aličkovića, osnivača AntiDayton grupe, prenosimo u cjelosti:
Koliko bolestan, ogavan, nebitan, glup, malouman, isfrustriran, pogan, odvratan i gadan moraš biti da priđeš Allahovoj kući i gađaš je svinjskim mesom???
Za ovako nešto zaista moraš biti bolesno kreativan. Ovo rade one kukavice koje su upadale 92-95. u sela gdje su bile žene, djeca i starci, kukavice koje su u čoporima silovele, klale i mučile a onda i zakopavale Bošnjake, ovo su iste te kukavice koje bi to uradile i danas!!! Ovo nisu oni koji bi vam se suprostavili jedan na jedan, nikada!!!
Odlična najava obilježavanja pravoslavnog Božića!
Banja Luka – Bronzani Mejdan

 

Kao što je vidljivo u posljednjoj rečenici u članku, u pitanju je događaj koji se desio u selu “Bronzani Majdan”, a ne u samoj Banjaluci, kako je navedeno u naslovu. Fotografije iskorištene za opremu teksta jasno pokazuju da je njihov izvor portal “Kozarac” koji je ovu vijest objavio pod naslovom:

Vandalizam u Bronzanom Majdanu: Uoči Božića skrnavili džamiju (foto)

Članak donosi priču o navedenom događaju koji se, kako je najavljeno već u naslovu, desio u Brozanom Majdanu. Također, u članku se nalazi i galerija fotografija koje su prenesene na navedenom Facebook statusu, a koje je portal “Bosniaks” zatim isjekao tako da se ne vidi oznaka portala “Kozarac”.

 

Članke sa sličnim naslovima kao na portalu “Bosniaks” koji nam je priavio čitalac, pronašli smo i na portalima “Blic”, “Oslobođenje”, “Za Srebrenicu”, “Bosnor” i “Novost”. S obzirom da su svi navedeni portali u naslovu napravili istu manipulaciju vezanu za lokaciju događaja, svi su dobili ocjene klikbejt i dezinformacija.

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 15. 01. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godinu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ronaldo nije donirao 1.5 miliona eura djeci Palestine

Desetine portala diljem svijeta objavilo je vijest koja govori da je Cristiano...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Lažna vijest
Lažne izjave Čovića i Dodika kao mamci za klikove

Izjava Milorada Dodika, predsjedavajućeg Predsjedništva BiH o ponovnom uvođenju...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama Klikbejt
Lažna vijest
Ubijeni ždralovi: Vijest iz Srbije, i to iz 2014. godine

Ždralovi jesu otrovani, ali ne u Bosni i Hercegovini i ne u 2019. godini. Slučaj...

Lažna vijest
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me