Nakon Sinana Sakića, online mediji “usmrtili” i Olivera Dragojevića

Vijest o smrti Olivera Dragojevića pojavila se i nestala u istom danu, nakon brze i burne reakcije njegove publike na društvenim mrežama.

Ocijenjeni članci
Splitski dnevnik Lažna vijest; Novi Prenošenje lažnih vijesti; Ka portal Prenošenje lažnih vijesti; Pogled Prenošenje lažnih vijesti; Senzacija Prenošenje lažnih vijesti; Studio MD1 Prenošenje lažnih vijesti;

Napustio nas je Oliver Dragojević! Nakon kratke i teške bolesti, lavovske borbe da je pobijedi i nastojanja da još jednom razveseli Splićane svojom pjesmom, napustio nas je “morski vuk”, simbol grada Splita.
Kako smo neslužbeno doznali od izvora iz splitske bolnice, Oliver je umro prije sat vremena na odjelu onkologije u KBC-u Split.

Ova "vijest” je objavljena na stranici Splitskog dnevnika 09.12.2017., sa koje je istog dana i uklonjena, nakon brze i burne reakcije njegove publike na društvenim mrežama. Slično se desilo i sa objavama na portalima koji su ovu netačnu informaciju prenijeli. O lažnoj vijesti se oglasila i zvanična Facebook stranica Olivera Dragojevića, vrlo brzo nakon njene objave.

Međutim, većina portala, uključujući i sam izvor vijesti, nije nakon napravljene greške objavila zvaničan demant, niti izvinjenje zbog objavljivanja netačne vijesti. Među rijetkima koji su to učinili je portal “Kamenjar”, koji je prvobitnu vijest, objavljenu na linku https://kamenjar.com/preminuo-je-oliver-dragojevic/, zamijenio novim člankom na koji sada vodi ovaj URL, ali koji sadrži i izvinjenje čitateljima zbog pogrešne informacije.  

Pretragom portala “Splitski dnevnik” nismo pronašli nijednu objavu koja sadrži demant i izvinjenje. Isti rezultat dala je i pretraga portala dalisteznali.novi.ba, te KA portala, portala pogled.ba i portala Md1Studio. Portal “Senzacija” je, nakon brisanja “vijesti” o smrti pjevača objavio članak naslovljen “STRAŠNO: NAKON VIJESTI O SMRTI OLIVERA DRAGOJEVIĆA, STIGAO ODGOVOR OD NJEGOVE PR SLUŽBE”, ali bez ispravke sopstvene greške pri njenoj objavi.

Kako je većina portala koja je prenijela vijest u međuvremenu istu izbrisala, do originalnih sadržaja mogli smo doći samo preko verzija sačuvanih u Googlovom “cache”-u, te napominjemo da neki originalni članci u našoj bazi mogu izgledati drugačije u odnosu na trenutak objave.

Portal “Splitski dnevnik” za svoju objavu dobija ocjenu lažna vijest, portali koji su je prenijeli prenošenje lažne vijesti, a portal koji je objavio demant i izvinjenje dobija ocjenu demantirano.

(raskrinkavanje.ba)

Autorica: Tijana Cvjetićanin Objavljeno: 11. 12. 2017 | Zadnji put osvježeno: prije 3 godine

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
QAnon teorija zavjere: Snimak iz 2016. godine ne prikazuje hapšenje Hillary Clinton

“Zavjerološke” tvrdnje o poznatim ličnostima koje su navodno uhapšene, pogu...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Teorija zavjere
Dezinformacija
Ne, španska aviokompanija ne otpušta 15.000 radnika

U klikbejt naslovima pojedinih portala netačno je ustvrđeno da španska avio...

Dezinformacija Klikbejt Ispravljeno
Lažna vijest
Protein šiljka ne izaziva kardiovaskularne bolesti

Netačne tvrdnje o djelovanju proteina šiljka virusa SARS-CoV-2 već se mjese...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Pseudonauka
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me