Raskrinkavanje.ba

(Ne)namjerna nepreciznost vodi do klikbejta

Pri izvještavanju o novostima sa društvenih mreža, do grešaka često dolazi zbog nepreciznog izražavanja, ili nepotpunog razumijevanja načina funkcionisanja novih tehnologija. Neke bi, pak, mogle biti i svjesni pokušaji da se čitaoci primame da kliknu na članak.

 U proteklim danima, dobili smo nekoliko sugestija za analizu članaka koji se bave tehnologijom i društvenim mrežama.

Na osnovu prijave čitalaca, analizirali smo članak u vezi sa Instagramom koji je objavljen na web stranici televizije “N1”, sa naslovom:

[1]Poslušali korisnike: Instagram se vraća na staro

Nije rijetkost da korisnici traže vraćanje nekih ukinutih opcija na društvenim mrežama, te bi ovakva najava sigurno mogla zainteresovati korisnike ove društvene mreže.

Kada je Instagram 2016. godine ukinuo hronološko prikazivanje fotografija i zamijenio ga algoritamskim, pokrenuta je lavina nezadovoljstva kod korisnika. Iako su mnogi prijetili prestankom korištenja ove društvene mreže, statistički podaci pokazuju da joj popularnost raste iz godine u godinu. Ipak, dvije godine nakon ukidanja opcije, kod korisnika i dalje postoji interes za hronološki pregled.  

[2]Poznata društvena mreža konačno je odlučila poslušati savjet te je donekle promijenila sitnicu zbog koje je donedavno gubila korisnike.
Instagram je objavio da će promijeniti postavke za zid, odnosno timeline. Korisnici će sada dobiti nekoliko novih alata kao i utjehu za neprespavane noći uzrokovane manjkom kronološkog poretka objava.
Naravno, ovo nema baš previše veze sa davanjem mogućnosti korisnicima koji se žele prebaciti na kronološki poredak objava, no puno je veća šansa da više nećete gledati objave stare šest ili više dana koje vas dočekuju na vrhu vašeg zida.

Iz teksta članka se vidi da Instagram ove postavke nije “vratio na staro”, te je nejasan ovakav izbor naslova članka. Komentar od portala “N1” nismo dobili do trenutka objavljivanja ovog teksta, a ovaj članak ocjenjujemo kao klikbejt.

 

Druga prijava se također tiče društvenih mreža, ali ovog puta Facebooka. Na portalu “Klix” objavljen je naslov koji glasi:

[3]Bivši menadžer otkrio: Facebook je krao podatke korisnicima koji su igrali Candy Crush

Bivši zaposlenik Facebooka, Sandy Parakilas, bio je zadužen za pitanja zaštite privatnosti na vanjskim aplikacijama koje se koriste na Facebookovoj platformi. Govorio je o sigurnosnim propustima Facebooka koji su omogućili trećim licima da kradu podatke, a ne o tome da je direktno Facebook krao podatke.

[4]"U vrijeme kada je Cambridge Analytica sakupljala podatke o korisnicima, Facebook je dozvolio programerima pristup i podacima vaših prijatelja, iako ti prijatelji nikad nisu ni instalirali tu aplikaciju, niti su pristali da ta aplikacija koristi njihove podatke", naveo je Parakilas.

Kontaktirali smo redakciju “Klixa” sa molbom za komentar za ovu vijest. Ubrzo smo dobili odgovor u kom nam je novinarka “Klixa” rekla da se radilo o slučajnoj pogreški koja će brzo biti ispravljena, što je i urađeno. Sada ovaj članak na "Klixu" ima drugačiji naslov:

Obzirom da je riječ o nenamjernoj greški, te činjenici da je naslov ispravljen čim je redakciji “Klixa” ukazano na grešku, ovom članku dajemo ocjenu demantirano.

 

(raskrinkavanje.ba)

Footnotes

  1. ^ Citat: "N1"
  2. ^ Citat: "N1"
  3. ^ Citat: "Klix"
  4. ^ Citat: "Klix"
Pogledajte originalne članke
Klikbejt 23.03.2018

Klix: Bivši menadžer otkrio: Facebook je krao podatke korisnicima koji su igrali Candy Crush

Sandy Parakilas je radio kao menadžer u timu zaduženom za razvoj Facebooka 2011. i 2012. godine. On je ispričao na koji se način ova kompanija odnosil...

  • Klikbejt
  • Demantirano
  • Demantirano
Klikbejt 25.03.2018

N1: Poslušali korisnike: Instagram se vraća na staro

Poznata društvena mreža konačno je odlučila poslušati savjet te je donekle promijenila sitnicu zbog koje je donedavno gubila korisnike.

  • Klikbejt