Ne, NATO nije usmrtio više civila nego Talibani

Informacije Ujedinjenih Nacija o broju civilnih žrtava u Avganistanu manipulativno su predstavljene u izvještaju "Tanjuga" koji je preuzelo na desetine medija. 

Novinska agencija “Tanjug” 30. jula objavila je članak čiji naslov donosi informaciju da je NATO usmrtio više civila nego Talibani u Avganistanu u zadnjih šest mjeseci:

UN:NATO umsrtio više civila nego talibani

Iako je u naslovu naveden samo NATO, u članku se govori o “NATO i avganistanskim snagama”, a ne samo o NATO snagama:

NATO i avganistanske snage usmrtile su više civila u Avganistanu nego talibanski pobunjenici i drugi ekstremisti, zaključak je izveštaja UN nacija koji obuhvata podatke u prvih šest meseci ove godine.
Većina civilnih žrtava je usmrćena tokom vazdušnih udara NATO-a i noćnih racija avganistanske vojske na skloništa ekstremista, koji se često skrivaju među civilima, prenosi agencija AP.

Ovaj članak sa identičnom uredničkom opremom preuzeli su brojni mediji, među kojima su i “USK info”, “Cafe.ba”, “Bijeljina.info”, “AlJazeera”, “B92”, “Blic”, “Sputnik” i “Večernje novosti”.

U svim člancima, navedeni su i tačni podaci o broju žrtava:

U prvih šest meseci ove godine u Avganistanu je ubijeno 717 civila, avganistanske snage usmrtile su 403, a koalicione snage predvođene SAD 314 civila.
Talibani i pripadnici islamističkh grupa u istom tom periodu ubili su 531 civila, navedeno je u izveštaju UN.

Dakle, kao što je navedeno, prema podacima Ujedinjenih nacija u operacijama međunarodnih koalicionih snaga je stradalo 314 civila, dok su Talibani odgovorni za smrt njih 531. Odnosno, nije tačna informacija koja govori da je “NATO usmrtio više civila nego Talibani”. 

Tek ukoliko se sa brojem civila koje je usmrtio NATO zbroje i žrtve avganistanskih snaga, dobije se cifra veća od 531, koliko civila su usmrtili Talibani i pripadnici islamističkh grupa.

S tim u vezi, svi članci obuhvaćeni ovom analizum ocijenjeni su kao klikbejt i dezinformacija.

Na upit “Raskrinkavanja” odgovorile su jedino redakcije portala “Ekspresno.net” i "Novi Standard". Naslovi članaka ovih portala su ispravljeni, te smo članake ocijenili kao demantirano

Napomena: 24.12.2020.

Redakcija portala Kurir nas je obavijestila o ispravkama unešenim u prvobitni članak, zbog čega mu je dodijeljena i ocjena ispravljeno.

Napomena: 22.2.2021.

Prilikom objave ove analize napravljena je greška u kojoj su portalu Srbija Danas (.com) pogrešno dodijeljene ocjene za članak kojeg je objavio portal Srbija Danas (.net). Nakon što nam je iz redakcije portala Srbija Danas (.com) ukazano na ovaj propust, pomenuta greška je ispravljena.

Napomena 

15.04. 2021: Nakon objave naše analize, portal Republika objavio je ispravke u članku, zbog čega dobija i ocjenu ispravljeno.

02.11.2021: Portal Telegraf objavio je ispravke u članku, zbog čega dobija i ocjenu ispravljeno.

2.9.2022: Portal Novosti objavio je ispravke u članku, zbog čega dobija i ocjenu ispravljeno.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 02. 08. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 5 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Branimir Nestorović i dalje promoviše teorije o tajnom postavljanju 5G opreme

Isječak gostovanja ljekara Branimira Nestorovića iz Srbije u kojem tvrdi da...

Lažna vijest
Lažna vijest
Montirane slike s izmišljenim izjavama Dodika, Konakovića, Lagumdžije i Čovića

U Facebook grupi koja se “bavi aktuelnim temama” podijeljene su montirane s...

Lažna vijest
Analiza
Veličanje Rusije i njene vojne moći kao propagandno sredstvo u ratu protiv Ukrajine

Vojna sila koja može "izaći na crtu" NATO savezu, vođena strogim ali neshva...

Analize
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me