Ne, Njemačka nije priznala neuspjeh sankcija protiv Rusije

Anonimni portal iskoristio je mišljenje njemačkog kolumniste za pisanje članka čijim se naslovom netačno tvrdi da je Njemačka priznala neuspjeh sankcija protiv Rusije.

Foto: Tama66/Pixabay

Čitatelji/ke su nam se obratili/e zahtjevom da provjerimo tačnost tvrdnji iz članka koji je na portalu Borba 5.8.2022. godine objavljen pod naslovom:

Nemačka priznala neuspeh antiruskih sankcija

U članku se navodi kako je njemački novinar Olaf Gersemann u kolumni za list WELT problematizirao sankcije koje je Evropska unija uvela Ruskoj Federaciji nakon agresije te zemlje na Ukrajinu. Gersemann, naime, smatra kako sankcije ne daju željene rezultate.

Velt je naveo nastavak rasta trgovine između Rusije i Nemačke uprkos sankcijama.
Nemačka trgovina sa Rusijom nastavlja da raste uprkos embargu na ugalj, zlato, čelik i votku, smatra kolumnista Die Velta Olaf Gerseman.
Pozivajući se na članak u Zidojče cajtungu, autor je naveo da je svrha sankcija Rusiji, „da se pošalje signal Putinu“. (...)
On je priznao da je uvoz iz Rusije u fizičkom smislu smanjen za 30 odsto ali je naglasio da nemački cilj, nije postignut.
„Sve se ispostavilo protiv naše računice. Rusija će uravnotežiti svoj budžet i moći će da ostavi više gasa u zemlji za buduću proizvodnju. Tako da će još više milijardi evra i rubalja poteći iz Nemačke u Rusiju“, rezimirao je autor.

Do trenutka pisanja ove analize, prema podacima alata CrowdTangle, članak portala Borba ostvario je 4.175 interakcija na Facebooku.

Olaf Gersemann, kolumnista njemačkog dnevnog lista WELT, koji ima i svoje online izdanje, objavio je 4.8.2022. kolumnu o kojoj izvještava anonimni portal Borba, pod naslovom “23 milijarde evra za Putinov rat - Njemački uvoz i dalje raste” 

Kako je i navedeno u samom članku portala Borba, autor kolumne polemiše o tome koliko sankcije zaista djeluju, budući da Njemačka ovisi o različitim dobrima koje uvozi iz Rusije. Sankcije, kao i njihovi efekti, te opšte raspoloženje javnog mnijenja prema takvom pristupu, česta su tema brojnih svjetskih medija.

Ipak, naslov portala Borba u kojem se tvrdi da je “Njemačka priznala neuspjeh antiruskih sankcija” manipulativan je i netačan jer se njime sugeriše da je riječ o zvaničnom stavu jedne države. Za razliku od tvrdnje u naslovu, iz samog članka jasno je da Gersemann iznosi lični stav.

Google pretraga za pojmove ”Njemačka, Rusija, sankcije” za rezultate ne nudi informacije prema kojima su njemačka vlada, kancelar te predstavnici/e drugih organa vlasti iznosili zvanične stavove o uspjehu sankcija.

S obzirom na to da tvrdnja iz naslova članka portala Borba da je “Njemačka priznala neuspjeh antiruskih sankcija” navodi publiku na zaključak da je riječ o zvaničnom stavu, a zapravo se radi  o mišljenju njemačkog kolumniste, ocjenjujemo je kao dezinformaciju.

Kako je iz samog članka jasno da ne postoji zvanični stav Njemačke, čime sadržaj članka ne odgovara naslovu, tvrdnju ocjenjujemo i kao klikbejt.

 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Mladen Lakić Objavljeno: 10. 08. 2022 | Zadnji put osvježeno: prije 4 dana

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Nove lažne nagradne igre lažnih Bingo Facebook stranica

Nekoliko Facebook stranica koje oponašaju vizuelni identitet trgovačkog lan...

Lažna vijest
Lažna vijest
Organizacija RAND nije kreirala izvještaj u kom se “planiraju rat i energetska kriza”

Portal Epoha u svom članku tvrdi da je organizacija RAND Corporation autor...

Lažna vijest
Analiza
Kako portali zloupotrebljavaju Istinomjer za političku promociju i diskreditaciju

Fact-checking portal Istinomjer čest je izvor vijesti za bh. portale. Ipak,...

Razabiranje
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me