Nebuloze o narodnim kuhinjama

Na upit čitatelja provjerili smo vijest koja govori da je premijer FBiH Fadil Novalić najavio da će se naplaćivati usluge javnih kuhinja.

Ocijenjeni članci
USK danas Prenošenje lažnih vijesti; Globalno Lažna vijest; Info svijet Prenošenje lažnih vijesti; Novi Travnik Prenošenje lažnih vijesti; Flash Prenošenje lažnih vijesti; Sarajevo Grad Prenošenje lažnih vijesti; Koktel Lažna vijest; Sarajevo Grad Klikbejt;

Link koji smo dobili, odveo nas je na članak koji je objavljen 10. aprila na portalu “Vijesti iz regije”

U članku se navodi niz besmislenih tvrdnji za koje se ne pružaju nikakvi dokazi niti izvori:

 

“Premijer Federacije BiH izjavio je da će u parlament Federacije poslati prijedlog o uvođenju naplata u javnim kuhinjama od po 1km po obroku!
Kako kaže premijer narod godinama koristi besplatne usluge narodnih kuhinja što stvara ogromni trošak i državi jer dažava ponekad sufinansira određene kuhinje!
Većina narodnih kuhinja nema finansiranja od države pa hranu i meso dobijaju tokom Kurban Bajrama i od raznih donatora! Novalić je još rekao da će i oporezivati sve novčane donacije za narodne kuhinje od 10 posto.
Treba stati nekontrolisanom trošenju sredstava i napraviti tačne spiskove jer se u narodnim kuhinjama hrani mnogo onih koji zapravo i nisu gladni nego im je mrsko kuhati kod kuće!
Prema njegovim riječima to bi dovelo do povećanja sredstava u budžetu FBiH od kojih bi se mogli finansirati određeni krediti i zakrpiti budžetske rupe!”

 

Portal “Globalno” koji je izvor ove vijesti za to je dobio ocjenu lažna vijest.

Pretragom smo ustanovili da je prvi izvor ove vijesti portal “Globalno” koji je istu objavio 8. aprila 2017. Članak na tom portalu više ne postoji, ali pomoću “Wayback machine” alata možemo vidjeti kako je stranica izgledala dok je bila online.

“Info svijet” ovu vijest prenio je dan nakon objavljivanja na izvornom portalu, “Novi Travnik”, “Flash” i “USK danas” to su uradili 10. aprila, a portal “Koktel” u sepembru. Svi oni dobili su ocjenu prenošenje lažne vijesti.

 

Najzanimljivije prenošenje jeste upravo ono koje nam je proslijedio čitatelj. Naime, u svim prethodno pobrojanim prenošenjima, članci su objavljeni kao regulane vijesti, baš kao i na izvornom portalu.

 

Međutim, “Vijesti iz regije” su ovaj članak objavile u kategoriji “satirika” za što su dobili ocjenu klikbejt. Isto je uradio i portal “Bosanski humor” koji je, zajedno sa portalom “Vijesti iz regije”, dio velike “farme portala” organizovane oko portala “Sarajevo Grad”. Tako je članak koji smo dobili od čitatelja zapravo izbjegao ocjenu “lažna vijest”, jer je objavljen u satiričnoj rubrici, iako u originalnoj verziji nigdje nije naznačeno da se radi o satiričnom sadržaju.

 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 26. 12. 2017 | Zadnji put osvježeno: prije 2 godine

Posljednje objavljene analize

Teorija zavjere
“Pokopana” teorija zavjere o 11. septembru vraćena u život na regionalnim portalima

U drugom dijelu analize o video intervjuu kojeg je Aaron Russo dao Alexu Jo...

Teorija zavjere Neprovjereno
Lažna vijest
Amir Zukić nije rekao da “dobro zna ko je kriv” za njegovu zabranu ulaska u SAD

Nakon što je američki državni sekretar sekretar Mike Pompeo objavio da je b...

Lažna vijest Klikbejt
Lažna vijest
Snimak iz Poljske ne prikazuje masovne proteste protiv obavezne vakcinacije

Početkom maja na Facebooku se pojavio snimak masovnih demonstracija u Poljs...

Lažna vijest Demantirano
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me