Netflix nije napravio billboarde sa “spojlerima” kako bi ljude zadržao kod kuće

Slike billboarda sa “spojlerima” Netflix-ovih serija, koje su se ovih dana dijelile po društvenim mrežama, iako zabavne - nisu stvarne. Netflix je poručio da je ideja dobra, ali i potvrdio da nije na ovaj način pokušao spriječiti svoje korisnike/ce da se izlože riziku od zaraze virusom SARS-CoV-2.

Ocijenjeni članci
Mondo.rs Lažna vijest; Dezinformacija; Klikbejt; Mondo.me Prenošenje lažnih vijesti; Headliner Greška; Demantirano; Direktno Prenošenje lažnih vijesti; Demantirano; Nova.rs Prenošenje lažnih vijesti; Glas Javnosti Prenošenje lažnih vijesti; Hayat Prenošenje lažnih vijesti; CDM Prenošenje lažnih vijesti; Demantirano; Objektiv.rs Prenošenje lažnih vijesti; Ravno do dna Greška; Demantirano; Eho portal Greška; Demantirano;

Portal Mondo (.rs) je 27.3.2020. objavio da je američka streaming kompanija Netflix poduzela neuobičajen korak da svoje korisnike/ce zadrži u svojim domovima. Samo dvije minute kasnije, isti članak je objavljen i na crnogorskoj verziji portala (mondo.me), gdje je još uvijek dostupan u originalnoj verziji:

VRH FORA: Ne izlazite napolje, inače SPOJLUJEMO serije! (VIDEO) (Mondo.rs)
Ako vam sve preporuke nadležnih nisu bile dovoljne da ostanete kod kuće, Netflix ima rešenje koje vam se neće dopasti!
Spojleri na bilbordima!
Nisu vam bile dovoljne sve preporuke i zabrane vezane za sprečavanje širenja korona virusa?
Sami ste tražili - stižu SPOJLERI!

Netflix je pokrenuo kampanju sočnog naziva "Ostanite kod je*ene kuće" i širom Amerike i Kanade postavio bilborde sa spojlerima svojih originalnih serija!

"Narcos", "Stranger things", hit rijaliti "Love is blind"... Ko ih još uvek nije pogledao, saznaće kako se završavaju ako izađe napolje.

"Ako vam korona virus nije bio dovoljan, pa biste ipak da izađete napolje i 'kulirate', vi kvarite svima život. Odlučili smo da vam zato pokvarimo gledanje omiljenih serija. Bilbordi su postavljeni na mestima masovnog okupljanja, kao što su stanice javnog prevoza," saopštio je Netflix.
Šta mislite o ovakvoj kampanji? Recite nam u komentarima!

Video snimak koji se spominje takođe je priložen u članku, a preuzet je sa YouTube kanala Ads of Brands, gdje je objavljen 26. marta.

Pretragom smo pronašli plejadu članaka koji donose iste tvrdnje o postavljanju billboard sa “spojlerima” omiljenih serija (od eng. spoil - pokvariti; u ovom kontekstu odnosi se na otkrivanje radnje zabavnog sadržaja koje narušava užitak prvog gledanja). Neki od portala koji su prenijeli ovu vijest su Nova RS, CDM, Direktno,Telegraf i Hayat:

Netflix preti: Ostanite kod kuće ili otkrivamo radnje serija (Nova RS)
BRUTALNO Netflix spojlerima tera ljude u kuće (Direktno)
"Ako vas virus ne zadrži u kući - spojler sigurno hoće!" (Telegraf)
NETFLIX PRIJETI: OSTANITE KOD KUĆE ILI OTKRIVAMO RADNJE SERIJA (Hayat, CDM)

U svim člancima se ponavlja da je Netflix objavio saopštenje u kojem najavljuje ovu kampanju, ali i to da je “širom Amerike i Kanade postavio bilborde sa spojlerima”. 

Je li Netflix pokrenuo kampanju “spojlanja” serija?

Činjenica da video snimak nije objavljen na zvaničnom Netflix kanalu na Youtube-u prvi je znak koji budi sumnju u istinitost svih ovih navoda. Drugi indikator da se ne radi o stvarnoj Netflixovoj kampanji, jeste činjenica da navodno saopštenje ove kompanije, koje se pominje u člancima, nije bilo moguće pronaći na njihovoj web stranici, niti na zvaničnim profilima i stranicama ove kompanije na Facebooku, Twitteru ili Instagramu.

Video je objavljen na kanalu Ads of Brands, a u opisu objavljenog snimka postoji i link koji vodi na istoimenu stranicu. Na njoj se mogu pronaći detaljnije informacije o autorskim pravima na snimak, kao i informacija da ga je napravila marketinška škola Miami Ad School Europe iz Hamburga. Dakle, ne kompanija Netflix.

Da Netflix nije postavio ovakve billboarde, niti tako nešto najavljivao, utvrdili su i Forbes (26.3.2020.) i Daily Mail (30.3.2020.). Forbes je naveo da su virtuelnu kampanju smislili Seine Kongruangkit i Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo, oboje sa Tajlanda, nakon što su se vratili kući iz Hamburga:

Sve je počelo kada se par - Kongruangkit je trenutno studentkinja petog kvartala na Miami Ad School Europe, a Prachuabmoh Chaimoungkalo je od nedavno diplomirani student - vratio kući na Tajland prošle sedmice i primijetio da vlada nije efikasno komunicirala opasnosti od pandemije.
„Stoga smo odlučili da pomognemo radeći ono što najbolje znamo, stvarajući kreativne ideje“, kaže Prachuabmoh Chaimoungkalo.

Sama kompanija Netflix je na Twitteru potvrdila da nema nikakve veze sa ovom kampanjom. U komentaru na jednu objavu sa slikama digitalnih billboarda, sa zvaničnog Netflix profila je napisano:

Sviđa nam se poruka da se ostane kod kuće, ali #NemaSpojleraOdNetflixa.

Ove ideje su dio studentskog projekta - kreativna ideja, ako to sami možemo reći - ali oni nisu stvarni i nije ih kreirao Netfix.

U drugom komentaru istog tweeta, postavljene su i slike stvarnih fotografija billboarda i reklamnih panoa koji su iskorišteni za ovu virtuelnu kampanju.

 

Billboardi sa “spojlerima” serija, dakle, ne postoje ni u Americi, ni u Kanadi, niti bilo gdje drugo u svijetu. Ne postoji ni “Netflixova kampanja”, s obzirom da se radi samo o video snimku koji su na internetu objavili studentica i student škole marketinga u Njemačkoj. 

Portal Mondo je naknadno uredio svoj članak, dodajući informaciju da kampanja nije Netflixova. U uvodu članka, umjesto tvrdnje da “Netflix ima rješenje” koja je objavljena u prvobitnoj verziji, sada stoji da “postoji rješenje”. Umjesto tvrdnje da je “Netflix pokrenuo kampanju” stoji da je “objavljeno da je Netflix pokrenuo kampanju”, a navodno saopštenje kompanije se više ne pominje, već se umjesto toga navodi “stoji u videu”. 

Prvobitna verzija članka više nije dostupna, ali je u njemu i dalje ostalo nekoliko netačnih tvrdnji - uključujući i onu u naslovu, da neko “spojluje serije ako izađete napolje”, to jest da stvarno postoje billboardi sa “spojlerima”: 

Evo ko spojluje serije ako izađete napolje! (VIDEO)

Na kraju članka je dodana i informacija koja govori da je video rad “marketinških magova iz njemačke agencije”:

Ali ovaj video je zapravo rad dvojice marketinških magova iz jedne nemačke agencije. Oni su za američke medije rekli da uopšte nisu očekivali da video postane "viralan".
Dodali su i da su ga ponudili Netflixu, i da su odbijeni.

Kako smo naveli i ranije, ne radi se ni o kakvoj “dvojici magova iz njemačke agencije”, nego o jednom studentu i jednoj studentici marketinške škole iz Hamburga.

Portali Headliner, Ravno do dna i Eho portal također su naknadno dopunili svoje članke, i to sljedećom rečenicom:

Netflix je nešto kasnije posle pojave ove vesti i trailera na YouTubeu reagirao sve i rekao kako je ta kampanja, koja neće biti pokrenuta, krenula od nekolicine američkih učenika.

Iako je u ovom demantiju jasno navedeno da “kampanja neće biti pokrenuta” i u ovom slučaju se pogrešno tvrdi da je kampanja rezultat “nekolicine američkih učenika”. 

S obzirom da su objavili tvrdnje da je Netflix taj koji je napravio kampanju, da su bilbordi postavljeni u Americi i Kanadi, kao i tvrdnju da je Netflix objavio saopštenje, članak na portalu Mondo.rs koji je prvi takve tvrdnje objavio na našem govornom području, ocjenjujemo kao lažnu vijest. Članci portala koji su prenijeli iste tvrdnje dobijaju ocjenu prenošenje lažne vijesti.

Budući da je portal Mondo (.rs) objavio djelimičnu i nepotpunu ispravku tvrdnji, ali navodeći netačne informacije o “magovima iz njemačke agencije”, članak ovog portala dobija ocjenu dezinformacija. Tvrdnju iz naslova, da “neko spojla serije” kada se izađe iz kuće, to jest da su billboardi stvarni, ocjenjujemo i kao klikbejt.

Članci na portalima Headliner, Ravno do dna i Eho portal dobijaju ocjenu demantirano, ali i ocjenu greška, s obzirom da su autor i autorka digitalne kampanje pogrešno opisani kao “američkim učenici”.

Napomena: 9.4.2020.

Nakon upita koje je Raskrinkavanje poslalo svim medijima čiji su članci obuhvaćeni ovom analizom, portali Direktno i CDM su sporne članke izbrisali pa stoga njihovi članci dobijaju i ocjenu demantirano.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Amar Karađuz Objavljeno: 07. 04. 2020 | Zadnji put osvježeno: prije 1 mjesec

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ni Švedska ni Njemačka nisu legalizirale brakove djece sa pedofilima

Članak iz 2017. godine, sa netačnim tvrdnjama da je Švedska legalizovala br...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Lažna vijest
Izmišljena izjava Morgana Freemana o maskama i “eksperimentu da se vidi ko je sljedbenik (?!)”

Morgan Freeman je na svojim profilima na društvenim mrežama više puta podrž...

Lažna vijest
Teorija zavjere
“Pokopana” teorija zavjere o 11. septembru vraćena u život na regionalnim portalima

U drugom dijelu analize o video intervjuu kojeg je Aaron Russo dao Alexu Jo...

Teorija zavjere Neprovjereno
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me