Novi Golf 2 samo za bh. tržište? Satira.

Na osnovu upita čitatelja, analizirali smo članke koji su na portalima “Dnevnik” i “Grad Busovača” predstavljeni kao vijesti, a čiji je stvarni izvor satirični portal “Karakter”.

Ocijenjeni članci
Grad-Busovača Lažna vijest; Dnevnik.ba Greška;

Dnevnik” je 26. aprila objavio članak pod naslovom:

VW pokreće novu liniju automobila za bh. tržište
Po uzoru na Nokiju koja je revidirala jedan od svojih najpopularnijih modela 3310, na isti potez su se odlučili i u Volkswagenu. Naime posebno za bh. tržište će biti proizvedeno novih 100.000 golfova, model poznatiji kao “dvojka”.
Kako su iz VW istaknuli ovo će biti testna faza, a ako se pokaže profitabilnom vrlo vjerojatno će isto uslijediti i za tržišta u regiji, prenosi Radio Busovača.
Na ovaj korak su se odlučili jer su uvidjeli da se noviji modeli jednostavno ne prodaju u dovoljnom broju u BiH, a da je “dvojka” i dalje najčešće vozilo na cestama.
“Nova verzija Golfa će se zvati Golf dva nula jedan osam, aludirajući na godinu proizvodnje, a moći će se pronaći i pod nazivom Golf dva prim.”, izjavili su predstavnici VW-a koji su danas bili u posjeti Sarajevu.
Iz Volkswagena su još priopćili da novi model neće biti dugovječan kao prvi, jer i oni moraju od nečega živjeti, ali da će sigurno nadživjeti vlasnike, kao i da će imati poseban kočioni sistem i amortizere prilagođene bh. cestama.

Izvor ovog satiričnog članka je portal “Karakter” koji je isti objavio 16. aprila, no “vijest” je na ovom mjestu predstavljena kao stvarna informacija.

Obzirom da je kao izvor ovog članka naveden “Radio Busovača”, potražili smo ovaj članak tamo, ali pretraga za riječ “golf” nije dala takve rezultate:

No, članak smo uspjeli naći na portalu “Grad Busovača”, gdje je objavljen istog dana kada i na stranici “Dnevnik”, sa identičnim naslovom:

Portal “Grad Busovača” je na kraju članka i ispod reklama, naveo “Karakter” kao izvor istog:

Međutim, ni “Dnevnik” ni “Grad Busovača” nisu naglasili da se radi o satiričnom sadržaju, a oba članka su objavljena u kategorijama “vijesti”.

Nakon poslanih upita na mailove redakcija oba portala, ostali smo uskraćeni za jedan odgovor.

Urednik portala “Dnevnik” telefonski je pozvao našu redakciju i objasnio da se radi o greški te da je članak uklonjen nakon što je redakcija uvidjela da je pogriješila. Članak je naknadno obrisan sa portala, a isti ocjenjujemo kao grešku.

Odgovor od portala “Grad Busovača” nismo dobili. Upravo zbog predstavljanja satiričnog sadržaja kao stvarne vijesti, članak ovog portala ocjenjujemo kao lažnu vijest.

(raskrinkavanje)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 30. 04. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Analiza
Pregled sedmice: Trump, Čola, Kolinda, Palmer, Crnadak, pas: manipulacije ne biraju

Prethodnu sedmicu obilježili su lažni tweet Donalda Trumpa, lažna vijest o...

Lažna vijest
Trump nije “tweetao” o Handkeu

Nekoliko portala prenijelo je tweet objavljen na lažnom profilu američkog p...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Klikbejt
Klikbejt o stranačkom saopštenju

U naslovima anonimnih portala “Cik Media”, “Infopress” i “Saznajemo”, saopš...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me