“Obavještajni”, “diplomatski” i “nezvanični” izvori o Dragičevićevoj lokaciji

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

Nestanak, odnosno skrivanje Davora Dragičevića nakon protestne šetnje održane 30. decembra u Banja Luci, bio je povod brojnim člancima, odnosno naslovima u kojima Dragičević figurira kao glavni lik nečega što se u žanrovskom smislu može opisati jedino kao teorija zavjere.

Raskrinkali smo
Infosrpska Lažna vijest; Teorija zavjere; Demantirano; Dnevno.ba Neprovjereno; Infosrpska Neprovjereno; RTRS Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Iskra Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Kurir Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Glas Banjaluke Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Princip Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Topportal Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Argumenti Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Vesti-online Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Sputnik Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Demantirano; Srna Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Prijedor24h Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; RTV HIT Neprovjereno; Alternativna televizija Neprovjereno; Argumenti Neprovjereno; Srna Neprovjereno; Novosti Neprovjereno; RTRS Neprovjereno; Kurir Neprovjereno; Balkanska pravila Neprovjereno; Reporter Neprovjereno; Dnevnik.rs Neprovjereno; Poskok Neprovjereno; Banjaluka net Neprovjereno; Novi Neprovjereno; Sarajevo Grad Neprovjereno; Prijedor24h Neprovjereno; Insajder Neprovjereno; Sputnik Neprovjereno; Infosrpska Neprovjereno; Novosti Neprovjereno; Kurir Neprovjereno; Telegraf Neprovjereno; Tanjug Neprovjereno; Radio Televizija Srbije Neprovjereno; Politika Neprovjereno; Mondo Neprovjereno; Espreso.rs Neprovjereno; Srbin Neprovjereno; Alternativna televizija Neprovjereno; Princip Neprovjereno; Topportal Neprovjereno; Mondo Neprovjereno; Novi Glas Neprovjereno; eBrčko Neprovjereno; Tanjug Neprovjereno; Prijedor24h Neprovjereno; Insajder Neprovjereno; Glas Banjaluke Neprovjereno; Balkanska pravila Neprovjereno; Rejting Neprovjereno; Poslovni dnevnik Neprovjereno; Republika.rs Neprovjereno; Balkanske vesti Neprovjereno; Argumenti Neprovjereno; Sarajevo Grad Neprovjereno; 24Vesti Neprovjereno; Mediagroup Neprovjereno;

Kao i obično, sve je počelo sa dežurnog zavjerološkog portala „Infosrpska“. Na osnovu saznanja iz „diplomatskih“ izvora u Sarajevu, portal „Infosrpska“ objavio je prvog januara ove godine članak u kojem tvrdi da se Davor Dragičević nalazi u Ambasadi velike Britanije u BiH.

„Vijest“ o tome da se Davor Dragičević krije u ambasadi Velike Britanije u Sarajevu nakon objavljivanja su preuzeli već uobičajeni normalizatori teorija zavjere i lažnih vijesti: “RTRS”, “SRNA”, “ATV Banja Luka”, “Iskra.co” – inače “elektronske novine Andrićgrada”, i na kraju  “Sputnik”, koji je doduše uz naslov stavio i upitnik.

„Davor Dragičević, otac stradalog mladića Davida, za kojim je policija Republike Srpske raspisala potragu nakon nereda počinjenih tokom protestne šetnje održane 30. decembra u Banjaluci, nalazi se u Ambasadi Velike Britanije u BiH, saznaje portal 'Infosrpska' iz diplomatskih izvora u Sarajevu.“

Kada je u pitanju portal „Infosrpska“ treba krenuti od kredibiliteta. Naime, u dosadašnjem radu „Raskrinkavanje“ je u osam slučajeva pokazalo da ovaj portal praktikuje teoriju zavjere kao svoj temeljni žanr. I u ovom konkretnom slučaju, pozivanje na „diplomatski“ izvor služi isključivo u svrhe „pakovanja“ laži u vijest.

U članku se ne navode nikakvi provjerljivi izvori. Također, nije navedeno ni da li je autor članka kontaktirao, ili pokušao kontaktirati samu ambasadu Velike Britanije.

Sa druge strane, navod da se „Davor Dragičević krije u Ambasadi Velike Britanije“ demantovala je i Ambasada Velike Britanije u Bosni i Hercegovini, što su prenijeli mnogi mediji, među kojima i „N1“.

„Iz Ambasade Velike Britanije u BiH saopšteno je da se Davor Dragičević ne nalazi u ovoj ambasadi i da Velika Britanija nije povezana na bilo koji način sa organizacijom protesta u Banjaluci. 'Ujedinjeno Kraljevstvo je partner i prijatelj cijeloj BiH i našu posvećenost i predanost građanima BiH pokazujemo dugi niz godina', rečeno je iz Ambasade Velike Britanije u Sarajevu.“

Istog dana na portalu “Infosrpska” je objavljen i demantij britanske ambasade pod naslovom “BRITANSKA AMBASADA U BIH: DAVOR DRAGIČEVIĆ NIJE KOD NAS”. Obzirom na objavljen demantij, članak će pored ocjene lažna vijest i teorija zavjere, dobiti i ocjenu demantirano. Ocjenu demantirano dobili su i svi mediji koji su prenijeli demantij ambasade Velike britanije, a mediji koji su objavili samo prvobitni članak, dobili su ocjene prenošenje lažne vijesti i teorija zavjere.

Tri dana nakon ove informacije, četvrtog januara, portal „Dnevno.ba“ objavljuje novi članak o „trenutnoj lokaciji“ Davora Dragičevića. Ovaj put Dragičević je, navodno, “prebačen u jednu zemlju regije”.

„EKSKLUZIVNO: Po nalogu američke ambasadorice Dragičević prebačen u jednu zemlju regije!??“

Kao i u slučaju „Infosrpske“ i portal „Dnevno.ba“ poziva se na saznanja iz „obavještajnih krugova“.

„Prema saznanjima portala Dnevno.ba iz obavještajnih krugova, Davor Dragičević je po nalogu odlazeće američke veleposlanice u BiH Maureen Cormack u noći na 30./31. 12. 2018. godine od strane stranih tajnih službi, koji su u noći 30. 12. 2018. godine boravili u Banja Luci, hitno iz Banja Luke prebačen u Sarajevo, odakle je dalje, po nalogu Maureen Cormack prebačen u jednu zemlju regije.“

Ni članak na portalu “Dnevno”, po ustaljenom receptu kreiranja teorija zavjere, ne navodi da li je pokušao dobiti komentar od ambasade SAD-a ili ambasadorice Cormack direktno. Cijeli niz medija, među kojima i Javni servis Republike Srpske „RTRS“, te novinska agencija „Srna“ , “Alternativna televizija” i portal “Poskok”, također su prenijeli ove navode bez bilo kakve provjere ili traženja „druge strane“.

Međutim, ni tu nije bio kraj. Portal “Inforsrpska” je, nakon što je ambasada Velike Britanije demantovala objavljenje tvrdnje - objavio novo “otkriće” o lokaciji Davora Dragičevića. Sada se tvrdi da je otac ubijenog mladića zatražio politički azil u Austriji. 12. januara objavljen je članak pod sljedećim naslovom:

DRAGIČEVIĆ ZATRAŽIO POLITIČKI AZIL U AUSTRIJI
Davor Dragičević, otac nastradalog mladića Davida, zatražio je politički azil u Austriji, saznaje naš portal iz bezbjednosnih izvora

U ovom članku je ponovljeno kako je portal objavio da se Drgaičević krije u ambasadi velike Britanije, te je naveden i članak portala “Dnevno”.

Prema nezvaničnim saznanjima našeg portala, Dragičević se nalazi u Hrvatskoj i ne namjerava da se vrati u BiH.
Nas portal je iz diplomatskih izvora saznao da se Davor Dragičević jedno vrijeme krio u Ambasadi Velike Britanije u BiH, koja se 1. januara oglasila saopštenjem u kojem tvrde da se on ne nalazi u toj ambasadi. Nedugo poslije toga, nakon sto je u javnost “procurila” informacija da Ambasada Velike Britanije u BiH pruža utočište Dragičviću, portal “Dnevno.ba” objavio je da je on po nalogu sada već bivše američke ambasadorke Morin Kormak sklonjen u jednu od susjednih zemalja.

U samom članku se navodi o traženju azila u Austriji ne pominju, dokazuju niti razrađuju. Tačnije, takve tvrdnje pronalazimo jedino u naslovu i podnaslovu. Ni ovaj put, ne postoji informacija da li je autor članka  pokušao dobiti zvanični komentar institucija iz Austrije. Upravo zbog te činjenice, ovaj članak ocjenjujemo kao neprovjereno. Baš kao i tvrdnje portala “Dnevno”, ali i sva prenošenja i jednog i drugog slučaja.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 17. 01. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 4 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Klikbejt o imenima

Kako od „običnog“ Zakona o ličnom imenu napraviti klikbejt? Nekoliko medija...

Dezinformacija Klikbejt
Klikbejt
Nije “konačno otkriveno" zbog čega je ubijen David

U emisiji “Izazovi” bivši advokat porodice Dragičević izjavio je kako...

Klikbejt
Lažna vijest
Migranti u Bihaću nisu zapalili kuće u kojima su boravili

Jesu li migranti zapalili kuće u Bihaću u kojima su boravili? Nisu. U pitanju...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me