Objaviti prvi i ne provjeriti = dezinformisati

I pored toga što su mnogi portali prenijeli kako je uzrok nesreće sa smrtnim ishodom neprimjerena brzina, iz policijskog obavještenja jasno je da je u pitanju oduzimanje prvenstva prolaza.

Ocijenjeni članci
Kameleon Lažna vijest; Cazin net Lažna vijest; Avaz Prenošenje lažnih vijesti; Faktor Prenošenje lažnih vijesti; Fokus Prenošenje lažnih vijesti; Federalna Televizija Prenošenje lažnih vijesti; RTRS Prenošenje lažnih vijesti; Kurir Prenošenje lažnih vijesti; Bišćani Prenošenje lažnih vijesti; Federalna Televizija Prenošenje lažnih vijesti; Top info Prenošenje lažnih vijesti;

Na portalu “Radio Kameleona” 8. jula u 12 sati i 40 minuta je objavljen prvi članak o ovoj temi pod sljedećim naslovom:

[1]TRAGEDIJA! Poginuo motociklista u Bosanskom Petrovcu! Kazaljka mu zakucala na 200 km/h! (UZNEMIRUJUĆE FOTOGRAFIJE)

U članku se navodi kako je redakcija ovog portala dobila informaciju putem Vibera:

Na naš redakcijski Viber broj stigla je obavjest da je na lokaciji hotel Atila u Bosanskom Petrovcu poginuo motociklista. Učesnik biciklističkog maratona Bihać – Srebrenica, Muhamed Mehmedović poslao nam je vijesti i fotografije, te apel svim učesnicima u saobraćaju da obrate pažnju na bicikliste i da smanje brzinu.
“Naišli smo na zastoj u Bosanskom Petrovcu, poginuo je motociklista, kazaljka zakucala na 200km/h + auto mu oduzelo prvenstvo skrećući na benzinsku pumpu. Šaljem apel svim učesnicima u saobraćaju da smanje brzinu i pogotovo obrate pažnje na nas bicikliste kojih ima blizu 300 koji su krenuli iz Bihaća”, za Kameleon Muhamed Mehmedović.

Naša redakcija poslala je upit “Radio Kameleonu”, a do trenutka objavljivanja ove analize nismo dobili odgovor. Pitali smo da li su na bilo koji način, prije objavljivanja članka, provjerili navode vezane za brzinu, da li su kontaktirali MUP USK ili PU Bosanski Petrovac, te na koncu da li mogu na bilo koji način potvrditi tvrdnje iz članka.

“Cazin net” je u članku objavljenom 2 sata kasnije, naveo da je da se pretpostavlja kako je uzrok neprimjerena brzina, ne navodeći pritom ko pretpostavlja:

[2]Policija PS Bosanski Petrovac odmah je izašla na teren i obavlja uviđaj, a uzrok nesreće je, kako se pretpostavlja, neprilagođena brzina.

Također, navedeno je i sljedeće:

Prema nezvaničnim informacijama, u nesreći je smrtno stradao motociklista porijeklom iz Mađarske, koji je, najvjerovatnije, krenuo put Potočara.

Dalje su sa portala “Cazin net” ovaj članak preuzimali “Avaz”, “Faktor”, “RTRS”,  “Fokus”, “Kurir”, “Bišćani” i “Federalna Televizija”. Obratili smo se i portalu “Cazin net” sa upitom o izvoru navoda da je uzrok nesreće neprilagođena brzina.

“Cazin.net”:

Odgovor koji smo dobili od portala “Cazin.net” na pitanje o izvoru informacija prenosimo u integralnom obliku:

Sa druge strane “Blic Srpska info” objavio je članak u 13:48, a koji donosi drugačije tumačenje planiranog odredišta putovanja stradalog motocikliste:

Nezvanično saznajemo da su trojica motorista išli zajedno iz pravca Ključa i da se pretpostavlja da su krenuli prema moru.

Pisali smo i ovom portalu sa upitom o izvoru tvrdnji iz članka.

“Srpska info”:

Odgovor portala “Srpska info” na pitanje o izvoru informacije prenosimo u integralnom obliku:

“Poštovani, javljamo vam se u vezi vašeg upita za tekst pod naslovom: "Teška nesreća u Bosanskom Petrovcu: Poginuo motociklista iz Mađarske (VIDEO)". Informaciju smo dobili iz policije, nezvaničnim kanalima, kao što i piše u tekstu. Isto su nam rekli i očevici. Izvor, kao što znate, nismo u obavezi da vam otkrijemo. Pozdrav iz Banjaluke.”

I portal “Srpska info”, kao i “Radio Kameleon”,  donio je tačnu informaciju o uzroku nesreće. Također, “Srpska info” jedini donosi i dodatne informacije; da su na putu bila 3 motociklista u grupi, da je pronađen mobitel stradalog i da policija pokušava stupiti u kontakt sa porodicom.

U ponedjeljak ujutro, dan nakon nesreće, na portalu Ministarstva unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona objavljeno je saopštenje. Tamo se navodi da je uzrok nesreće oduzimanje prvenstva prolaza od strane automobila:

Dana 08.07.2018. godine, oko 11.15 minuta, na magistralnom putu M-103 ( M- 5) kod benzinske pumpe „ Ina“,  dogodila se saobraćajna nezgoda u kojoj su učestvovali putničko motorno vozilo marke „ Mercedes“ s kojim je upravljao Z.E. (1995) iz Bosanskog Petrovca i motocikl marke„ Kawasaki“ s kojim je upravljajo T.A.(1974) iz Mađarske. U saobraćajnoj nezgodi smrtno je stradao mađarski državljanin vozać motocikla.
Uviđajnje radnje na licu mjesta saobraćajne nezgode, obavili su istražitelji OKP PS Bosanski Petrovac pod nadzorom tužioca Kantonalnog tužilaštva te vještaka sobraćajne struke, i koji su utvrdili da je uzrok saobraćajne nezgode oduzimanje prava prvenstva prolaza od strane vozača putničkog motornog vozila Z.E. ( 1995).

Očevidac događaja koji je prijavio članak “Kameleona” našoj redakciji, također je naveo da je pogrešna tvrdnja da je “kazaljka zakucala na 200km/h”. Kako kaže, model motocikla koji je učestvovao u saobraćajnoj nesreći uopće ne posjeduje kazaljku brzinometra, obzirom da je pokazivač brzine digitalni.

Vrlo je vjerovatno da čitatelj “Radio Kameleona” koji je rekao da je kazaljka “zakucana sa 200km/h” uopće nije vidio nesreću, nego je, kako je i navedeno, naišao na kolonu, a sve ostalo izmislio iz nepoznatog razloga. Doduše, tačan je uzrok nesreće - oduzimanje prvenstva prolaza. Obzirom da nismo dobili nikakav odgovor od ovog portala, te da se članak bazira na neprovjerenoj dojavi čitatelja putem Vibera, tvrdnju o tome da je “kazaljka zakucana na 200km/h” ocjenjujemo kao lažnu vijest.

Ista je situacija i sa portalom “Cazin net”, koji je pogrešno naveo uzrok nesreće, za razliku od portala "Srpska info" koji je ispravnu informaciju objavio 2 sata ranije. "Cazin net" je za tu tvrdnju također dobio ocjenu lažna vijest.

Svi portali koji su prenijeli neki od navedena dva članka, dobili su ocjenu prenošenje lažne vijesti.

(Raskrinkavanje.ba)

Footnotes

  1. ^ CITAT: "Radio Kameleon"
  2. ^ CITAT: "Cazin net"
Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 12. 07. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Misteriozni sarajevski sastanak

Alternativna televizija je objavila informaciju da je u Sarajevu održan sas...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Lažna vijest
Maršalovi Otoci nisu legalizovali kokain

Vijest koja govori o tome da su Maršalovi Otoci legalizovali kokain prvi pu...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Klikbejt
Vježba, a ne “opsadno stanje” i “neredi”

Vježba koju je EUFOR pojačan rezervnim snagama, pripadnicima OSBiH i SIPA i...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me