Pogrešno prenesena izjava gradonačelnika Širokog Brijega

U naslovu nedavno objavljenog članka, portal “Radio Sarajevo” navodi netačnu interpretaciju izjave koju je Miro Kraljević dao prije skoro godinu dana.

Ocijenjeni članci
Radio Sarajevo Greška; Demantirano;

Redakcija “Istinomjera”, partnerskog portala “Raskrinkavanja” koji provjerava tačnost izjava javnih zvaničnika/ca, nedavno je dobila upit za provjeru tačnosti izjave gradonačelnika Širokog Brijega.  S obzirom da je redakcija “Istinomjera” utvrdila da Kraljević zapravo nigdje nije iznio tvrdnju navedenu u naslovu, dobijenu prijavu je preuzeo tim “Raskrinkavanja”.

Izjava je preuzeta iz naslova članka na portalu “Radio Sarajevo”, koji je objavljen 12. januara 2018. u sklopu serije tekstova o radu načelnika/ca i gradonačelnika/ca u prvoj godini mandata. Naslov članka je:

Gradonačelnik / Kraljević: Široki Brijeg učestvuje s 14 posto u ukupnom izvozu BiH

Cijeli članak je u formi intervjua, a nakon predstavljanja sagovornika i pitanja o postignućima ove općine, na kraju članka stoji citat:

Kroz Večer s gospodarstvenicima, tradicionalni susret privrednika s gradonačelnikom Širokog Brijega, prezentirana je privredna slika Širokog Brijega. Ako privredu Širokog Brijega uporedimo sa privredom kantona, vidimo da ono kreira 44,5 posto radnih mjesta u kantonu i 43,1 posto kantonalnih prihoda. Na državnom nivou izvoz predstavlja 14,1 posto prihoda, u Zapadnohercegovačkom kantonu to je 17,6 posto, a udio od izvoza širokobrijeških poduzeća je 20,3 posto. Najvećih 10 poduzeća u Širokom Brijegu generira 699,5 miliona KM prihoda, što je 55,6 posto prihoda svih firmi u Širokom Brijegu, te daju 1.867 radnih mjesta ili 32,2 posto zaposlenih u svim poduzećima u Širokom Brijegu.

 

Čitanjem posljednjih redova ovog članka zaključujemo da naslov nema uporište u tekstu. Naime, kao što vidimo u prethodnom citatu, načelnik je rekao da “na državnom nivou izvoz predstavlja 14,1 posto prihoda”.

Same podatke o privredi Širokog Brijega, gradonačelnik je predstavio još u februaru prošle godine, kada je u ovom gradu održana ”Večer s gospodarstvenicima”. Ni tada nije nigdje ustvrdio da “izvoz iz Širokog Brijega čini 14% izvoza BiH”.

Tvrdnja iz naslova koja govori da Široki Brijeg učestvuje s 14 posto u ukupnom izvozu BiH, izvučena je iz konteksta, te predstavlja pogrešnu medijsku interpretaciju izjave Mire Kraljevića. Stoga ovaj članak ocjenjujemo kao klikbejt.

Dodatne informacije o ispravljenoj grešci

Nakon što je objavljena ova analiza, kontaktirala nas je redakcija “Radio Sarajeva” i objasnila da pogrešna interpretacija Kraljevićeve izjave nije imala cilj privući veći broj posjeta na članak, već se radilo o nenamjernoj grešci.

Naslov originalnog članka ispravljen je i sada glasi:

Prvobitna analiza je izmijenjena, te ocijenjeni članak sada nosi oznaku “greška” i "demantirano". 

Izuzetno nam je zadovoljstvo što mediji na ovaj način reaguju na naše analize. Nadamo se da ćemo i u budućnosti koristiti medijima kao kvalitetan resurs provjere činjenica.

(Izmjena dodata 18.01.2018.)

(raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 16. 01. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 3 godine

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Marija Stojaković u novoj epizodi dezinformacija i “zavjera” na YouTube platformi

Marija Stojaković, jedna od najglasnijih zagovornica antivakcinacijskog nar...

Lažna vijest Dezinformacija Pseudonauka Teorija zavjere
Lažna vijest
Naučnici nisu “priznali da će uskoro moći da vrate mrtve u život”

Pojedini portali objavili su članak u kojem se tvrdi da su naučnici priznal...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Pseudonauka Klikbejt
Lažna vijest
Niti je Vlado Đajić primio “destilovanu vodu”, niti su vakcine “bućkuriš”

Na Facebook stranici “Dean Deki RS-Official” objavljen je status koji sadrž...

Lažna vijest Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me