Raskrinkavanje.ba

Reklama za auto predstavljena kao autentična slika trke pasa i geparda

Facebook status o besmislenosti dokazivanja u situacijama kad to nije potrebno ilustrovan je slikom početka utrke pasa među kojim se nalazi i gepard koji miruje. U statusu se netačno implicira da slika prikazuje stvarnu trku.

Na Facebook stranici Institut Genijalaca 22.6.2021. godine objavljen je status sa pričom o trci pasa i geparda, čiji je navodni cilj bio utvrditi koja životinja je brža. Gepard, međutim, u toj priči nije ni krenuo u utrku, a pouka priče je da se ne treba dokazivati u situacijama u kojima je to besmisleno. 

Priča je ilustrovana slikom početka utrke pasa, na kojoj se vidi gepard koji je ostao na startnoj poziciji i nije se pridružio utrci s psima. U priči se navodi da je koordinator utrke vidio sliku i pojasnio šta se desilo.

Psi su stavljeni da se natječu protiv geparda s ciljem da se otkrije tko je brži.
Svi su bili iznenađeni da se gepard nije maknuo sa svog mjesta pa su pitali koordinatora utrke što se dogodilo!?
Njegov odgovor nakon što je vidio ovu sliku:
"Ponekad je uvreda pokušati dokazati da si najbolji.
Ne trebamo se spuštati na tuđu razinu, da bi oni shvatili da smo najjači.
Dobro razmislite i uštedite energiju za ono što zaslužujete. 
Gepardi koriste svoju brzinu u lovu, a ne da bi dokazali psima da su brži i jači."
NE GUBITE VRIJEME DOKAZUJUĆI SVOJU VRIJEDNOST TAMO GDJE TO NEMA SMISLA.

Status na navedenoj Facebook stranici ostvario je preko 3.000 interakcija. Osim ovdje, identični statusi s ovom slikom objavljeni su na još nekoliko stranica i privatnih profila na Facebooku. 

 

Šta su činjenice?

Slika koja je objavljena uz Facebook status ne pokazuje stvarnu utrku pasa i geparda. Kako navodi američki fact-checking portal Snopes u analizi od 23.6.2016. godine, nastala je 2000. godine za potrebe marketinške kampanje za automobil Audi S4 Quattro. 

Slika, međutim, ne prikazuje istinski događaj; izrađena je 2000. godine u sklopu marketinške kampanje za automobil Audi S4 Quattro.

U analizi ovog portala stoji i da je, prema podacima online arhive reklama Coloribust, koja nije više dostupna, navedenu sliku kreirala marketinška agencija BBH London, 2000. godine. Ispod nje je ispisan slogan na engleskom jeziku: “Audi S4 Quattro. Ništa za dokazati.” 

Snopes u svojoj analizi navodi da slika ne prikazuje stvarni događaj, ali i da se trka geparda i hrtova zaista održala, i to na londonskom Romford stadionu u decembru 1937. godine. Gepardi su učestvovali i pobijedili

Slična verzija priče o bespotrebnosti dokazivanja, ilustrovana identičnom slikom, dijeli se na društvenim mrežama i na engleskom jeziku (1, 2), uz poruku “ne dokazuj se svugdje”. I u ovim se objavama tvrdi da slika prikazuje trku o kojoj se govori u priči.

Riječ je, dakle, o izmišljenoj priči o utrci pasa i geparda, a slika kojom je ona ilustrovana ne prikazuje stvarnu trku, iako se u priči sugeriše da je to slučaj. Slika je nastala za potrebe marketinške kampanje za automobil. Objavu ove priče sa slikom na Facebook stranici Institut Genijalaca ocjenjujemo kao lažnu vijest

 

(Raskrinkavanje.ba)

Pogledajte originalne članke