Foto: Rokas Tenys, Shutterstock
Na Facebooku je 9. aprila 2025. godine podijeljena objava u čijem se opisu navodi sljedeće:
Niža vremenska linija i nova tehnologija nubbin, uredjaj za kontrolu celog čovečanstva. Nova tehnologija koja se širi kao virus, koji omogućava ulazak u virtualni svet, i vraćanje u prošle snove i tačke iz vašeg prošlog života.
Da li će mnogi odabrati taj put?
U objavi su podijeljena i tri kratka snimka s TikToka. Dva prikazuju različite osobe koje u javnom prostoru koriste mali uređaj pričvršćen na sljepoočnicama. Na trećem snimku se vide kadrovi u kojima se ovaj uređaj, pod imenom nubbin, promoviše kao uređaj putem kojeg se mogu “istražiti beskrajne galaksije”, “igrati u filmskim klasicima”, “vratiti skoro zaboravljene uspomene” te “igrati najrealističnije igrice”. Navode iz ovih kadrova u snimku uživo komentariše neimenovani muškarac.
Foto: Screenshot/Facebook
Objava je do vremena pisanja ove analize ostvarila veliki broj različitih interakcija, a podijeljena je preko 190 puta.
Tvrdnje da se uređaj nubbin, koji “omogućava ulazak u prošlost”, sada “širi svijetom kao virus” mogu se pronaći u drugim objavama na Facebooku.
Impresivna kampanja za promociju popularne TV serije
Dva od tri snimka (1, 2) koji su podijeljeni u viralnoj objavi na Facebooku potječu s TikTok naloga blackmirror, na kojem su objavljeni 7. aprila 2025. godine. Na ovoj su platformi dosad zajedno ostvarili više od deset miliona pregleda.
Treći snimak iz viralne objave, u kojoj je tzv. nubbin opisan kao “uređaj za kontrolu cijelog čovječanstva”, objavio je 6. aprila britanski reper Tyrone na svom TikTok nalogu. Na polovini ekrana vide se kadrovi iz snimaka s naloga blackmirror, a na drugoj polovini Tyrone na senzacionalistički način “objašnjava” o kakvom se uređaju radi. Govori i da “postoji stranica na kojoj se nubbin može kupiti”.
U opisu ovog videa navodi se i da je nubbin “zapravo stvaran” i da “nije black mirror”.
Foto: Screenshot, TikTok
U njegovoj objavi prikazani su i kadrovi iz snimka koji je na TikToku nalogu blackmirror objavljen 3. aprila 2025.
Radi se o prvoj objavi sa spomenutog naloga kojom je zapravo lansirana velika marketinška kampanja povodom promocije nove sezone britanske TV serije “Black Mirror”, koja je na servisu Netflix premijerno prikazana 10. aprila 2025. Za potrebe ove marketinške kampanje tvorci serije osmislili su i izrazito vjerodostojnu web stranicu TCKR Systems na kojoj je uređaj nubbin - navodno čudo tehnologije - predstavljen kao stvarni proizvod putem kojeg se mogu “istraživati beskrajne galaksije” i “igrati u filmskim klasicima”, pa čak se navodno i vratiti u prošlost.
Foto: Screenshot, TCKR Systems
Neke od ovih opcija na stranici vodile su na Netflix i novu sezonu serije “Black Mirror” u vrijeme pisanja ove analize, ali arhivirana verzija naslovne stranice TCKR Systems od 3. aprila 2025. svjedoči da je u to vrijeme na stranici postojala i opcija “registracije” za one koji izraze interes za navodni uređaj.
Foto: Screenshot, TCKR Systems
Na linku na koji je vodila ova opcija sada se nalazi zatvoreni formular u kojem se navodi da je “period za regrutaciju učesnika sada zatvoren”.
To dodatno ukazuje na činjenicu da se radi o pomno osmišljenoj marketinškoj kampanji koja je trajala danima prije premijere nove sezone popularne TV serije. Uz spomenuti TikTok nalog, tvorci serije su u svrhu ove kampanje napravili i LinkedIn profil fiktivne kompanije TCKR Systems.
Foto: Screenshot, LinkedIn
Ovaj maštoviti marketinški potez nije prošao ispod radara ni medijima. Hollywood Reporter je još 3. aprila izvijestio da kreatori serije uz “promotivni video koji se dijeli na TikToku” intrigiraju publiku nubbin tehnologijom koja se pojavljuje u nekoliko epizoda nove sezone serije “Black Mirror”.
O kampanji je 15. aprila pisao i marketinški blog Famous Campaigns, navodeći da je “Netflix učinio sve za lansiranje 7. sezone ‘Black Mirrora’, pokrenuvši veoma realističnu marketinšku i PR kampanju koja briše granicu između fikcije i stvarnosti – i u tom je procesu uspješno više puta prevario internet”.
U ovom se članku navodi da je, uz sofisticirano reklamiranje, kampanja obuhvatila cijeli spektar različitih taktika, uključujući i postavljanje glumaca u javni prostor dok navodno koriste nubbin pa čak i angažovanje influensera/ki koji/e su “testirali/e” navodni proizvod.
Tehnologija koja postoji samo kao televizijski rekvizit
Unatoč domišljatoj marketinškoj kampanji i viralnosti sadržaja koji su lansirani u svrhu promocije nove sezone serije “Black Mirror”, uređaj nubbin nije stvaran niti takva napredna i prilično zastrašujuća tehnologija postoji. Nubbin, koji se u ovoj seriji pojavljuje u više različitih epizoda, zamišljen je kao moždani čip koji, nakon aktivacije onima koji ga koriste, omogućava ulazak u alternativne stvarnosti, bilo da se radi o videoigri, filmovima ili vlastitim sjećanjima i događajima iz prošlosti.
U suštini, ovaj je uređaj samo televizijski rekvizit osmišljen specifično za spomenutu TV seriju.
Ipak, ta činjenica nije spriječila širenje lažnih tvrdnji da takva tehnologija zaista postoji pa i da se “svijetom širi kao virus” i koristi za “kontrolu čovječanstva”. Radi se zapravo o još jednom pokušaju promicanja raširene teorije zavjere o navodnim tajnim planovima za “kontrolu” i “porobljavanje” svjetskog stanovništva. Ove tvrdnje nemaju utemeljenja u činjenicama, o čemu je Raskrinkavanje dosad pisalo u brojnim analizama.
Shodno navedenom, tvrdnje iz viralne Facebook objave da je nubbin uređaj za kontrolu čovječanstva i tehnologija koja se “širi kao virus” dobijaju ocjene lažna vijest i teorija zavjere. Ostala prenošenja ovih tvrdnji dobijaju ocjene prenošenje lažnih vijesti i teorija zavjere.
(Raskrinkavanje.ba)