Ronaldo nije poslao 3 aviona za gašenje požara u Amazoniji

Nije istinita informacija koja je sa društvenih mreža završila na portalu “Kurir” a koja govori da je Cristiano Ronaldo poslao “tri aviona za gašenje požara u Amazoniji”. 

Ocijenjeni članci
Kurir Lažna vijest; Kolektiv Prenošenje lažnih vijesti;

Na Facebook stranici “Gracanicaa 28. avgusta objavljena je fotografija Cristiana Ronalda uz opis koji govori da je poslao “tri svoja privatna aviona kapaciteta 80.000 litara vode za gašenje požara u Amazoniji”.

1

Samo nekoliko minuta kasnije, istu fotografiju i isti opis objavila je i stranica “FC Juventus Ex-Yu”, a dan kasnije i “Tesanj 24

 

A onda je 30. avgusta “Kurir” objavio članak pod sljedećim naslovom:

VELIKO SRCE KRISTIJANA RONALDA: Fudbaler Juventusa unajmio tri aviona da gase požare u Amazoniji (FOTO)

“Kurir” međutim nije iskoristio ni jednu od tri navedene Facebook stranice koje su priču objavile na našim jezicima kao izvor, pa je zbog toga i priča malo drugačija. U “Kurirovoj” verziji, koja je zapravo snimak ekrana na kojem se vidi objava sa sličnom pričom na engleskom jeziku, Ronaldo je navodno “unajmio tri aviona”:

Fudbaler Juventusa Kristijano Ronaldo uključio se u akciju gašenja požara u Amazoniji.
Više hiljada požara bukti širom amazonskih kišnih šuma u Brazilu, u najvećoj vatrenoj stihiji u poslednjih deset godina.
Ronaldo je unajmio tri aviona da vodom gase požare.
Kristijana zbog stava u javnosti većina smatra arogantnim, ali je Portugalac mnogo puta do sada pokazao da ima veliko srce.

Isti članak prenio je i portal “Kolektiv.me”. O ovoj priči već je pisao portal za provjeru činjenica na engleskom jeziku “Newsmobile”, koji je također dio međunarodne mreže za provjeru činjenica (IFCN) kao i “Raskrinkavanje”. Obzirom da je informacija o tome da je Ronaldo unajmio ili poslao svoja tri aviona za gašenje požara u Amazoniji bila dostupna samo na nekoliko neautentičnih profila i stranica na društvenim mrežama, ekipa “Newsmobile” je priču ocijenila lažnom. 

Međutim, “Raskrinkavanje” je u potrazi za dodatnom potvrdom o tome da se radi o izmišljenoj priči kontaktiralo “Gestifute” - agenciju koja zastupa Cristiana Ronalda. Na naše pitanje da li je informacija istinita odgovorili su:

Nismo upoznati sa navedenom informacijom i ne vjerujemo da je istinita.

Obzirom na odgovor koji smo dobili, članak na “Kuriru” koji je prvi portal koji je objavio priču na našim jezicima ocjenjujemo kao lažnu vijest, dok će portal “Kolektiv” dobiti ocjenu prenošenje lažne vijesti. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 01. 09. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 2 nedjelje

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Vladimir Putin nije izgubio vlast u Moskvi 

Ujedinjena Rusija, stranka koja podržava Vladimira Putina, pretrpjela je gu...

Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Klikbejt
Analiza
Pregled sedmice: od Povorke ponosa do “čovjekolikih bića" na Blidinju i u Kalesiji

O prvoj bh. Povorci ponosa plasiran je niz dezinformacija i malicioznih čla...

Lažna vijest
U Kalesiji nije “rođeno čovjekoliko janje sa sedam nogu”

Fotografija za koju se tvrdi da prikazuje “čovjekoliko janje” iz Kalesije,...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me