Ruska vojska u svemir nije poslala tajni satelit

Ministarstvo odbrane Rusije nedavno je lansiralo novi satelit u svemir, što je nekoliko portala odlučilo da predstavi na senzacionalistički način, navodeći da je u pitanju “tajni setelit”.

Ocijenjeni članci
Krstarica Dezinformacija; Klikbejt; Informer Dezinformacija; Klikbejt; IN4S Dezinformacija; Klikbejt; Sputnik Dezinformacija; Klikbejt; Demantirano; Webtribune Dezinformacija; Klikbejt; Kozarski Dezinformacija; Klikbejt;

Vijest o tome da je Rusija lansirala satelit u svemir, portal Sputnik objavio je 26. novembra ove godine sa sljedećim naslovom:

Ruska vojska poslala tajni satelit-inspektor u svemir – VIDEO

Izvor videa koji je objavljen je Zvezda, ruska TV stanica, koju vodi rusko ministarstvo odbrane. 

Na osnovu informacije objavljene, između ostalog, i na stranici ruskog ministarstva odbrane i na Zvezdi, očigledno je da nije riječ o lansiranju nikakvog "tajnog satelita". Informacija je dostupna na ovom linku, u prevodu na engleski jezik, pod naslovom:

Ruske vazduhoplovne snage uspješno lansirale raketno vozilo Soyuz-2 iz kosmodroma Plesetsk.

Uprkos tome, portali In4s, Informer i Krstarica su prenijeli ovaj članak, sa identičnim naslovom, navodeći Sputnik kao izvor dok je anonimni portal Kozarski takođe koristio isti naslov ali bez navođenja izvora.

Na anonimnom portalu Webtribune objavljen je, takođe, identičan članak, bez navođenja izvora, uz nešto drugačiji naslov:

Ruska vojska poslala tajni satelit u svemir – VIDEO

S obzirom na to da naslov ne odgovara sadržaju, odnosno da setelit nije "tajni" jer je rusko ministarstvo odbrane lansiranje satelita objavilo na zvaničnom sajtu, članak objavljen na portalu Sputnik i svim ostalim portalima, navedenim u analizi, će dobiti ocjenu klikbejt i dezinformacija.

Redakcija Sputnika je nakon upita Raskrinkavanja promijenila naslov svog članka koji sada ne sadrži riječ "tajni", zbog čega članak Sputnika dobija i ocjenu demantirano

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 07. 12. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 2 godine

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ne, u Kanadi ne odvode djecu nevakcinisanih roditelja

Na društvenim mrežama kruži neutemeljena tvrdnja da u Kanadi “odvode djecu...

Lažna vijest Teorija zavjere
Dezinformacija
Klikbejt naslovi o Dodikovom “poniženju” u Rusiji

Izvještavajući o odgovoru Ruske Federacije na pismo dva člana Predsjedništv...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Joe Biden “zaražen koronom” samo u klikbejt naslovu

Portal Slobodna Bosna je u naslovu svog članka ustvrdio da je predsjednik S...

Lažna vijest Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me