Šešelj ni prošle ni ove godine nije bio u Sarajevu

“BH magazin” je 2016. objavio satirični članak o Vojislavu Šešelju. Isti članak u više navrata su prenosili drugi mediji, a najgori slučaj je portal “Saznajemo” koji je dobio ocjenu lažna vijest.

Raskrinkali smo
Saznajemo.net Lažna vijest; Sarajevo Grad Satira;

Portal “BH magazin” objavio je 16. oktobra 2016. satirični članak pod naslovom „TRESE SE BOSNA: Vojislav Šešelj iznenada stigao u Sarajevo i prošetao Baščaršijom“.

Vojislav Šešelj predsjednik Srpske radikalne stranke iznenada se pojavio u Sarajevu a srdačno ga je dočekalo pedesetak sarajlija srpske nacionalnosti.. Šešelj je kako kaže došao iz prkosa u nadi da će ga neko uhapsiti ali je rekao da je iznenađen dočekom te da mu je drago što vlasti BiH nemaju hrabrost za to.
Ovaj dolazak je podigao cijelu javnost na noge, a bacio negativnu sliku na BiH vlasti koje nisu spriječile ovog zlotvora da se pojavi u glavnom gradu BiH.
Ovu informaciju je za Bhmagazin dostavio jedan od građana Sarajeva koji je slikao Šešelja..”


Na kraju članka koji je objavljen na poralu “BH magazin” stoji da je tekst satiričnog karaktera.  Posljednja verzija ovog članka snimljena je putem alata koji ahivira sadržaj na internetu 3. aprila 2017.

BH magazin:

Navedeni portal više ne postoji. Putem sačuvanih verzija, pronašli smo da je ovaj portal bio povezan sa Facebook stranicom “Teorije zavjera” koja i dalje postoji i broji preko 10.000 pratioca.

Navedena stranica sada dijeli sadržaj sa nekoliko portala: bhpress.info, puls24.info, direktno.info - svi registrovani na ime Aldina Siranovića (kao i veliki broj drugih portala). Tako nam je ova analiza otkrila još jedan primjer “farme portala”, o kojima ćete moći čitati na “Raskrinkavanju” u narednim danima.

Vratimo se navodnoj Šešeljovoj posjeti Sarajevu. Dakle, izvor ove vijesti je “BH magazin” koji je vijest objavio kao satiričnu, što je jasno i naznačeno. S obzirom da sam portal više ne postoji, analiza je usmjerena ka portalima koji su ovu vijest prenijeli.

Vijesti iz regije” prenijele su ovaj članak prvi put 16. oktobra 2016. godine, istog dana kada je članak prvobitno objavljen na portalu “BH magazin”. “Vijesti iz regije” također su naglasile da je u pitanju saritični sadržaj, u što se možemo uvjeriti putem verzije ovog članka spremljene na dan kada je objavljen, te je zbog toga članak označen kao satira.

Članak je više pute dijeljen na različitim Facebook stranicama koje su, kao i sam portal “Vijesti iz regije” dio velike “farme lažnih portala”, u kojoj se nalazi i stranica “Sarajevo grad II”. Na njoj je članak podijeljen istog dana kada je objavljen - 16. oktobra 2016. Stranica “Sarajevo grad” ponovo je podijelila isti članak 30. septembra 2017.

Pored ovih portala, članak je prenio i portal “Saznajemo”, gdje je objavljen krajem novembra 2017. godine.

U nepotpisanom članku, bez navođenja izvora, satirični sadržaj predstavljen je kao stvarna vijest. Iz tog razloga, “Saznajemo” je za ovaj pokušaj predstavljanja satire kao činjenice, dobio ocjenu lažna vijest.

 

(raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 21. 12. 2017 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godinu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
“Tači brani Bosnu” u produkciji lažnih medija

Facebook objava predsjednika Kosova Hašima Tačija iz januara ove godine, poslužila...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Dezinformacija
Kupci mobilnih telefona nisu prevareni

Jedan komentar na Twitteru bio je dovoljan da “Telegraf” o tome napiše...

Dezinformacija Klikbejt Demantirano
Lažna vijest
Čola, Amir Kazić Leo i nepostojeća napomena o satiri

Satirična vijest objavljena u januaru 2018. već godinu dana luta po različitim...

Lažna vijest Dezinformacija Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me