Sramno izvještavanje “TV1”: Migrant od žrtve pretvoren u napadača

Fizički napad jednog stanovnika Velike Kladuše na migrante i policajce, na web portalu “TV1” predstavljen je kao “krajiško migrantsko ludilo”. U nevjerovatnom tekstu koji je propratio video snimak, činjenice su doslovno izvrnute naopako.

Ocijenjeni članci
TV1 Demantirano;

Putem društvenih medija se proširio snimak koji je nastao u Velikoj Kladuši 16.10.2018. godine, na kojem se vidi kako osoba naoružana nožem nasrće na migrante i policajce. Video je objavljen na Facebook stranici portala “Cazin net” 17. oktobra u 8 sati ujutro (LINK).

Scena koja se vidi na snimku je vrlo uznemiravajuća: napadač se upućuje ka grupi migranata koji nailaze iz druge ulice, udara jednog od njih i juri ga kada on počne bježati. Policija uglavnom stoji i posmatra šta se dešava, ne reagujući, niti pokušavajući da ga zaustavi. Nasilno ponašanje se nastavlja u narednih nekoliko minuta, a napadač se zatim usmjerava i na policajce. Na kraju snimka, policija ga konačno hvata i privodi.

Od samog početka je jasno da napadač nije jedan od migranata, jer se čuje kako govori na našem jeziku i evidentno su migranti bili predmet njegovog napada.

Par sati nakon objavljivanja snimka, isti je prenijet na portalu televizije “TV1”, uz tekst koji govori o nasilnim migrantima, a stvarnog nasilnika opisuje kao “pomahnitalu izbjeglicu”:

Krajiško migrantsko ludilo: Ganjao i napadao prolaznike i policajce
Ono što ćete moći vidjeti na snimku ispod je očit dokaz koliko pojedini migranti zloupotrebljavaju gostoprimstvo BiH i Krajine.
Očito je bahatost i idiotizam jači od razuma. Ne znamo gdje je nastao snimak objavljen na Facebook stranici portala cazin.net, ali ono što se vidi pokazuje u kakvim problemima su građani i policajci u Krajini.
Nekoliko osoba moralo je dobro potrčati ulicama Velike Kladuše, da bi se spasilo pomahnitale izbjeglice koja valjda želi ući u evropsku civilizaciju a svoje bjesnilo ispucati u BiH.
U jednom trenutku je i policajac morao da se sklanja, ali na svu sreću na kraju su pripadnici policije uspjeli da savladaju idiota koji je napadao narod. Tokom savladavanja napadača, dvojica drugih migranata pokušali su ga spasiti od policije, ali bezuspješno.

Koristeći emocionalno nabijen narativ, portal “TV1” je u potpunosti netačno predstavio ono što je prikazano na snimku.

Nekoliko minuta prije nego je “TV1” objavio svoj članak i pokazao kako novinarstvom ne treba da se bavi, “Klix” je uradio ono što je prije objavljivanja ičega bilo neophodno - kontaktirao MUP USK. U svom članku “Mladić uhapšen jer je fizički napadao migrante na ulici u Velikoj Kladuši” “Klix” donodi izjavu glasnogovornice MUP USK u kojoj ona pojašnjava šta se zapravo desilo.

“Raskrinkavanje” je također kontaktiralo glasnogovornicu MUP USK Snežanu Galić koja nam je potvrdila pisanje “Klixa”:

Napadač je mladić iz Velike Kladuše, 1994. godište i riječ je o osobi sa određenim psihičkim problemima koji je od ranije poznat policiji zbog svojih ispada. On je i 11. oktobra je priveden zbog narušavanja javnog reda i mira u Velikoj Kladuši i prebačen u Kantonalnu bolnicu u Bihaću, da bi dan kasnije opet bio priveden i prebačen u bolnicu.

Galić je navela kako je incident koji je objavljen na snimku započeo u ugostiteljskom objektu odakle je napadač izbačen, te je svoj ispad nastavio na ulici nasrćući na migrante. U blizini incidenta su se zatekli policajci koji nisu bili na dužnosti i koji su također bili meta napada.

Na našu informaciju da je TV1 objavio vijest u kojem je migrant predstavljen kao napadač i da su ga drugi migranti pokušali spasiti od policije, Galićeva nam je rekla:

Daleko od toga da se može reći kako je situacija sa migrantima “med i mlijeko”, u ovom slučaju nije bilo nikakvog govora o napadu od strane migranata. Šta više, migrant je bio taj koji je pomogao policiji i oduzeo nož od napadača, nakon čega je napadač lišen slobode.

Da je autor članka na portalu TV1 imao agendu “ocrnjivanja” migranata, dovoljno govori rječnik koji je koristio u svom tekstu. Činjenica da prije objavljivanja teksta nije provjerio istinitost ničega što u njemu piše to dodatno potvrđuje. U jednoj rečenici govori kako nije poznato gdje je snimak napravljen, da bi već u sljedećoj rekao kako je nekoliko ljudi trebalo potrčati ulicama Velike Kladuše “da bi se spasilo pomahnitale izbjeglice koja valjda želi ući u evropsku civilizaciju a svoje bjesnilo ispucati u BiH.”

Zbog činjenice da je događaje zabilježene na snimku predstavio na način koji nimalo ne odgovara istini - štaviše, prikazuje situaciju potpuno suprotnom u odnosu na činjenično stanje - članak će dobiti ocjenu lažna vijest. Zbog evidentne emocionalne nabijenosti prilikom pisanja članka i očitog animoziteta prema migrantima, članak će dobiti i ocjenu pristrasno izvještavanje.

Napomena: 17.10.2018.
 

Nakon objavljivanja analize, našoj redakciji javio se urednik portala "TV1". Njegovu poruku prenosimo u integralnom obliku:

"Poštovana/i, redakcija portala tv1.ba apsolutno je svjesna pogreške koja je napravljena danas. Zahvaljujem Vam se na ukazanoj grešci i analizi. Saopštenje povodom greške sam lično napisao i objavio ovdje http://tv1.ba/vijesti/saopstenje-povodom-objave-lazne-vijesti-na-portalu-tv-1/.
Vijest sam nakon dugog promišljanja odlučio ukloniti. Razlog nije pokušaj uklanjanja greške (šteta je već učinjena), već se bojim da bi ista, zahvaljujući neistinitosti podataka i emotivnom naboju u tekstu mogla naknadno učiniti još više šteta onima koji to ne zaslužuju - migrantima. "
​​​​​​

 

U saopštenju objavljenom na portalu "TV1" navedeno je:

Saopštenje povodom objave lažne vijesti na portalu TV 1
Poštovane/i, baš kao i naše kolegice i kolege sa TV 1, uredništvo portala TV1.ba se zalaže za pravovaljano i nepristrasno izvještavanje. Novinarski integritet naših uposlenika važan je ne samo nama, već i našoj publici koja upravo iz tog razloga bira TV 1 i TV1.ba kao izvore informisanja.
Dobili smo nekoliko pritužbi nakon što je na portalu TV 1 (www.tv1.ba), 17. oktobra u 10:34 objavljena vijest naslova “Krajiško migrantsko ludilo: Ganjao i napadao prolaznike i policajce”. Analizom objavljenih podataka i metoda koje je autor koristio da bi došao do istih, došli smo do zaključka da je objavljena vijest lažna.
Nažalost, novinar TV 1 je iznio netačne informacije koje, uz evidentno korištenje emocinalno nabijenog narativa, poprimaju maliciozan karakter. Iznesenome se protivimo i kao novinarke/i i kao građanke/i Bosne i Hercegovine.
Ekipa TV 1 već mjesecima objektivno izvještava o problemima sa kojima se migranti susreću u Bosni i Hercegovini. Svi ti audio, video i pisani materijali su javno dostupni na našim kanalima, pa je sasvim jasno da su informacije i načini na koji su iste iznesene u spornom tekstu u potpunoj suprotnosti sa našim dosadašnjim radom.
Ovom prilikom upućujemo izvinjenje svim našim čitateljicama, čitateljima, kolegicama i kolegama, te se zahvaljujemo svima koji su nam obratili pažnju na tendeciozno i pogrešno izvještavanje.
S poštovanjem

Obzirom na pravovremenu reakciju, činjenicu da je uredništvo portala "TV1" kontaktiralo "Raskrinkavanje", te na objavljen demantij, članak dobija ocjenu demantirano

U ovom slučaju, "TV1" se ponijela izuzetno profesionalno i odgovorno. U kratkom vremenskom periodu od objavljivanja naše analize uslijedila je ispravna reakcija uredništva "TV1" koja drugim medijima može poslužiti kao primjer dobre prakse. Nakon uviđanja greške, ista je ispravljena uz izvinjenje - što si trebao uraditi i svaki drugi mediji za čiji se medijski izvještaj dokaže da sadrži bilo koji oblik manipulacije. 

(raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 17. 10. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 11 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Dezinformacija
Vladimir Putin nije izgubio vlast u Moskvi 

Ujedinjena Rusija, stranka koja podržava Vladimira Putina, pretrpjela je gu...

Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Klikbejt
Analiza
Pregled sedmice: od Povorke ponosa do “čovjekolikih bića" na Blidinju i u Kalesiji

O prvoj bh. Povorci ponosa plasiran je niz dezinformacija i malicioznih čla...

Lažna vijest
U Kalesiji nije “rođeno čovjekoliko janje sa sedam nogu”

Fotografija za koju se tvrdi da prikazuje “čovjekoliko janje” iz Kalesije,...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me