Svega pomalo: Lica iz vlasti, diplomatski izvori, Nikola Špirić i engleska tajna služba

Ova analiza je označena kao: Razabiranje

„Infosrpska“ tvrdi da je novinar i urednik portala ,,Žurnal“ Avdo Avdić u službi Obavještajno bezbjednosne agencije BiH, bez ponuđenih bilo kakvih dokaza za tu tvrdnju.

Raskrinkali smo
Infosrpska Lažna vijest; Teorija zavjere; Pristrasno izvještavanje; RTRS Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Pristrasno izvještavanje; Srna Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Pristrasno izvještavanje; Alternativa Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Pristrasno izvještavanje; Princip Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Pristrasno izvještavanje; Prijedor24h Prenošenje lažnih vijesti; Teorija zavjere; Pristrasno izvještavanje;

„Inforsrpska“ nastavlja ustaljenu praksu objavljivanja lažnih vijesti i teorija zavjere sa jasnom političkom pozadinom. Nakon tvrdnji da su Koalicija “Pod lupom” i Dino Jahić (Centar za istraživačno novinarstvo iz Srbije)  “Soroševi plaćenici”, portal “Infosrpska” ovog puta targetira novinara „Žurnala“, Avdu Avdića.

Članak čiji je cilj profesionalna i lična diskreditacija Avdića, objavljen je 23. decembra pod naslovom:

„NOVINAR AVDO AVDIĆ U SLUŽBI OBA-E”

Osim tvrdnje da je Avdo Avdić u službi Obavještajno bezbjednosne/sigurnosne agencija BiH (OBA/OSA BiH), u članku se tvrdi da je na platnoj listi zajedno sa još nekoliko novinara, čija imena nisu navedena. Da stvar bude apsurdnija, članak koji tvrdi da otkriva agente obavještajnih službi napisan je prilično “policijskim” stilom, uz rogobatne konstrukcije poput “novoizabranih lica u zajedničkim organima” i “djelovanja u pravcu realizacije zadataka”.

„Obavještajno bezbjednosna agencija BiH (OBA-OSA) na čijem čelu se nalazi bivši telohranitelj Alije Izetbegovića Osman Mehmedagić zvani Osmica, već godinama na svom platnom spisku ima nekoliko novinara, preko kojih medijski diskredituje većinu vodećih političara iz Republike Srpske, putem operativnih akcija koje sprovode. Tim akcijama, koje su uperene prema licima iz vlasti Republike Srpske i novoizabranim licima njihovim u zajedničkim organima BiH, pod izgovorom za navodno smanjenje ruskog uticaja unutar BiH, rukovodi Trifko Buha, zamjenik direktora Obavještajno bezbjednosne agencije BiH, koga je na tom mjesto postavio bivši član Predsjedništva BiH Mladen Ivanić, saznaje Infosrpska iz diplomatskih izvora .“

Problem sa člankom objavljenim na portalu „Infosrpska“ nije samo u pozivanju na jedan („diplomatski“) anonimni izvor. Dobijanje informacija od anonimnih izvora može biti legitimna praksa ali samo ako je slijede i drugi koraci čija je svrha provjera informacije. To se u ovakvim člancima po pravilu ne dešava, a informacije dobijene od navodnih anonimnih izvora se u najvećem broju slučajeva ispostavljaju potpuno izmišljenim.  

Osim ovog ustaljenog postupka, članak zapravo kao ključni argument da novinar Avdić radi za OSA BiH, navodi - njegovu profesiju.  Konkretno, Avdićevo pisanje “negativnih članaka o Nikoli Špiriću”:

"Tako u pravcu realizacije tih zadataka djeluje i novinar Avdo Avdić, dugogodišnji saradnik ove službe, inače urednik na portalu ,,Žurnal info,,, sa kojim službene kontakte, za teme iz Republike Srpske, održava Sandro Kočić, pomoćnik načelnika odjeljenja za suprostavljanje organizovanog kriminala u centru OBA Banja Luka. Tako je, između ostalog, po nalogu svojih poslodavaca iz bosanske obavještajne službe, Avdić objavio više novinskih članaka protiv poslanika Nikole Špirića, penzionisanog zamjenika direktora OBA Riste Zarića i drugih s ciljem direktne diskreditacije.“

Na kraju članaka, nepoznati/a autor/ica najavljuje da će u narednom periodu objaviti imena ostalih novinara koji su u službi OSA, čiji rad, kako se tvrdi, koordinira jedan od šefova engleske obavještajne službe.

“Zajedničkim aktivnostima OBA BiH, novinara Avde Avdića i portala 'Žurnal.info', kao i još nekih novinara čija ćemo imena uskoro objaviti, koordinira jedan od šefova engleske obavještajne službe", naveo je diplomatski izvor portala 'Infosrpska'.“

Kao i uvijek, članak je u rekordnom roku - za manje od dva sata - završio na portalima javne novinske agencije RS; javnog emitera, RTRS; te banjalučke “Alternativne televizije”.

S obzirom da u članku objavljenom na portalu „Infosrpska“ nisu navedeni nikakvi dokazi za iznesene tvrdnje, članak ocjenjujemo kao lažnu vijest i teoriju zavjere, dok mediji koji su prenijeli članak dobijaju ocjenu prenošenje lažne vijesti. S obzirom da ne postoji nikakva naznaka da je tražen komentar Avde Avdića ili bilo koje “prozvane” osobe prije objavljivanja ovog teksta, ocjenjujemo ga i kao pristrasno izvještavanje.   

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Tijana Cvjetićanin Objavljeno: 25. 12. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 3 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Od satire do vijesti - opet

Satirična vijest iz 2015. godine o djevojčici koja je zatrudnila od vakcine...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Satira
Lažna vijest
Portal “Narodni” o ubistvu Davida, operaciji Lepe Brene i bratu Jale Brata

Video-snimci koje je Davor Dragićević objavio na Facebook grupi “Pravda...

Lažna vijest Klikbejt
Lažna vijest
Klikbejtom do smrti

I pored toga što javne ličnosti ne uživaju – i opšteprihvaćeno je da...

Lažna vijest Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me