Top Vijesti Balkan: Izmišljanje izjava javnih ličnosti za klikove

Portal Top Vijesti Balkan u “lovu na klikove” svakodnevno objavljuje članke sa manipulativnim i senzacionalističkim naslovima.

Ocijenjeni članci
Top Vijesti Balkan Lažna vijest; Klikbejt; Ispravljeno; Top Vijesti Balkan Lažna vijest; Klikbejt; Ispravljeno; Top Vijesti Balkan Lažna vijest; Klikbejt; Ispravljeno; Top Vijesti Balkan Lažna vijest; Klikbejt; Ispravljeno; Top Vijesti Balkan Lažna vijest; Klikbejt; Ispravljeno;

Anonimni portal Top Vijesti Balkan jedan je od portala koji svakodnevno izmišlja i objavljuje dezinformativan sadržaj na svojoj web stranici, koji pritom “ukrašava” senzacionalističkim naslovima i mizoginim dosjetkama. 

Jedna od manipulativnih taktika kojom se u “lovu na klikove” koristi ovaj portal, a na koju ćemo se osvrnuti u ovoj analizi, jeste “nadograđivanje” ili potpuno izmišljanje izjava političara/ki ili estradnih ličnosti.

Tako su u proteklom mjesecu objavljeni članci sa sljedećim naslovima:

“Mene je zaobišao jer nemam ciganske krvi..” Dodikova ćerka o Draškovoj aferi sa Tanjom Savić…(FOTO)

Premijerka Brnabić o NAPADIMA na Vučićevog sina: “Ko još jednom darne SRPSKOG SINA, platiće DEBELO”

TRESE SE ESTRADA! ŽESTOK OKRAŠAJ! LEPA BRENA BRUTALNO NAPALA DRAGANU MIRKOVIĆ! “Sram te bilo, SELJANČICA, naduvana veličino…”

“Šta sam ja bogu skrivio, kud na mene?!”OPLJAČKAN ŽELJKO MITROVIĆ! Tokom ŽURKE iz Zadruge UKRADENA oprema od 40.000 €!

“A gde su MOJE pare?” UDOVICA ŠABANA ŠAULIĆA ĆE DA TUŽI DRAGANA BJELOGRLIĆA ZBOG FILMA ”TOMA”!- Udovica pokojnog kralja mnogo povređena…

U članku koji prenosi tweet Gorice Dodik, objavljenom 17.10.2021. godine, ne spominje se citat iz naslova. U članku se navodi njen tweet u vezi sa glasinama o privatnom životu gradonačelnika Banje Luke Draška Stanivukovića, međutim navodna izjava koja se pojavljuje u naslovu se ne spominje u samom tekstu članka. 

Sada se oglasila i Gorica Dodik, poznata kći još poznatijeg političara Milorada Dodika. Bila je izuzetno oštra po tom pitanju, jer se zna da njen otac i Stanivuković nisu u najboljim odnosima.

“Naravno, jednu iznajmi da mu glumi devojku, drugu plati da ništa ne demantuje, sa trećom se snima. Prave od njega nekog frajera, a svi znaju pravu istinu pa i ovi što ga brane”, Gorica je na ovaj način rekla da Draško nije toliko ženskar koliko ga prikazuju u javnosti.

Google pretragom navoda iz naslova, osim nekolicine klikbejt naslova koji sadrže iste tvrdnje, nismo pronašli dokaze da je Dodik ikada izgovorila ili objavila riječi koje su joj pripisane.

Članak, objavljen 31.10.2021. godine, u čijem se naslovu tvrdi da je Ana Brnabić rekla da će oni koji “darnu” sina predsjednika Republike Srbije Aleksandra Vučića “debelo platiti”, u samom tekstu također ne sadrži te tvrdnje. U članku se navodi tweet premijerke Brnabić, međutim navodi iz naslova se ne pojavljuju nigdje u tekstu. 

Sada je premijerka Srbije Ana Brnabić stala u obranu samog Danila, ali i Aleksandra Vučića. Poznato je da je prmijerka Ana u jako dobrim odnosima s predsjednikom Srbije.

Sada je rekla da očekuje da će samo čuti Danila kako sleti negdje s Enterpriseom. “Inicijativa za Požegu” se prije nekoliko dana oglasila priopćenjem u kojem se navodi da je Danilo vozio Lexusa, a da ga slijede automobili s rotacijama, što je svakako jedna velika neistina.

Kao što je slučaj i u prva dva članka, navodna izjava pjevačice Lepe Brene u kojoj vrijeđa kolegicu Draganu Mirković, a koja se može pročitati u naslovu članka objavljenog 26.10.2021. godine, također je izmišljena. Članak izdvaja dijelove intervjua koji je Lepa Brena dala za časopis Sabor i u kojem je govorila o svom odnosu sa kolegicom. Ipak, u tekstu članka ne navode se navodne izjave citirane u naslovu.

U članku objavljenom 1.11.2021. godine, navodi se da je direktor televizije Pink Željko Mitrović opljačkan u julu ove godine, u toku proslave koju je organizovao nakon završetka četvrte sezone reality emisije “Zadruga”. U članku se, kao i u naslovu, navodi da je sa imanja na kojem se održavala proslava ukradena oprema u vrijednosti 40.000 eura. Ipak, izjava Mitrovića koja je  u naslovu stavljena pod navodnike, ne nalazi se u tekstu članka.

U naslovu članka objavljenog 28.10.2021. godine, navodi se tvrdnja da će udovica pjevača Šabana Šaulića tužiti Dragana Bjelogrlića zbog filma “Toma”, popraćena i navodnom izjavom u kojoj udovica pita gdje je njen novac. Ipak, u tekstu članka se navodi da bi Šaulićeva porodica mogla tužiti Bjelogrlića zbog načina na koji je Šaulić predstavljen u filmu, a ne zbog novca, dok pomena citirane izjave iz naslova ili riječi ”novac” - nema.

U svih pet slučajeva koje smo naveli, riječ je člancima koji sadrže tačne informacije i koji su preuzeti iz drugih medija, ali koji su opremljeni naslovima u kojima su u potpunosti izmišljene izjave aktera/ki članka.

Shodno činjenicama, spomenute tvrdnje i lažne citate u naslovima portala Top Vijesti Balkan ocjenjujemo kao klikbejt i lažnu vijest.

Napomena

9.11.2021.
Nakon objave ove analize, portal Top Vijesti Balkan ispravio je netačne navode iz naslova svojih članaka, stoga im dajemo i ocjenu ispravljeno.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Nerma Šehović Objavljeno: 05. 11. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 4 sedmicu

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Ne, u Kanadi ne odvode djecu nevakcinisanih roditelja

Na društvenim mrežama kruži neutemeljena tvrdnja da u Kanadi “odvode djecu...

Lažna vijest Teorija zavjere
Dezinformacija
Klikbejt naslovi o Dodikovom “poniženju” u Rusiji

Izvještavajući o odgovoru Ruske Federacije na pismo dva člana Predsjedništv...

Dezinformacija Klikbejt
Lažna vijest
Joe Biden “zaražen koronom” samo u klikbejt naslovu

Portal Slobodna Bosna je u naslovu svog članka ustvrdio da je predsjednik S...

Lažna vijest Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me