Tragedija u Posušju: Medijskom brzopletošću do greške u izvještavanju

Među prvim informacijama o novogodišnjoj tragediji u Posušju, u kojoj je život izgubilo osam mladih osoba, pojavila se i tvrdnja da su među nastradalima bile još dvije osobe koje se nalaze u teškom stanju. Ipak, radilo se o grešci koju je na putu ka mjestu tragedije na svom Twitter profilu objavio novinar Federalne televizije Sanel Kajan.

Ocijenjeni članci
Crna Hronika Greška; Ispravljeno; Oslobođenje Greška; Ispravljeno; Sarajevo Grad Greška; BH Magazin (.com) Greška; Hayat Greška; Ispravljeno;

Na portalu Crna hronika 1. januara 2021. godine objavljen je članak pod sljedećim naslovom:

DETALJI TRAGEDIJE U POSUŠJU: 10 MLADIH SPAVALO U VIKENDICI, SAMO DVOJE PREŽIVJELO!

U članku, između ostalog, piše: 

Na Tribistovu, u općini Posušje, dogodila se tragedija u kojoj je, prema još uvijek neutvrđenim informacijama, život izgubilo osam mladih osoba. Na putu do mjesta tragedije, saznajemo da je 10 mladih osoba bilo u vikendici, u selu Tribistovo, kod Posušja. Dvoje je živo, ali u teškom stanju uzrokovanim trovanjem

Iako je u članku ovog portala kao izvor naveden portal Federalna (.ba), u najranijoj, arhiviranoj verziji tog članka, tvrdnja o dvoje preživjelih se ne može pronaći.

Tragom ovih navoda, otkrili smo da se ista tvrdnja pominje i u člancima nekolicine drugih portala, uključujući i Oslobođenje. Oslobođenje je, pak, u svom članku objavilo i da je izvor tvrdnje o dvoje preživjelih novinar Federalne Televizije Sanel Kajan, koji je na svom Twitter profilu objavio sljedeće:

Na putu do mjesta tragedije, doznajem da je 10 mladih osoba bilo u vikendici, u selu Tribistovo, kod Posušja. 8 mrtvih! Dvoje je živo, ali u teškom stanju, s trovanjem. Informacije kojima trenutno raspolažem govore da su se ugušili od otrovnih gasova agregata za struju. — Sanel Kajan (@SanelKajan) January 1, 2021

Članke s istom tvrdnjom o dvoje preživjelih objavili su i portali Hayat, Sarajevo Grad i BH Magazin.

U međuvremenu, pomenuti tweet sa Kajanovog profila je obrisan, a iz mnogobrojnih izvora je potvrđeno da u vikendici u trenutku nesreće nije bilo deset, već osam osoba, te da nijedna od njih, nažalost, nije preživjela. 

S obzirom na to da se radi o dezinformaciji koju je novinar, kako je navedeno u objavi, dobio na putu ka mjestu tragedije, ta da je ista ubrzo uklonjena, ovu tvrdnju na portalu Crna hronika, ali i svim ostalim portalima koji su je prenijeli, ocjenjujemo kao grešku

Napomena, 20.01.2021.

Portal Oslobođenje je u originalnom članku ispravio netačne navode, pa u skladu sa izmijenjenom metodologijom (link), članku ovog portala dodijeljena je i ocjena ispravljeno. 

Napomena, 21.01.2021.

Portali Hayat i Crna hronika su u originalnom članku ispravili netačne navode, pa u skladu sa izmijenjenom metodologijom (link), člancima ovih portala dodijeljena je i ocjena ispravljeno. 

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Elma Murić Objavljeno: 19. 01. 2021 | Zadnji put osvježeno: prije 6 mjeseci

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Besmisleni “eksperiment” s prašinom i magnetom kao opravdanje za opasno odvraćanje od vakcinacije

U snimku koji je postao vrlo popularan na društvenim mrežama, muškarac izvo...

Lažna vijest Teorija zavjere
Prenošenje lažnih vijesti
Stara kompilacija netačnih tvrdnji o vakcinama “oživljena” u vrijeme imunizacije protiv Covid-19

U videosnimku koji godinama kruži internetom, klinička embriologinja i prot...

Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Pseudonauka
Lažna vijest
Stari spisak mogućih neželjenih reakcija na vakcine protiv Covid-19 kao “dokaz” za zavjeru

Na jednom srbijanskom portalu objavljen je članak koji se bavi opširnim spi...

Lažna vijest Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Teorija zavjere
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me