Velika očekivanja - Mirjana, Žika i 500 političara

Ovisnost Mirjane Karanović, hapšenje Žike Todorovića te bijeg 500 političara iz blokiranog Sarajeva, klikbejtovi su koje su nam naši čitaoci poslali na provjeru.

Ocijenjeni članci
M21 Klikbejt; Kurir Klikbejt; Interview Klikbejt; Blic Klikbejt; Espreso.rs Klikbejt; Krstarica Klikbejt; Senzacija Klikbejt; Kurir Klikbejt; Source.ba Klikbejt; Instant 24 Klikbejt; Prenosimo informacije Klikbejt; Depo Klikbejt; Zabava 24H Klikbejt; Smijeh zabava Klikbejt; Balkan vesti Klikbejt; Vesti Balkan Info Klikbejt; Novosti Balkan Klikbejt;

Kreiranje originalnog sadržaja nije nimalo lak posao, pogotovo u borbi za klikove, učitavanja i slično. Ponekad je OK reciklirati stvari, međutim kako se ni plastika ne reciklira jednostavnim vađenjem plastike iz kontejnera,  tako se ni reciklirane priče ne mogu samo prekopirati i prodati kao da su nastale u skorije vrijeme, ali se mogu staviti u drugačiji kontekst. Ipak u slučaju teksta o Mirjani Karanović, koji nam je posao čitalac na provjeru, to nije niko uradio.

Glumica progovorila o ovisnosti
Mirjana Karanović otvoreno o drogama: Bilo mi je strašno loše!

Sudeći po nadnaslovu i naslovu medijskog teksta objavljenog na portalu “Depo”, mnogi čitaoci su mislili (ili se nadali) da će saznati dosta toga i o ovisničkoj prošlosti Mirjane Karanović. Zapravo i jesu kroz njenu izjavu da je “otporna na ovisnost”. Naime, Mirjana je spomenula droge koje je probala te objasnila kako ne voli ovisnost o bilo čemu pohvalivši se da je preko noći prestala da puši.

Ispod teksta je naznačeno da je izvor portal “Blic” na kojem je članak istog sadržaja objavljen nekoliko sati ranije.

U potrazi za originalnim izvorom teksta našli smo da je u 2018. godini članak prvi objavio "Blic". Međutim, izvor teksta je dosta stariji od toga. Mirjana je govorila o mnogo čemu, pa i o eksperimentisanju sa drogama, za nekadašnji sedmičnik “24 express” 2011. godine, a članak o tome je na svom portalu prenio “net.hr” 18.11.2011. sa naslovom koji zaista odgovara suštini teksta. 

I dok "Blic" u svojoj verziji nije promijenio čak ni godine glumice, "Depo" je umjesto 54, koliko je imala 2011. godine, stavio njene trenutne godine - 61.

Zbog svega navedenog, članku na portalu “Depo”, ali i svim drugim koji su iskoristili senzacionalistički naslov za ovu priču, dajemo ocjenu klikbejt.

 

Kada više ni osnove nisu bitne

Na osnovu upita čitaoca provjerili smo i vijest koja je objavljena na sajtu "M21", a tiče se glumca Žike Todorovića.

(FOTO) UHAPŠEN ŽIKA TODOROVIĆ: Pogledajte spektakularnu akciju policije

Drugog dana decembra 2017. godine, na stranicama "Kurira" objavljen je senzacionalistički naslov o hapšenju Žike Todorovića, dok je portal "M21" vijest prenio tri mjeseca kasnije, 8.3.2018. Oni koji su potrčali da vide “spektakularno hapšenje”, u tekstu članka su saznali da je isto bilo dio snimanja filma "Južni vetar".

Senzacionalistički naslov ovog teksta nije jedini njegov problem. Naime, u novinarstvu je pravilo da prva rečenica u članku (“lead”) kratko i precizno opisuje šta se nalazi u tekstu. “Kurir” je to uradio ovako:

Srđan Žika Todorović uhapšen je u zajedničkoj akciji nekoliko država iz regiona u Mirijevu.

Zbog činjenice da naslov članka nema uporište u samom tekstu, svi portali koji su iskoristili ovaj naslov bobili su ocjenu klikbejt.

 
Vijest bez vijesti
 

Kako i kuda je 500 političara napustilo blokirano Sarajevo danas?

U tekstu koji je objavljen 28.02.2018. godine na portalu “Interview”, u naslovu se postavlja pitanje na koje u samom članku nije dat odgovor. Naime, nakon što su demobilisani borci blokirali saobraćajnice, “Interview” je pokušao kontaktirati komesara MUP-a KS Mevludina Halilovića, no do njega nisu uspjeli doći. Pitanje iz naslova su zatim uputili portparolki MUP-a Suvadi Kuldiji, na šta je ona odgovorila:

Nemam tu informaciju gdje su otišli. Ta informacija nije došla do mene gdje su i da li su otišli. Nisam očekivala takvo pitanje uopšte. Blokiran je put prema Ivan-sedlu i zaista ne znam da li je neko išao tamo, ili  prema Vogošćanskoj petlji. Da li prošli i gdje su, zaista nemam tu informaciju.

S obzirom na to da u članku nije navedeno odakle je pretpostavka da je 500 političara napustilo Sarajevo te da iz MUP-a niko nije potvrdio da li su i gdje su otišli, i ovom članku dajemo ocjenu klikbejt.

(raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 12. 03. 2018 | Zadnji put osvježeno: prije 1 godina

Posljednje objavljene analize

Analiza
Pregled sedmice: od Povorke ponosa do “čovjekolikih bića" na Blidinju i u Kalesiji

O prvoj bh. Povorci ponosa plasiran je niz dezinformacija i malicioznih čla...

Lažna vijest
U Kalesiji nije “rođeno čovjekoliko janje sa sedam nogu”

Fotografija za koju se tvrdi da prikazuje “čovjekoliko janje” iz Kalesije,...

Lažna vijest Manipulisanje činjenicama
Lažna vijest
HINA i Index: Različito predstavljanje istih poruka

Hrvatska novinska agencija, “Index” i niz drugih medija, na različit način...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Dezinformacija Manipulisanje činjenicama Pristrasno izvještavanje
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me