Vježba, a ne “opsadno stanje” i “neredi”

Vježba koju je EUFOR pojačan rezervnim snagama, pripadnicima OSBiH i SIPA izveo u bazi Butmir, neki mediji su senzacionalistički predstavili kao “opsadno stanje”.

Ocijenjeni članci
Depo Klikbejt; Banjaluka IN Klikbejt; Sarajevo Grad Klikbejt;

Na dva različita portala, 11. oktobra objavljena su dva identična članka, oba objavljena u 15 sati i 34 minute. U pitanju su portali “Banjalukain” i “Depo” koji su partnerski portali, a koji su objavili članke pod naslovom:

Opsadno stanje u bazi Butmir: Helikopteri, vojnici, Oružane snage BiH, SIPA, neredi, evakuacija…

I na portalu “Depo” i na “Banjalukain”, osim što su članci objavljeni u isto vrijeme, potpisani su identično, a kao autori su navedena oba portala - “(DEPO PORTAL/BLIN MAGAZIN/ad)”

Nakon ovakvog naslova, koji je privukao čitatelje, slijedi informacija o tome da je u bazi Butmir zapravo održana vježba pod nazivom “Brzi odgovor 2019”:

EUFOR-ov multinacionalni bataljon je, pojačan rezervnim snagama, pripadnicima OSBiH i SIPA, izvršio elemente evakuacije, kontrole nereda, uspostavljanja kontrolne tačke i medicinsku evakuaciju uz pomoć helikoptera i dizalice…
Vježba Brzi odgovor 2019 završena je danas, uspješno demonstrirajući da je EUFOR sposoban da u saradnji sa državama članicama misije izvede obimne operacije podrške miru, ukoliko bi za tim bilo potrebe.
Elementi rezervnih snaga, zajedno sa EUFOR-ovim snagama koje su stalno stacionirane u zemlji, Oružanim snagama BiH i agencijama za provođenje zakona uspješno su izveli obuku i izvršili zadatke koje je izdavao tim za kontrolu vježbe.

Dakle, u bazi Butmir nije došlo do “opsadnog stanja” i “nereda” nego je u pitanju bila EUFOR-ova vježba. 

Identičan tekst pronašli smo u članku pod naslovom “Oružane snage BiH na vježbi EUFOR-a „Brzi odgovor 2019“ objavljenom na web stranici Ministarstva odbrane BiH. Isti članak objavili su između ostalih i novinska agencija Patria i N1 televizija. Međutim, niko od navedenih medija nije koristio uredničku opremu kao “Banjalukain” i “Depo”. Odnosno, samo “Banjalukain” i “Depo” sadrže senzacionalističke naslove koji najavljuju "opsadno stanje" i "nerede", a čiji je cilj povećanje čitanosti. 

Upravo zbog senzacionalističkih naslova, odnosno činjenice da nije bilo u pitanju "opsadno stanje" niti da je došlo do "nereda", oba navedena portala će dobiti ocjenu klikbejt. Istu ocjenu će dobiti i portal “Sarajevo grad” koji je također objavio identičan članak.

(Raskrinkavanje.ba)

Autor: Emir Zulejhić Objavljeno: 15. 10. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 3 mjeseca

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Dnevni avaz u epizodi "gdje je pečat"

Dnevni avaz je objavio članak u kojem tvrdi da je Danijela Kristić koristil...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Pristrasno izvještavanje
Lažna vijest
Izmišljena izjava Željke Cvijanović u klikbejt naslovu

Portal “Zabavne informacije” ponovo se poslužio čestom “klikbejt tehnikom”:...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Klikbejt
Prenošenje lažnih vijesti
Švajcarska nije uvela zabranu dezodoransa

Na skoro 40 portala je objavljena vijest o tome da je Švajcarska “zabranila...

Prenošenje lažnih vijesti Manipulisanje činjenicama
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me