Vladimir Putin nije izgubio vlast u Moskvi 

Ujedinjena Rusija, stranka koja podržava Vladimira Putina, pretrpjela je gubitke na lokalnim izborima u Moskvi, ali nije izgubila većinu u gradskom parlamentu. To se, međutim, ne bi moglo zaključiti iz izvještaja objavljenih u domaćim i regionalnim medijima.  

Ocijenjeni članci
Tanjug Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Vijesti Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Balkans Aljazeera Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Faktor Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; FENA Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Oslobođenje Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Alternativna televizija Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Buka Dezinformacija; Cazin net Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Hayat Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Kurir Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Klikbejt; Alo Dezinformacija; Manipulisanje činjenicama; Klikbejt;

Na portalu TV Hayat 9.9.2019. godine objavljen je članak pod naslovom:

PUTIN ODLAZI SA VLASTI? IZGUBIO NA IZBORIMA! (Hayat)

U članku koji je uslijedio govori se o lokalnim izborima u Rusiji sa fokusom na Moskvu, te je  spominjanje Vladimira Putina, koji je 2018. godine osvojio još jedan šestogodišnji mandat na predsjedničkim izborima, samo po sebi bespredmetno. Međutim, kao što Putin nije izgubio izbore, nije ih izgubila ni njegova stranka, iako se u uvodu kaže drugačije. Ujedinjena Rusija jeste izgubila trećinu mjesta koju je imala u gradskom parlamentu, ali nije izgubila većinu. 

Ruska vladajuća stranka Ujedinjena Rusija, koja podržava predsednika Vladimira Putina, izgubila je oko trećinu mjesta u moskovskom parlamentu i sada je pitanje ko će imati vlast u glavnom gradu Rusije, prenosi Rojters.

Iako se članak poziva na “Reuters”, u članku ove novinske agencije “Vodeća ruska stranka izgubila trećinu poslaničkih mjesta nakon protesta”, ne postoje nedoumice o tome ko je zadržao većinu u moskovskom parlamentu. 

REUTERS: Ruska vladajuća stranka Jedinstvena Rusija, koja podržava predsjednika Vladimira Putina, izgubila je trećinu mjesta u skupštini grada Moskve, pokazali su u ponedjeljak konačni izborni podaci koje su prenijele ruske novinske agencije. 
Ipak, stranka je zadržala svoju većinu u skupštini u Moskvi nakon lokalnih izbora u nedjelju, a čini se da su njeni kandidati za regionalne guvernere pobijedili u Sankt Peterburgu i u 15 drugih dijelova prostrane zemlje.
(...)
Finalni rezultati su pokazali da je Ujedinjena Rusija osvojila 25 poslaničkih mjesta, od ukupno 45 u gradskoj skupštini Moskve.

Nedoumica koja se našla u uvodu članka odrazila se na naslove i u drugim medijima koji su prenijeli istu vijest. 

Putin izgubio Moskvu (Oslobođenje, Buka, ATV)

PUTIN IZGUBIO MOSKVU! VLADAJUĆA RUSKA PARTIJA OSTALA BEZ TREĆINE MESTA U MOSKOVSKOM PARLAMENTU: Ko će sada imati vlast u glavnom gradu Rusije! (Kurir)

Predmetni članak prvi je na našim jezicima objavio “Tanjug” 9.9.2019. godine, bez dezinformativnog naslova, ali sa uvodom koji implicira da je Ujedinjena Rusija izgubila većinu u moskovskom parlamentu i takođe postavlja pitanje “ko će imati vlast”. 

Putinova stranka izgubila trećinu mesta na moskovskim izborima (Tanjug)
Ruska vladajuća stranka Ujedinjena Rusija, koja podržava predsednika Vladimira Putina, izgubila je oko trećinu mesta u moskovskom parlamentu i sada je pitanje ko će imati vlast u glavnom gradu Rusije, prenosi Rojters.

Nakon što smo kontaktirali novinsku agenciju “Tanjug” i u upitu naveli da da Reutersov članak ne dovodi u pitanje ishod lokalnih izbora, to jest navodi da se većina u moskovskom parlamentu nije promijenilai, iz ove agencije su nam odgovorili:

TANJUG

Novinska agencija Tanjug je tačno prenela izveštaje Rojtersa o izborima u Rusiji (Moskvi), a svakako ne možemo da budemo odgovorni za to što su neki od medija pogrešno izvukli naslov iz našeg teksta koji su koristili. Stoga, smatramo, nema nikakvih razloga da objavljujemo ispravku.

U prilogu dostavljamo dva originalna Rojtersova izveštaja, od kojih je sačinjen tekst "Putinova stranka izgubila trećinu mesta na moskovskim izborima".

I zaista, “Reuters” jeste objavio dva članka. Pregledom ranijih verzija utvrdili smo da je na linku na kojem stoji trenutni članak, ranije stajala nešto drugačija verzija koja je prenesena od ruske novinske agencije RIA u trenutku dok nisu bili poznati konačni rezultati izbora. 

U tom članku se navodi da je, prema većini prebrojanih glasova, Ujedinjena Rusija izgubila trećinu mjesta koja je držala, ali da će i dalje imati većinu. Ni u jednom ni u drugom članku koji je “Reuters” objavio ne dovodi se u pitanje većina za formiranje vlasti u Moskvi. 

Zbog činjenice da Ujedinjena Rusija i dalje ima većinu u gradskoj skupštini Moskve, tvrdnje “Putin izgubio na izborima” i “Putin izgubio Moskvu” ocjenjujemo kao dezinformaciju. Istu ocjenu će dobiti tvrdnja da je upitno ko će imati vlast u glavnom gradu Rusije. 

Članke ocjenjujemo i kao manipulisanje činjenicama s obzirom na to da je u oba članka “Reutersa” navedeno da će Ujedinjena Rusija imati većinu - što je iz “Tanjugovog” članka, a kasnije iz svih ostalih poteklih od njega, izostavljeno. 

Insinuaciju da “Putin odlazi sa vlasti”, koju su u naslovu imali članci na portalima “Hayat”, “Cazin.net”, “Kurir” i “Alo” iako je riječ o lokalnim izborima, ocjenjujemo i kao klikbejt.

(Raskrinkavanje.ba)

Autorica: Biljana Livančić-Milić Objavljeno: 17. 09. 2019 | Zadnji put osvježeno: prije 4 nedjelje

Posljednje objavljene analize

Lažna vijest
Misteriozni sarajevski sastanak

Alternativna televizija je objavila informaciju da je u Sarajevu održan sas...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Lažna vijest
Maršalovi Otoci nisu legalizovali kokain

Vijest koja govori o tome da su Maršalovi Otoci legalizovali kokain prvi pu...

Lažna vijest Prenošenje lažnih vijesti Demantirano
Klikbejt
Vježba, a ne “opsadno stanje” i “neredi”

Vježba koju je EUFOR pojačan rezervnim snagama, pripadnicima OSBiH i SIPA i...

Klikbejt
Raskrikavanje.rs Istinomjer.ba Analiziraj.ba NewsMavens.com Raskrinkavanje.me